Affaldsgebyr
Fra : Thore

Dato : 21-09-11 13:21

Jeg troede (iflg.EPN.dk: "Udskældt affaldsgebyr er historie"
som blev offentliggjort 01.07.11 kl. 11:51, at det var rigtigt... men
d.d. er der dumpet en ny faktura fra Kbh.'s Kommune ind ad døren... som
forøvrigt er 2,5 gange så stor som i fjor...:(

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Petersen_michael

Dato : 27-09-11 23:38

Den 21-09-2011 14:21, Thore skrev:
> [...]
> d.d. er der dumpet en ny faktura fra Kbh.'s Kommune ind ad døren... som
> forøvrigt er 2,5 gange så stor som i fjor...:(

Ja jeg havde også hørt at det skulle være afskaffet, men nej, jeg måtte
endnu en gang på tro og love erklære at jeg falder uden for rammerne -
så nu er jeg fredet et år mere..

VH Michael.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-09-11 18:59

On Wed, 28 Sep 2011 00:38:15 +0200, Petersen_michael
<petersen_michael-dengyldnemaage@mail.tele.dk> wrote:

>Ja jeg havde også hørt at det skulle være afskaffet, men nej, jeg måtte
>endnu en gang på tro og love erklære at jeg falder uden for rammerne -
>så nu er jeg fredet et år mere..

Kunne du endda nøjes med det?
Jeg laver ikke affald i erhvervsøjemed og har indsendt sådan en
Tro-og-love-erklæring, underskrevet under straffeansvar og det hele. Men
bare fået beskeden retur: 'Vi tror virksomheden producerer affald'.

Burde det egentlig ikke blive fulgt op af en anmeldelse til politiet? De
siger jo at jeg lyver .....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Allan G

Dato : 29-09-11 19:12

> [...]
> bare fået beskeden retur: 'Vi tror virksomheden producerer affald'.
>
> Burde det egentlig ikke blive fulgt op af en anmeldelse til politiet? De

Jeg gav dem ret i at jeg brugte 1 stk printerpatron om året.
Det er affald, min komune har været nød til at få et fremmed firma til at
tage sig af alle klagerne.

Det gør de godt, alle skal betale.

Mvh Allan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-09-11 20:27

On Thu, 29 Sep 2011 20:11:46 +0200, "Allan G"
<allan_roskilde@hotmail.fjerncom> wrote:

>Jeg gav dem ret i at jeg brugte 1 stk printerpatron om året.
>Det er affald, min komune har været nød til at få et fremmed firma til at
>tage sig af alle klagerne.
>
>Det gør de godt, alle skal betale.

Åbenbart det samme her i Hjørring Kommune ......

Jeg betaler i forvejen for en ekstra stor container til
husholdningsaffald, alligevel skla jeg betale et gebyr for noget jeg
ikke bruger, nemlig at benytte kommunens genbrugspladser i
erhvervsøjemed. Tilmed et gebyr som udgør et sted mellem 1,5 og 2% af
mit firmas årsomsætning!
Penge som jeg får nul og en skid for. Hvis det er måden jeg som mindre
erhvervsdrivende skal behandles på, så bliver firmaet lukket.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-11 05:16

Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg laver ikke affald i erhvervsøjemed og har indsendt sådan en
> Tro-og-love-erklæring, underskrevet under straffeansvar og det hele. Men
> bare fået beskeden retur: 'Vi tror virksomheden producerer affald'.

Prøv med endnu en henvendelse. Jeg har en fornemmelse af, at
i mange kommuner ser de blot på virksomhedstype, hvorefter
de så benytter et standardbrev. Det var i hvert fald
fremgangsmåden i Frederiksberg kommune, da jeg fik tilsendt
en regning ved indførelse af gebyret.

Jeg fik først en standardskrivelse, hvor det var tydeligt,
at de ikke havde læst mit første brev. Jeg var i en forkert
virksomhedskategori, hvilket jeg aldrig havde gidet rette,
fordi det hidtil ikke havde haft nogen betydning.

Jeg sendte et nyt brev, lettere humoristisk og grænsende til
det sarkastiske, da jeg tænkte, at det vel ikke kunne blive
værre. Det hjalp.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : Petersen_michael

Dato : 04-10-11 21:20

Den 29-09-2011 19:59, Mads Lie Jensen skrev:

> Kunne du endda nøjes med det?

Ja det gik fint, med endnu en tro og love erklæring.

Det er jo nærmest injurierende

VH Michael.