Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Eget fotostudie
Fra : Steen F.

Dato : 20-09-11 02:55

Kan sådan en opsætning af et fotostudie anbefales, eller direkte frarådes?
http://www.silvan.dk/templates/DT_GDSinfo_Narrow____30145.aspx

Fra : Kenneth

Dato : 20-09-11 08:31

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> Kan sådan en opsætning af et fotostudie anbefales, eller direkte frarådes?
> http://www.silvan.dk/templates/DT_GDSinfo_Narrow____30145.aspx

Fraråder på det kraftigste at benytte "arbejds lamper" til fotografering.
De bliver sindsygt varme
De kan ikke justeres
De giver et vildt grimt lys ud til alle sider - og generer både dig, dit
kamera og modellen

Studie fotografi drejer sig ikke, som det står i vejledningen "bare om at
have lys nok", tvært imod drejer det sig om at have præcist den rette mængde
lys på rette sted - ikke ud over det hele

// Kenneth - Fotograf //

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-09-11 18:54

On Tue, 20 Sep 2011 09:31:21 +0200, "Kenneth" <kenneth @ foto-4-you.dk
(fjern mellemrum)> wrote:

> [...]
>De bliver sindsygt varme
>De kan ikke justeres
>De giver et vildt grimt lys ud til alle sider - og generer både dig, dit

Enig i de fleste ulemper...
Men nu har man i mange år levet med varme fotolamper før man fik
blitz, så det afhænger nok meget af forventninger og økonomi...

Jeg ville også benytte blitz ved modelarbejde idag, men hvad får man
for få hundrede kroner... Måske accepterer ulemperne som der er hermed
og lege lidt får få penge?

>Studie fotografi drejer sig ikke, som det står i vejledningen "bare om at
>have lys nok", tvært imod drejer det sig om at have præcist den rette mængde
>lys på rette sted - ikke ud over det hele

Enig,men nu kunne man med få midler lave afskærmning /klapper til
disse lamper søg på (DIY photo el.lign. på gogle) - evt. benytte alm.
"arkitektlamper"som udfyldningslys.

Derfor ville jeg kun tilråde denne opsætning hvis pengene er meget små
og man erkender de nævnte ulemper!

Hvis billederne ikke er fusket med - ja så kan dertilsyneladende tages
fornuftige portrætter med disse lamper. Og en god ting er netop
"softboxerne"/diffuser-skærmne med rammerne som helt sikkert vil give
et godt blødt lys.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : 2rb1

Dato : 25-09-11 01:41

> [...]
> De bliver sindsygt varme
> De kan ikke justeres
> De giver et vildt grimt lys ud til alle sider - og generer både dig, dit

Påstand....... du aner ikke hvad du snakker om.