Andre kunstnere der jazzer?
Fra : Steen

Dato : 19-09-11 09:37

Jeg er pt på en lille jazz-safari.
Nogle bud på kunstnere, der normalt ikke findes i jazzen, der udgiver
jazzalbums?
Robin William har lavet et, Joe Jackson har vist også lavet et - Sting
og Christina Aguilera har vist også snuset lidt til jazz. Andre bud?
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-09-11 14:06

Steen wrote:
> [...]
> Robin William har lavet et, Joe Jackson har vist også lavet et - Sting
> og Christina Aguilera har vist også snuset lidt til jazz. Andre bud?

Et par andre eksempler
Neil Diamond, The Jazzsinger
Ry Cooder, Jazz

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 19-09-11 15:07

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Et par andre eksempler
> Neil Diamond, The Jazzsinger
> Ry Cooder, Jazz
>
> mvh. Erik Richard

Ah, Ry Cooder havde jeg slet ikke tænkt på. Den mand er jo ret genial, og
temmelig alsidig. Tak for det
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 20-09-11 01:15

Steen wrote:

> Ah, Ry Cooder havde jeg slet ikke tænkt på. Den mand er jo ret genial, og
> temmelig alsidig. Tak for det

Ja, "Jazz" er en fremragende plade. Du skulle også prøve, om du kan
finde hans indspilninger sammen med Ali Farka. - Det er helt forrygende...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 22-09-11 13:25

Erik Richard Sørensen wrote:

> Ja, "Jazz" er en fremragende plade. Du skulle også prøve, om du kan
> finde hans indspilninger sammen med Ali Farka. - Det er helt forrygende...

Blemte helt i farten, at selveste Sir Cliff også har lavet en rigtig
jazzplade så sent som sidste år...

"Bold As Brass" - en hurtig gennemgang af pladen...
http://www.youtube.com/watch?v=TGybKoTfZ0U

Her en concertversion
Cliff Richard Bold As Brass 2010 (part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=QhIQFTg4Z7o
Og her "I've Got You Under My Skin" fra den officielle DVD udgivelse
http://www.youtube.com/watch?v=AMzP9Xz1W24

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 22-09-11 15:45

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Blemte helt i farten, at selveste Sir Cliff også har lavet en rigtig
> jazzplade så sent som sidste år...

Der kan man bare se. Vores allesammens yndlingshippie Willie Nelson har
også flirtet lidt med jazzen, men jeg kan ikke lige huske titlen på pladen

--
Steen

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 22-09-11 20:42

Steen wrote:

> Der kan man bare se. Vores allesammens yndlingshippie Willie Nelson har
> også flirtet lidt med jazzen, men jeg kan ikke lige huske titlen på pladen

Supper-hippie ja, - men yndlings...hm... kan vist diskuteres. - Men
der er åbenbart flere jazz albums fra 'Vilde Willie'... Det skulle vel
ikke være en af disse

"Stardust" (2009/2010)
http://www.amazon.com/Stardust-Willie-Nelson/dp/B0000296J3
"American Classic" (2010)
http://www.abc.net.au/dig/stories/s2600022.htm
"Two Men With The Blues" sammen med Winton Marsalis
http://www.starpulse.com/news/index.php/2008/06/18/willie_nelson_aamp_wynton_marsalis_team__8
"Night And Day" (1999, instrumkental jazz)
http://www.amazon.com/Night-Day-Willie-Nelson/dp/B00000JJWB

mvh. Erik Richard

Fra : ASKF

Dato : 22-09-11 21:46

Erik Richard Sørensen ytrede sig i
<4e7b8f90$0$289$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>http://www.starpulse.com/news/index.php/2008/06/18/willie_nelson_aamp_wynton_marsalis_team__8
>"Night And Day" (1999, instrumkental jazz)

forgot All of me
http://www.youtube.com/watch?v=3MKHV4n2IJU

Just love that tune
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 14:56

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Robin William har lavet et, Joe Jackson har vist også lavet et - Sting og
> Christina Aguilera har vist også snuset lidt til jazz. Andre bud?

Mike Stern, som startede i Blood Sweat & Tears:
http://www.youtube.com/watch?v=l_0hRL04UCE

Men som nu laver noget helt andet:
http://www.youtube.com/watch?v=fOIhUpVzEFE

/Alex

Fra : Steen

Dato : 20-09-11 15:20

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:
> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mike Stern, som startede i Blood Sweat & Tears:
> [...]

Et guldkorn! Tak for det
--
Steen

Fra : CeeJay

Dato : 20-09-11 15:26

Den 20-09-2011 16:19, Steen skrev:

> Et guldkorn! Tak for det

Prøv at finde The Honeydripper - det er en samling musikere der kommer
med meget forskelige baggrunde - de har lavet et enkelt mini-album mener
jeg.

Det er bala. Page og Plant fra Led Zep + en del andre. Det er ikke alle
numre, der er Jazzede med det nedenunder er ....

Her er Sea Of Love på tuben:
http://www.youtube.com/watch?v=_9-026ZCKR8

Mange hilsner

CeeJay

Fra : ASKF

Dato : 22-09-11 16:31

Steen ytrede sig i <j56uuf$k49$1@dont-email.me> med dette:

> [...]
>Robin William har lavet et, Joe Jackson har vist også lavet et - Sting
>og Christina Aguilera har vist også snuset lidt til jazz. Andre bud?

Sting har ikke lavet meget andet end rock/jazz siden han forlod The
Police. Lidt pop- og blues-jazz, ja - har været jazz i alt.

Yngwie Malmsteen har lavet et nummer han kalder
"Blue" og som han fortæller i intro til denne preformance, bruger han
ingen "blues notes", men nummeret er fyldt med BLUE NOTES - en
mellemting mellem blues, jazz og metal:
http://www.youtube.com/watch?v=SzW8fi8z5C8

Eneste anden jeg har oplevet live behandle en el-guitar på den vis er
Santana http://www.youtube.com/watch?v=WzSayxVM_E0 (Samba Pa Ti -- live)

Sting er anerkendt bossanova jazz kunstner, Santana er tildels anerkendt
indenfor fussions-jazz (nogle nævner han endog som skaber af moderne
elektronisk fussions-jazz - andre siger det var Ry Cooder)
Hvem her bortset fra metal-freaks kender Yngwie?

Mange kender Lee Ritenour som funk musiker, men alt han laver er funky
jazz:
http://www.youtube.com/watch?v=egLK5UqepHE (hvad han selv kalder funk,
men er bare ren jazz)