suzuku 1200 bandit
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 08:01

Hej Peter
Kender du dette produkt:
http://www.mo2parts.dk/vare/917656
kontra dette:
http://www.mo2parts.dk/vare/916716

--
Hilsen
Knud Aagaard
http://aagaardweb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 09:14

Hej
Forkert adresse

Fra : Armand

Dato : 19-09-11 13:10

Den 19-09-2011 10:14, knud aagaard skrev:
> Hej
> Forkert adresse

Jeg blander mig lige alligevel

Öhlin er vellidt mærkevare indenfor affjedring, med priser der følger
populariteten.
Den anden 'Gubellini' er for mig ukendt og synes derfor ikke at skulle
ligge på prisniveau med Öhlins :-/

Ellers burde Hagon være det indlysende valg til en gedigen
erstatningsdæmper til fornuftig pris:
<http://www.cjaccessories.co.uk/product.php?productid=16755>

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 16:29

Hejsa

Den 19-09-2011 14:10, Armand skrev:

> [...]
> med Öhlins :-/
>
> Ellers burde Hagon være det indlysende valg til en gedigen erstatningsdæmper til fornuftig

Ser fornuftig ud.

Jeg har søgt efter data-blad på den, uden at finde noget, jeg er 190 cm./110 kg plus
lejlighedsvis 20 - 35 kg bagage, så med den originale dæmper bliver det lidt ustabilt på
ujævn vej.

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Armand

Dato : 20-09-11 20:24

Den 19-09-2011 17:29, knud aagaard skrev:
> Hejsa

> Ser fornuftig ud.
>
> Jeg har søgt efter data-blad på den, uden at finde noget, jeg er 190
> cm./110 kg plus lejlighedsvis 20 - 35 kg bagage

Hr. Hagon himself er flerdobbelt engelsk cross-mester, der irriteredes
over at så relativt simple mekanismer som støddæmpere såvel var for
dyre, som for uvirksomme
Hagon er således et seriøst fabrikat der fælgelig burde have datablade
på produkterne liggende et sted. Ellers ville jeg ikke være bleg for at
forhøre mig om vægt-detaljen ved fabrikken (gennem hjemmesiden?)!

Læg forøvrigt mærke til at den dæmpning der først og fremmest vil være
justerbar er retur-dæmpningen - Kompressions-dæmpning kommer altid som
andet-valg (á begge dæmpningsmuligheder).
Årsagen er den simple at man bør trimme kompressionsdæmpningen i takt
med at fjederen mer-forspændes således at fjederen ikke får lettere ved
at strække støddæmperen ud - Altså: Strammere fjeder => hårdere
returdæmpning.
Er der originalt returdæmpning på Bandit'en, og i givet fald: Har du
prøvet at trimme gyngehesten jvf. ovenfor??

> så med den originale dæmper bliver det lidt ustabilt på ujævn vej.

Nu er det vel også begrænset hvad så'en Bandit er beregnet af ustabile
veje :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-11-11 16:05

Den 20-09-2011 21:24, Armand skrev:

> [...]
> med at fjederen mer-forspændes således at fjederen ikke får lettere ved
> at strække støddæmperen ud - Altså: Strammere fjeder => hårdere

Der er gået nisser i min PC!
Nedenstående indlæg åbnede helt af sig selv, hvorved at jeg kom til at
genlæse det og øjnede en kæmpe brøler =
I 4. linie burde der have stået:
"Årsagen er den simple at man bør trimme RETUR-dæmpningen i takt med.."
for at det giver mening

Når nu ingen modsagede mig, var det godt at matriklens nisse giver sig
tid til at læse korrektur

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-09-11 17:45

> [...]
> ligge på prisniveau med Öhlins :-/
>
> Ellers burde Hagon være det indlysende valg til en gedigen

jeg ville satse på den "ægte vare" 2500 pr. stk :D

http://www.fimotorcykler.dk/bagdamper-suzuki.html

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-11 15:56

Hej

Tak for de forskellige input

Den 19-09-2011 18:44, "J.C.Kløve" skrev:
> Den 19-09-2011 14:10, Armand skrev:

> http://www.fimotorcykler.dk/bagdamper-suzuki.html

Den er sat i ordre.

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-09-11 19:12

Den 20-09-2011 16:55, knud aagaard skrev:
> Hej
>
> Tak for de forskellige input

> Den er sat i ordre.

jeg tror den vil klæde banditten :D