FloppyDisk fail
Fra : Per Andreasen

Dato : 18-09-11 15:56

Jeg har på min lidt ældre computer skiftet mit floppydrev, som jeg aldrig
brugte, ud med en kortlæser. Det virker også glimrende, men jeg får ved
opstart meddelelsen "Floppydisk Fail", og jeg skal efterfølgende trykke F1
for at komme videre. Hvordan fjerner jeg den funktion, der konstaterer, at
floppydrevet mangler? Jeg har selvfølgelig fjernet floppydrevet som 1. boot
i BIOS, men alligevel får jeg denne forstyrrelse.

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Ole C

Dato : 18-09-11 16:29

Per Andreasen skrev blandt andet:

> [...]
> funktion, der konstaterer, at floppydrevet mangler? Jeg har
> selvfølgelig fjernet floppydrevet som 1. boot i BIOS, men alligevel

Kig i BIOS, for floppydrevet må stadig stå som eksisterende.
Se evt. her: http://www.computerhope.com/help/phoenixa.htm
I billede nr. 2 optræder et floppydrev - 1.44 M, 3,5 in. - og det skal
naturligvis ændres til "None".
Der er måske ikke en Phoenix BIOS i din maskine, men princippet er det samme
i aandre mærker.

--
vh
Ole C

Fra : Per Andreasen

Dato : 20-09-11 12:41

Tak for hjælpen til Ole. Det var det, der skulle til.
mvh Per

Fra : Ole C

Dato : 20-09-11 22:49

Per Andreasen skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen til Ole. Det var det, der skulle til.

Selv tak.

--
vh
Ole C