USB til HDMI adapter?
Fra : Henning

Dato : 18-09-11 11:10

Jeg har en latop og et Samsung tv der gerne skal kunne bruges sammen
med et enkelt kabel.
TV'et har bl.a. HDMI-indgang, men laptoppen har kun VGA- og
USB-udgang.

Hvilken USB-HDMI adapter kan anbefales til en rimelig pris? Eller er
de alle ens?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-09-11 11:20

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> [...]
> USB-udgang.
>
> Hvilken USB-HDMI adapter kan anbefales til en rimelig pris? Eller er

Det du reelt beder om her, er et ekstra grafikkort med USB indgang og
HDMI udgang. Var det det som du ønsker?

Kai

Fra : Henning

Dato : 18-09-11 11:41

On Sun, 18 Sep 2011 12:19:48 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Det du reelt beder om her, er et ekstra grafikkort med USB indgang og
>HDMI udgang. Var det det som du ønsker?

Pas - hvis det er det der skal til, for at overføre video og lyd fra
laptop til TV, så er det vel det jeg beder om? Jeg har set
<http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/usb-til-hdmi/usb-til-hdmi-adapter-(1920x1080)-m-usb-lyd---hvid.asp>
men er ikke klar over om det er den endelige løsning?

Fra : Ole C

Dato : 18-09-11 12:00

Henning skrev blandt andet:

> [...]
> men er ikke klar over om det er den endelige løsning?

Det er i hvert fald netop et eksternt lyd- og grafikkort, som kan det du
efterlyser

Mange tv har også en VGA- indgang - og så er dette jo en nemmere og
billigere løsning:
http://www.avxperten.dk/videokabler/vga-kabel-med-lyd/vga-kabel-med-lyd-%28hanhan%29-2-meter.asp
- men det duer jo ikke, hvis der ikke er en lyd-udgang på din laptop. Det
undrer mig dog hvis det er tilfældet.....

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 18-09-11 13:32

On Sun, 18 Sep 2011 12:59:33 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

> [...]
>- men det duer jo ikke, hvis der ikke er en lyd-udgang på din laptop. Det
>undrer mig dog hvis det er tilfældet.....

Det er en løsning a la dette jeg bruger nu, dog med to seperate
ledninger. Jeg ville dog stadig foretrække USB-løsningen

Fra : Mcwm

Dato : 18-09-11 11:48

Den 18-09-2011 12:09, Henning skrev:
> men laptoppen har kun VGA- og
> USB-udgang.
En løsning kunne da være;

http://www.av-connection.dk/?ML=791

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 18-09-11 13:30

On Sun, 18 Sep 2011 12:47:59 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>En løsning kunne da være;
>
>http://www.av-connection.dk/?ML=791

Jeg ser en Component video til HDMI-konverter? Ikke noget USB?

Fra : Ivar

Dato : 18-09-11 14:52

Henning skrev:

> Jeg ser en Component video til HDMI-konverter? Ikke noget USB?

Nej, men du ser noget til VGA.

Fra : Henning

Dato : 18-09-11 15:13

On Sun, 18 Sep 2011 15:51:35 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Nej, men du ser noget til VGA.

Sådan oplever jeg det ikke...
Specifications:
• Tilslutninger: 1x Component indgang, 1xRCA koaxial indgang, 1x
optisk toslink indgang, 1x HDMI hun udgang (lyden er også med i denne
udgang hvis der tilsluttes koaxial eller optisk lyd til konverteren)

Fra : Ivar

Dato : 18-09-11 16:28

Henning skrev:

> [...]
> optisk toslink indgang, 1x HDMI hun udgang (lyden er også med i denne
> udgang hvis der tilsluttes koaxial eller optisk lyd til konverteren)

Øh, linket henviser til 16 forskellige moduler. Den første tekst
gælder ikke for dem alle! Prøv igen.

Fra : Henning

Dato : 18-09-11 18:00

On Sun, 18 Sep 2011 17:27:50 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Øh, linket henviser til 16 forskellige moduler. Den første tekst
>gælder ikke for dem alle! Prøv igen.

Ok, jeg læste kun at linket var ment til den øverste adapter. Jeg
kigger længere ned, tak.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-11 20:24

Henning wrote:

> Det er en løsning a la dette jeg bruger nu, dog med to seperate
> ledninger. Jeg ville dog stadig foretrække USB-løsningen

USB2 er begrænset til 480 Mbps. Det er slet ikke nok til HDMI. VGA til
HDMI/DVI konvertering må være din bedste chance, hvis TVet ikke har en VGA
indgang?

--
Jesper Lund

Fra : Ivar

Dato : 18-09-11 20:40

Jesper Lund skrev:

> USB2 er begrænset til 480 Mbps. Det er slet ikke nok til HDMI. VGA til
> HDMI/DVI konvertering må være din bedste chance, hvis TVet ikke har en VGA
> indgang?

Ja, usb er ikke sagen til videokort, så den løsning er ikke
specielt god. De converter-bokse jag har prøvet til forskellige
video/skærm tilpasninger, har jeg ikke været tilfredse med.
Det er noget juks, i hvert fald dem jeg har prøvet. Jeg ville helt
klart bruge vga+lyd, hvis den var den eneste direkte løsning.

Næsten alle transportable pc-er har hdmi i dag, så et alternativ
er at udskifte pc-en.

Ivar Magnusson