Big bands
Fra : Steen

Dato : 18-09-11 17:04

Efter lidt overfladisk research på nyere vocal/jazzkunstnere har jeg
konstateret at jeg synes der er mere sjov og ballade ved big bands som
The Brian Setzer Orchestra, Asylum Street Spankers, Big Bad Voodoo
Daddy, Cherry Poppin' Daddies, Royal Crown Revue og Squirrel Nut
Zippers.

Da jeg rent faktisk ikke har meget erfaring med jazz håbede jeg der var
kendere der kunne pege mig i den rigtige retning. Andre bands man kunne
tjekke ud?
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-11 15:44

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Da jeg rent faktisk ikke har meget erfaring med jazz håbede jeg der var
> kendere der kunne pege mig i den rigtige retning. Andre bands man kunne
> [...]

Hvad med Danmarks populæreste jazz-orkester, Ib Glindemanns Orkester.
Det er bigBand swing og jeg skal give dig, så det vasker sig:
http://www.youtube.com/watch?v=J4dEtsFJn30&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 20-09-11 15:20

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> Hvad med Danmarks populæreste jazz-orkester, Ib Glindemanns Orkester.
> Det er bigBand swing og jeg skal give dig, så det vasker sig:
> [...]

Det var da et bud. Jeg kender ikke orkestret, men jeg tror ikke det har så
meget tilfælles med de orkestre jeg nævnte. Men tak for buddet alligevel
--
Steen

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 20-09-11 15:41

> Det var da et bud. Jeg kender ikke orkestret,

Arhhhh...... Det skal du ikke være helt sikker på, at du ikke gør. Jeg tror
du har hørt orkesteret mange gange.
Jeg tror samtlige danskere kender orkesteret. MÃ¥ske uden at vide det.

Orkesteret er 60 år gammelt. Ib Glindemann startede sit orkester i 1952. Nu
er han 77 år gammel og det kører bare videre.
Det må vel egentlig være et af verdens ældste orkestre. Det er lang tid i
samme job.

Han spille underlægningsmusik til et verdens-hav af de populære
Dirch-Passer-agtige folkekommedie-film,
som der kom så mange af i 50-erne, 60-erne og 70-erne. Orkesteret spillede
f.eks underlægningsmusik til
disse film:

SOLDATERKAMMERATER +
MIG OG MAFIAEN (Dirch Passer)