Musikalsk stjerne-regn over Danmark i afte~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 09:34

Det er jo i aften der er MUSIKANTENSTADL fra ARD tv, i Tyskland.
Mellem-Europas mest populære tv-musikshow.

SAND STJERNE-REGN OVER DANMARK (Mega-slager-.show i aften)

Der er kendte navne med. Vi skal sige "gutentag til en af de mest kendte
sangere i Danmark, en sanger der efterhånden nærmest er gjort til Danmarks
nye national-sanger.
Ja, selvfølgelig. Det er Hansi Hinterseer, der er tale om. Hvem ellers? - Og
Roger Whittaker og Roland Kaiser er også på banen skråstreg scenen
http://www.musikantenstadl.tv/

Det er altså guff-guffenuf-guf-gium-guf-musik, synes jeg

Og tre nye talenter er på vej. De præsenteres også i det store
mega-slagershow

1: SISSI, fra Freiberg, i Tyskland. Hun skal synge det kendte hit "Spielen -
Singen - Lachen", som jeg linker til her.
Joh...., hun har godt nok mange hit på banenefterhånden:
www.youtube.com/watch?v=YXfw02hHJmU
(Selv om hendes hit "Mein kleines pony" er knap så kendt som ovenstående,
så synes jeg faktisk den er lidt bedre.
http://www.youtube.com/user/WFDMarketing#p/u/1/3BWJkmUeHpM )

2: Philipe, fra Klagenfurt, i Østrig.
Kan ikke finde noget tube-klip med ham. Men han skal synge: "I bin für die
Musik gebor'n"

3: Carina Wolker, fra tysk Schweitz. Hun skal synge: "Walliser Jodelmeitjie"
Kan heller ikke finde noget link med hende. Det er vist også godt det
samme, for det er vist noget jodleri-værk.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 09:53

meddelelsen news:4e745b7c$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ups! - der skete dobbelt afsendelse. Nå, men det gør jo ikke noget. Vi kan
bare sige at det så er dobbelt så god musik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 12:48

meddelelsen news:4e745ff8$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Her er tv-stationernes omtale af aftenens Mellem-Europæiske mega-brag af et
slagershow

her omtales showet af ORF
http://programm.orf.at/?story=15438

her omtales showet af SF
http://www.sendungen.sf.tv/musikantenstadl/Nachrichten/Archiv/2011/08/31/Uebersicht/Kuenstler-Musikantenstadl-in-Riesa Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 19:04

meddelelsen news:4e748907$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Nedtællingen er sat igang

Den er nået til 10 minutter før mega-braget

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-11 19:10

Åge Halldorsson skrev:

>Den er nået til 10 minutter før mega-braget

Tror du har ret, de lyde der vil komme ud af højttalerne hvis der stilles
ind på det, vil lyde som brag i højttalerne.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 22:32

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tror du har ret,

Tak skal du have

> de lyde der vil komme ud af højttalerne hvis der stilles ind på det, vil
> lyde som brag i højttalerne.

Det var ikke den bedste STADL der har været. Der blev KIWI-ævlet for meget.

HJÆÆLLLPPPP - BJERGGEDER OG KLOKKE-KØER OG HYL OG HVIN
Hvis vi lige vender os til afstemningen om Mellem-Europas bedste nye
musiktalent, så må der dæleme godt nok været gået noget helt galt i
afstemning. Der var telefonafstemning
over hele Mellem-Europa, både Tyskland, Østrig, Schweitz og SydTyrol.
Man skulle jo vælge mellem SISSI, fra Tyskland - PHILIPE, Fra Østrig og
CARINA WALKER, fra Schweitz. Da vi hørte sangene mente jeg nu ikke der var
megen tvivl om vinderen.
SISSI (8 år) sang en god gedigen typisk tysk slager og den måtte vinde. De
andre to lød skrækkeligt. PHILIPE (11 år) spillede et nummer med harmonika,
så man ønskede sig langt væk.
CARIA WALKER (12 år) fremstod som en tyrolsk servitrice og vippede hovedet
fra side til side med et smil, så hendes tænder var ved at ryge ud, men det
blev endnu værre. Hun sang
en tyrolersang, så det hylede for ørerne. Det var grusomt. Da hun skreg og
hylede på Tyrolsk, så gik mine tanker mod en brægende bjergged, en sankt
Berhardshund med øltønde om halsen
og en flok ringende klokke-køer på en bjergskråning. DU GODESTE - Så
begyndete hun kraft edder brøleme at jodle, så det hvinede og skar i mit
hovede. Så var jeg ved at få nok.
Det var ren og skær voksenmishandling. Det var ikke til at klare. Det burde
være strafbart. Jeg måtte ud og lave en kop kaffe og skære et stykke
wienerbrød.

CHOKERENDE AFSTEMNINGS-RESULTAT - TYROLER-larm vandt over dejlig volksmusik
Nå, nu kørte afstemning søjlerne på skærmen - afstemningsresultatet tikkede
ind. Jeg formodede at SISSIs søjle sensationelt ville lande på 80-90
procent, fordi de andre to var så ringe.
Søjlerne kørte færdig og de blev næsten lige lange, men vindernavnene var
ikke skrevet på endnu - Så jeg sagde NÅ!, det var lige godt Satans. Vandt
SISSI med så lille et forspring, for
selvfølgelig måtte hun være vinderen. Men nu kom navnene på -
NEEEEEEJJJJJJJJJJJJJ, Vinderen var den der tyrolagtige, bjerggede,
klokkeko-sang. SISSI så også lidt skuffet ud, da det
blev bekendtgjort. Meget forståeligt.

NU SKETE NOGET GODT - FORBINDELSEN TIL RIESA FORSVANDT - STØRRUNG
Tyroler-vinderen skulle nu synmges igen og pigen gik på scenen og sang den.
da hun var kommet 1 minut ind i sangen skulle jeg til at forlade stuen, for
at komme i sikkerhed, men så
skete der noget, som jeg takker Guderne for. Midt i sangen forsvandt
forbindelsen til Riesa og der kom et skilt med "STØRRUNG". Forbindelsen kom
tilbage efter 2 minutter. '
Var det noget de himmelske magter stod bag, så takker jeg dem mange
gange.

SISSIs SANG ALLEREDE PÅ TUBEN NU
Kan i ikke godt høre at det var denne her der burde have vundet? - den er
dæleme allerede kommet på tuben. Det var hurtigt. Sådan her sang hun den i
MUSIKANTENSTADL i aften.
Jeg gider sgu ikke linke til vinderen, så bliver jeg dårlig. SISSIs sang,
værsågod: http://www.youtube.com/watch?v=E9s4-1d75LY

Og JA, det var ham der den kendte tyske bokser, som vi så SISSI stå ved
siden af til sidst - og som hun kiggede på da hun sang - der blev zoomet ind
på ham.

Hilsen Åge

Fra : P. Petersen

Dato : 17-09-11 23:21

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tror du har ret,

Tak skal du have

> [...]

siden af til sidst - og som hun kiggede på da hun sang - der blev zoomet ind

Aage, hvorfor whiner du sådan?
Det er jo din yndlingsbeskæftigelse du beskriver.
Tror at dit gaygen virkelig er brudt helt ud i aften.
Tillykke med det.
Endelig er Aage trådt helt ind i Maagestellet.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-09-11 05:25

On 17-09-2011 23:31, Åge Halldorsson wrote:

> NU SKETE NOGET GODT - FORBINDELSEN TIL RIESA FORSVANDT - STØRRUNG

> Jeg gider sgu ikke linke til vinderen, så bliver jeg dårlig. SISSIs
> sang, værsågod: http://www.youtube.com/watch?v=E9s4-1d75LY

Tak fordi du springer vinderen over. Tak, tak.
Og du skulle også have undladt Sissi. Den er helt galt med mimningen.
Man må give hende en Hansi-kur inden næste optræden.

Men det er helt skandaløst, at du først linker til hende nu, hvor hun er
kommet godt op i årene?
Det er jo nogle år siden hun begyndte at synge.

Nææh... Åhh...ge - her er dine kommende talenter, og live.
Bemærk i øvrigt hvordan kameraet starter med at panorere rundt! Hvordan
gør man det? Det er en teknisk raffinesse:
http://www.youtube.com/watch?v=eJa6pBHDuag&feature=related

Jeg vil desuden gøre opmærksom på DR-tv's 'Ramasjang', der netop nu har
startet udsendelserne.
Det er for og med børn, og hele dagen. Og sædvanligvis uden "STØRRUNG".

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-11 10:40

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak fordi du springer vinderen over. Tak, tak.

Det var så lidt. Det var mig kun en glæde.

> Men det er helt skandaløst, at du først linker til hende nu, hvor hun er
> kommet godt op i årene?
> Det er jo nogle år siden hun begyndte at synge.

Ja, hvor har hun mon sit gangstativ? - Hun begyndte at synge sidste år og
der er først nyheder at skrive om det nu.
Det er først nu hun har fået sit fennembrud på det officielle
landsdækkende stats-tv - det var førøvrigt hendes gennemsbruds-sang hun
sang.

> [...]
> Bemærk i øvrigt hvordan kameraet starter med at panorere rundt! Hvordan
> gør man det? Det er en teknisk raffinesse:

Det der lyder da godt. Der er håb for fremtiden.

> Jeg vil desuden gøre opmærksom på DR-tv's 'Ramasjang', der netop nu har
> startet udsendelserne. Det er for og med børn, og hele dagen. Og
> sædvanligvis uden "STØRRUNG".

Der findes ingen børne-slagersangere eller slagershow på den kanal. Så ingen
interesse. Tak.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-09-11 10:53

On 18-09-2011 11:40, Åge Halldorsson wrote:

> Der findes ingen børne-slagersangere eller slagershow på den kanal. Så
> ingen interesse. Tak.

Det er muligt, at du endnu kan få en plads på holdet her. Det er da værd
at undersøge:
http://musikhoejskolen.dk/index.php?musik-for-vuggestuer-og-bornehaver

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-11 16:52

meddelelsen news:4e75bc7b$0$283$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Og her ser vi det. Carina Valker er lige begyndt at støje, så ryger
forbindelsen.

Det kan man Sateme godt forstå.

Størrung for alle euroerne:
http://www.youtube.com/watch?v=-hpICASJNVk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-11 09:47

meddelelse news:4e7511c3$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og JA, det var ham der den kendte tyske bokser, som vi så SISSI stå ved
> siden af til sidst - og som hun kiggede på da hun sang - der blev zoomet

Så meld dem endelig for dyremishandling....

De skal ikke benytte sig af, at racen er så godmodig, så man kunne byde den
selv dette

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-11 16:40

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> De skal ikke benytte sig af, at racen er så godmodig, så man kunne byde
> den selv dette
>
> M.V.H....Benny..

Nu er Stadl´n fra den lørdag på nettet, med en masse klip. Så lad os, til
skræk og advarsel da lige høre den sang der vandt. Der advares mod gyselig
Tyroler-jammer-klokkemusik. Yrdhk!

Vinderen:
CARINA VALKER: http://www.youtube.com/watch?v=CDK66I2HrKo&feature=related

Den jeg synes skulle have vundet. Det er den vi kender. God gedigen
midle-of-the-roed-slager, som man aldrig går fejl af. En typisk vinder:
SISSI: http://www.youtube.com/watch?v=E9s4-1d75LY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-11 17:20

meddelelsen news:4e7df9bf$0$285$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Den jeg synes skulle have vundet. Det er den vi kender. God gedigen
> midle-of-the-roed-slager, som man aldrig går fejl af. En typisk vinder:

Jeg kan nu godt forstå, at Carina vandt - hun er da klasser bedre end Sissi!

Og det har flertallet åbenbart også ment, siden den første fik flest
stemmer.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-11 19:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan nu godt forstå, at Carina vandt - hun er da klasser bedre end
> Sissi!

Jeg er nu bare ikke til det der
Tyroler-ko-klokke-bjerggeds-blomsterkasse-træhytte-sankt-bernhardshunds-musik.

> Og det har flertallet åbenbart også ment, siden den første fik flest
> stemmer.

Jamen så er folk jo åbenbart helt towlige med

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-11 20:51

meddelelsen news:4e7e2448$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jamen så er folk jo åbenbart helt towlige med
> Tyroler-ko-klokke-bjerggeds-blomsterkasse-træhytte-sankt-bernhardshunds-musik.

Du plejer da ellers at være vildt begejstret for masser af udstyr, så det
burde lige være noget for dig.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-11 21:29

> Du plejer da ellers at være vildt begejstret for masser af udstyr,

Helt klart. Fest og farver

> så det burde lige være noget for dig.

Jeg kan kun lide musik. Ikke ko-klokke-musik. Det er lige ved at være værre
en popmusik

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-09-11 21:42

meddelelsen news:4e7e3d86$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Helt klart. Fest og farver

> Jeg kan kun lide musik. Ikke ko-klokke-musik. Det er lige ved at være

Jeg så nu ingen køer eller ko-klokker - bare en sød pige, der sang.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-11 10:34

meddelelse news:4e7e2448$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jamen så er folk jo åbenbart helt towlige med
> Tyroler-ko-klokke-bjerggeds-blomsterkasse-træhytte-sankt-bernhardshunds-musik.

Jamen Åge, hvis du ikke er til det benævnte Ko-Klokke musik, hvorfor fabler
du så altid om Østrigsk musik, som jo nærmest ikke er andet... Selv syntes
jeg det er ganske godt, men det skyldes jo nok, at jeg får det i afmålte
mængder.... Og ellers er så absolut hamrende ligeglad med, hvem der vinder
hvad og hvorfor. ..
Egentligt kunne vi jo lære rigtigt meget, af lige netop det der Ko-Klokke
blomsterkasse bjerggeds / Sct. Bernhardshund & træhytte... Og nu vil jeg
undlade musikken, og i stedet indføre holdning / livsstil.... For i det hele
taget, er den jo alt andet end Oktoberfest... Som fortaber sig i en gevaldig
øl-brandert... Tyroler, er ædru og festligt almindeligt samvær... Der
opbygger gensidige venskaber & fortrolighed mennesker imellem.... Lidt på
samme måde som Nordmænd...
Bjergbønder & boere, har brug for disse gensidige venskaber, da de ofte
pludseligt kan være 100% afhængige af hinanden... Derfor kan det måske virke
latterligt på folk, som giver fanden i naboen... Som mere betragtes som et
nødvendigt onde, fremfor en mulig kær ven.

Sct. Bernhardshunden... Det er ikke en jeg kigger efter på TV, den ligger
hernede, lige inden for døren.... Og det skal jeg huske at melde dig, er
langt mere værd, end at se den på TV....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 16:10

> Jamen Åge, hvis du ikke er til det benævnte Ko-Klokke musik, hvorfor
> fabler du så altid om Østrigsk musik

Jeg mener da aldrig, at have nævnt at jeg brød mig og østrigsk
bjerg-geds-musik. Hvorfor skulle jeg dog det. Det hader jeg
af et lige så stort hjerte, som jeg afskyr popmusik. De to ting er lige
støjende.

Dejlig østrigsk slager m. Andy-mand:
http://www.youtube.com/watch?v=eCLOeqNqK0I&feature=related
Dejlig østrigsk slager med Hansi-mand.
http://www.youtube.com/watch?v=uuwewH-rEkQ&feature=related

Ingen bjergged her

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 16:43

On 25-09-2011 17:10, Åge Halldorsson wrote:

> Dejlig østrigsk slager m. Andy-mand:
> http://www.youtube.com/watch?v=eCLOeqNqK0I&feature=related

Publikum, et par enkelte 40-50 årige - resten er over 60.
Jeg kan godt forstå at tv-selskaberne begynder at lukke den slags show
ned - publikum uddør.
Man får flere glimt af kernepublikummet fra f.eks. 1.39 og lidt frem.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 18:01

> [...]
> ned - publikum uddør.
> Man får flere glimt af kernepublikummet fra f.eks. 1.39 og lidt frem.

Har dette publikum så alderen til dig - eller er publikum for gamle?:
http://www.youtube.com/watch?v=nhW62EU_PyA

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 18:06

On 25-09-2011 19:01, Åge Halldorsson wrote:

> Har dette publikum så alderen til dig - eller er publikum for gamle?:
> http://www.youtube.com/watch?v=nhW62EU_PyA

Det er jo igen fra en børneudsendelse.
Hvis du sidder og ser noget sådant, så har jeg tidligere anbefalet
'Ramasjang'. Der vil du finde langt højere kvalitet:
http://www.dr.dk/Ramasjang/forside/index.htm

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 18:16

> [...]
> Hvis du sidder og ser noget sådant, så har jeg tidligere anbefalet
> 'Ramasjang'. Der vil du finde langt højere kvalitet:

For Hulan da.
Du klager evig og altid over et for gammelt publikum. Hvad skal vi gøre.
Her er et ungt publikum og så er det også galt.
Det var da utroligt

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 18:30

On 25-09-2011 19:16, Åge Halldorsson wrote:

> For Hulan da.
> Du klager evig og altid over et for gammelt publikum. Hvad skal vi gøre.
> Her er et ungt publikum og så er det også galt.
> Det var da utroligt

Jeg klager ikke fordi der er et gammelt publikum til koncerter.

Jeg gør derimod opmærksom på de fleste af dine tv-links og den
medfølgende såkaldte "musik", kun henvender sig til mennesker 60+, og at
det er derfor at genren er på vej til at uddø.

Du må da kunne finde noget musik der er for alle, når du søger i hele
det furske, tyske og hollandske rige.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 19:49

> Du må da kunne finde noget musik der er for alle, når du søger i hele det
> furske, tyske og hollandske rige.
>
> Henning.

Ikke så negativ. Vi andre kan se links hvor der står et ungt publikum til
slager.
Du har jo set dem - men anerkender dem ikke. Det er det mærkelige ved dig.

Jamen så een gang til. Her synger JANNES og der er et helt klart ungt
publikum, som du efterlyser. Der er masser af teenagepiger, nok på 15-18 år.
Hvad er det der er galt?
Der er det du efterlyser, selv om jeg ikke aner, hvorfor du ikke kan bruge
et publikum på din egen alder.
http://www.youtube.com/watch?v=ktJ5zvmzkAc

Det var da utroligt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 19:59

meddelelsen news:4e7f77b4$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er det du efterlyser, selv om jeg ikke aner, hvorfor du ikke kan bruge
> et publikum på din egen alder.
> http://www.youtube.com/watch?v=ktJ5zvmzkAc
>
> Det var da utroligt.

Men ok. - Så bliver vi ved. Her er slager-klip igen-igen-igen, hvor det
sejler løs med dine teenagere:
http://www.youtube.com/watch?v=TVfmli_XLiY&feature=related
De ER altså ikke 60 år. De ser 40 år yngre ud. De er præsis som du
efterlyser.

Er det nok ? - Hvad er der galt?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 20:12

meddelelsen news:4e7f79f8$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er det nok ? - Hvad er der galt?

Alle gode gange 3.

Her er mere af dit unge publikum, til slager:
http://www.youtube.com/watch?v=hkJq4aKRML4&feature=related

Så går jeg stærkt ud fra du kan se at aldersklassen kan være meget lav
indenfor slagermusik. I modsat fald er det fordi du ikke ønsker at anerkende
det du ser.

Har jeg ret?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 20:23

On 25-09-2011 21:11, Åge Halldorsson wrote:

Jeg kan slet ikke se hvad dine sidste tre indlæg har med dit oprindelige
indlæg at gøre.
I det indlæg jeg svarede på, linkede du til Andymand og Hansymand, dine
to sædvanlige pensionist-tv-sangere.

Det var det jeg reagerede på.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 20:39

> [...]
> indlæg at gøre.
> I det indlæg jeg svarede på, linkede du til Andymand og Hansymand, dine to

Rolig nu. Det var jo kun for at fortælle dig,
at der også er slager hvor dit elskede unge publikum er til stede.
Det var som bare det. Du fabler jo meget om at de alle er pensionister og
det modbeviser de her klip jo - det er vist svært at bortforklare.

Det jeg tror du ikke helt forstår, er at der er grupper indenfor alle
genrer, som tiltrækker forskellige aldersklasser. Endda selv om de spiller
nogenlunde ens.
Jeg er jo som bekendt til det mere godaw-slager-agtige med en masse
"heya-heya-hooo" og al det der. Selv indenfor den genre er der forskel
på de forskellige gruppers tilhængeres alder. Hansi Hinterhosen har måske
en tilhængerskare som er ældre end den tilhængerskare Jannes har.
Måske hans tilhængerskare endda er yngre end Helene fischers
tilhængerskare. Det er meget forskellig gruppe for gruppe. Sådan er det også
indenfor pop.
Det er der du og John går helt galt i byen. I tor alle grupper har en
fanskare med totalt samme aldersinterval. Det er ikke tilfældet.
Også indenfor for Johns slagergenre kan der findes grupper som har en
meget gammmel fanskare og andre som har en meget ung fanskare.
Man kan dog godt forledes til at tro noget andet når i altid fremhæver
eksempler på slagergrupper hvor vi ser et ældre publikum. Som jeg viser er
det
lige så nemt at finde grupper som har en ung fanskare. Det er, som sagt,
forskellige gruppe for gruppe.
Det må John og dig prøve at forstå - eller også er det noget i ikke VIL
forstå.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 20:58

On 25-09-2011 21:39, Åge Halldorsson wrote:

> Rolig nu. Det var jo kun for at fortælle dig,
> at der også er slager hvor dit elskede unge publikum er til stede.
> Det var som bare det.

Ja der er slager hvor der er både unge og gamle, og det er vidunderligt

Men til næsten samtlige numre fra trivialitetens højborge, dine
sædvanlige tv-show, det vil sige shows med Hansi, Andy og Silbereisen,
er det midaldrende kvinder samt aldersrentenydere der er publikum.

Det er IKKE publikummets alder jeg har nogen indvendinger imod, det er
den tv-umpa som programmerne snyder publikum med.

Hvis man spurgte de gamle på et alderdomshjem om de vil til en
Hansi-koncert, vil de begejstret svare ja.
Hvis du spørger de samme gamle om de vil med en tur i Rundetårn, så vil
de ligeså begejstret svare ja.
Hvis man helt ser bort fra Hansi's gymnastiksang, 'Stræk-bøj', så vil de
gamle have bedre af at komme en tur i Rundetårn, end at blive spist af
med en sekundavare, fra dine tv-shows.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 21:04

> Det er IKKE publikummets alder jeg har nogen indvendinger imod,

Det tyder meget ellers på - med din omtale af de ældre virker det bare som
om du ville føle dig bedre hjemme blandt en flok teenage-piger som publikum

< det er den tv-umpa som programmerne snyder publikum med.

Jamen du har netop fået klip hvor de helt unge teenagere skabte sig towlige
til "umpa" med JANNES og med JAN SMIT.
Så den undgår du altså ikke altid, selv om du står midt i en flok teenagere.
Mine brødre har forøvrigt været i SydTyskland og kunne konstatere at der
var "umpa" på masser af barer dernede + unge.
Du må nok revidere din "virkelighedsopfattelse"'. Den er ikke så sort-hvid

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 21:06

> [...]

> gamle have bedre af at komme en tur i Rundetårn, end at blive spist af med

Altså angående den tone du har på nu, kan du ikke selv høre at du kraftigt
at du hellere vil stå blandt et teenager-publikum - end blandt et publikum
på din egen alder.

Kan du ikke det+

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-09-11 21:10

On 25-09-2011 22:05, Åge Halldorsson wrote:

> Altså angående den tone du har på nu, kan du ikke selv høre at du
> kraftigt signalerer,
> at du hellere vil stå blandt et teenager-publikum - end blandt et
> publikum på din egen alder.

Å herregud.
Jeg gentager: jeg har intet imod et publikums alder, hverken yngre eller
ældre.

Jeg har noget imod din tv-slager-musik som spekulerer i enlige kvinder
og gamle mennesker.

Det har intet med musik at gøre, og der kommer da heller ikke musik ud
af det.
Det sidste kan man konstatere ved at lytte til dine Hansi og Andy link.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 21:19

> Å herregud.
> Jeg gentager: jeg har intet imod et publikums alder, hverken yngre eller
> ældre.

Nånå!

> Jeg har noget imod din tv-slager-musik som spekulerer i enlige kvinder og
> gamle mennesker.

Hallo-hallo-hallo! - Der var lidt af "tonen" igen.
Sådan taler du altså aldrig om teenage-pigerne.

Er det noget med "panik-alderen".
Du bliver altså ikke yngre af den tone. Du har nået den alder du har
nået - og så er den ikke længere.
Du bliver ikke yngre af ,at være nedladende overfor din egen generation og
flytte ud i blandt en teenage-flok.
de ville måske endda synes at du ikke hørte hjemme blandt dem - måske
ville de gøre gengæld og tale nedladende om dig.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-09-11 21:30

> [...]
> det.
> Det sidste kan man konstatere ved at lytte til dine Hansi og Andy link.

Sikke da en omgang pladder at lukke ud Henning!

Dem der kan lide Hansi og Andy føler sig da ikke udnyttede, men nyder
musikken - også selvom det ikke er musik for dig.

Der er da ingen, der skal sidde og diktere, hvad der er kvalitet og hvad der
ikke er.

Det man kan lide at høre, er jo kvalitet for én selv - det er det, du lytter
til vel også for dig, selv om bl.a. jeg synes det er noget værre gylle

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 21:46

> Det man kan lide at høre, er jo kvalitet for én selv - det er det, du
> lytter til vel også for dig, selv om bl.a. jeg synes det er noget værre
> gylle
>
> mvh Eva

Henningen er en sjov en - lige midt i panik-alderen.
Du ved det der med at man tror man bliver ung med de unge.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-09-11 21:50

meddelelsen news:4e7f92ed$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Henningen er en sjov en - lige midt i panik-alderen.
> Du ved det der med at man tror man bliver ung med de unge.
>
> Hilsen Åge

Nå ung og ung - han kan da lide musik fra da bedsterne var ung

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 22:08

> [...]
> meddelelsen news:4e7f92ed$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nå ung og ung - han kan da lide musik fra da bedsterne var ung

Ja, johhh.. Thahh. hmm? - Det er lidt modsætningfuldt. Og mystisk.
Og dog. Det er msåke fordi han forestiller sig ung igen, fra den tid da
han var ung. Altså oldemors tid.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-11 05:52

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det.
> Det sidste kan man konstatere ved at lytte til dine Hansi og Andy link.

Det tror da pokker, hvis de kun har mavesure gamle mænd, der kun kan finde
ud af at sidde hjemme og brokke sig over tingenes tilstand, i stedet for
selv at være derude, hvor de kunne være med til at skabe de tilstande de
gerne ville have... Så kan jeg da godt forstå, hvis kvinderne trænger til at
komme ud og se på et flot stykke mandfolk ))

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 25-09-11 20:50

> Du må da kunne finde noget musik der er for alle, når du søger i hele det
> furske, tyske og hollandske rige.

I shows som f.eks. Musikantenstadl er publikum for det meste oppe i alderen.
Dermed ikke sagt at der ikke er unge mennesker og børn til showet, der er
bare ikke så mange af dem!

Men der findes da TV-shows, hvor andre publikum er ungt. F.eks. RTL II's
"Die Neue Hitparade", som udelukkende er schlager. RTL II er en
ungdomskanal. Og det unge publikum er der vel ikke, hvis det er musik de
ikke kan lide?

Her et par klip fra den sidste "Die Neue Hitparade":

Andrea Berg: http://www.youtube.com/watch?v=GBB6GKwTOgc
Matthias Reim & Michelle: http://www.youtube.com/watch?v=HRU8E4c-h-4
Anna-Maria Zimmermann: http://www.youtube.com/watch?v=Q1fKay1k6S0

Med andre ord, så tror at det har noget at gøre med måden musikken bliver
serveret på!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 20:59

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Med andre ord, så tror at det har noget at gøre med måden musikken bliver
> serveret på!

John

Også det. Men det har også at gøre med den personlige udstråling de
forskellige grupper har.

Jeg gider dog ikke DIE NEUE HITPARADE, fordi der er så mange rekvalmer - men
musikken er helt i orden. En håndfuld stjerner herfra.
Det må bare være ensformigt hvis man ikke blander op med volksmusik.
Jeg vil nødig hører nogen af delene, hvis det ikke er blandet med hinanden.
Det giver en så dejlig lyttevenlig en coctail.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 25-09-11 21:05

> [...]
> Jeg vil nødig hører nogen af delene, hvis det ikke er blandet med
> hinanden. Det giver en så dejlig lyttevenlig en coctail.

Jeg tror at yngre mennesker sagtens kan lide nogle former for schlager, men
har det en del sværere med volksmusik!

Det tror jeg er grunden til at det ikke er med i dette TV-show!

Personligt er jeg jo heller ikke så meget for volksmusik, og derfor er dette
show et af de bedste der laves på tysk TV! Især det forrige show, hvor de
havde lavet en top 30 over de bedst sælgende indenfor schlager. I modsætning
til de tidligere udgaver af programmet, var der knap så meget
"Mallorca-schlager" med! De finder nok på noget andet til næste gang, så det
igen er noget nyt.

Hvad reklamerne angår, så kan du jo bare optage showet, og så spole henover
reklamerne!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-09-11 21:14

> Hvad reklamerne angår, så kan du jo bare optage showet, og så spole
> henover reklamerne!

Det gider jeg ikke.

Jeg får jo nøjagtig de samme slagere i Feste der Volksmusik - uden reklamer
Dovenskaben længe leve

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-09-11 05:47

> [...]
> at genren er på vej til at uddø.
>
> Du må da kunne finde noget musik der er for alle, når du søger i hele det

Jamen det må jo så også gælde Rolling Stones, hvor selv de udøvende
kunstnere nærmer sig 70 År, eller hvad ?. Hvis der så er nogen under 60 år,
er de så bare skabagtige teenagere ?...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 19:05

meddelelsen news:4e745b7c$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

10 minutter før slager-braget

Fra : Carl Drud

Dato : 18-09-11 16:15

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> writes:

> Tillykke med det.

Kan du ikke få dit program til at sætte nogle ">" citattegn. Det andet
er noget rod.

--
Carl