2 switce efter hinanden
Fra : Sørensen

Dato : 16-09-11 16:58

Kan det give problemer at have to svitce i netværket ?, Jeg har en
svitch på ADSL-routeren og et kabel fra denne svitch til yderligere en
svitch.

Jeg har haft et par gange hvor nettet ligesom er gået i selvsving og
lamperne i svitchen har blinket helt vildt, efter genstart var det OK igen.

Det er dog sket yderst sjældent.
--
VH.
Sørensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-09-11 18:15

Den 16-09-2011 17:57, Sørensen skrev:
> Kan det give problemer at have to svitce i netværket ?, Jeg har en
> svitch på ADSL-routeren og et kabel fra denne svitch til yderligere en
> svitch.

Nej det er helt legalt og bør ikke give problemer under normale
omstændigheder.

Der er naturligvis lidt regler for hvordan små switche (som jeg antager
det er,) skal kabler. Du må f.eks. ikke lave ring, dvs. forbinde de 2
switche med 2 kabler.

> Jeg har haft et par gange hvor nettet ligesom er gået i selvsving og
> lamperne i svitchen har blinket helt vildt, efter genstart var det OK igen.
>
> Det er dog sket yderst sjældent.

En fundamental kablingsfejl vil næsten omgående lave rav i den.

Et dårligt kabel,stik eller port i switchen kan også være en årsag.

Hvis det kun sker sjældent kunne det tyde på en fejl i en af switchene.
Det er ikke første gang i historien at en billig switch lige skal smage
strømknappen.