GAAB 3.0
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-11 23:36

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634006.ab

nice

er det mon i næste uge det sker ?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-11 07:58

>> Eque skrev i meddelelsen
>> news:4e73cf46$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13634006.ab
>
> nice
>
> er det mon i næste uge det sker ?

Og du forstår stadig ikke, at den bilfabrik ikke kan dø!
http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=293184&rlt=0&pid=245377__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=http%3A%2F%2Fdi.se%2FNyheter%2F%3FCollapseTopMenu%3Dtrue

--
S till
A live

Fra : KASO

Dato : 21-09-11 07:35

"Henrik B." <saab9-5@_nospam_stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Og du forstår stadig ikke, at den bilfabrik ikke kan dø!
> http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=293184&rlt=0&pid=245377__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=http%3A%2F%2Fdi.se%2FNyheter%2F%3FCollapseTopMenu%3Dtrue

Og endnu engang hopper Henrik på Mullers luftkasteller uden jordforbindelse.
Hvor mange gange er det nu, at Muller (og Henrik) har proklameret, at nu
strømmer pengene ind til Saab? Alligevel har de ingen penge - men en kæmpe
gæld - og stadigt stigende....

IF Metal har nu også indgivet konkursbegæring:
http://www.vibilagare.se/nyheter/if-metall-begar-saab-i-konkurs-34081

Eneste lyspunkt for Saab er, at de nu har fået lov til at få prøvet deres
anke af afslaget på betalingsstandsningen. Det vil så vise sig, om det
ændrer på resultatet. Min sympati går nu til de mange kreditorer og
medarbejdere, der har ladet sig narre af Victor Mullers mange numre for at
holde liv i en usund forretning og som nu betaler prisen for hans eventyr
(og de mange millioner, han har udbetalt til sig selv).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-11 11:45

Den 21-09-2011 08:34, KASO skrev:
> Hvor mange gange er det nu, at Muller (og Henrik) har proklameret,
> at nu strømmer pengene ind til Saab?

Sådan cirka halvt så mange gange som du (og andre) har proklameret at nu
ER SAAB altså død.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-11 12:09

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Sådan cirka halvt så mange gange som du (og andre) har proklameret at nu
> ER SAAB altså død.

Og Saab får ja til rekonstruktion = de ansatte får løn af garantifonden +
Saab er beskyttet mod konkurs. Det redder Saab frem til de kinesiske penge
kommer:
http://di.se/Artiklar/2011/9/21/245675/KOMPLETTERA-MED-MOTIVERING-Nej-till-rekonstrukti/?sr=6&tr=293336&rlt=0

--
S till
A live

Fra : KASO

Dato : 21-09-11 12:19

> [...]
> Saab er beskyttet mod konkurs. Det redder Saab frem til de kinesiske penge

Skal vi ikke omformulere det til: Det freder Saab til at platte endnu flere
for penge indtil det bliver klart, at der ikke kommer de ønskede summer?
Dermed skal de svenske skatteydere endnu engang betale løn for Saab - og
leverandørerne må vente endnu længere på (måske) at få en lille del af deres
tilgodehavender, der efterhånden er i milliardklassen.

Det er vanskeligt at se, hvordan endnu en rekonstruktion skulle kunne gøre
foretagenet rentabelt, når det ikke er lykkedes i så mange år - og heller
ikke ved sidste rekonstruktion i 2008, (hvor skatteyderne også betalte
lønnen for Saab - og de venter stadig på en tilbagebetaling.....)

Fra : KASO

Dato : 21-09-11 12:15

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Sådan cirka halvt så mange gange som du (og andre) har proklameret at nu
> ER SAAB altså død.

Der er en stor præmie, hvis du kan finde blot 1 (eet!) tilfælde, hvor jeg
har proklameret, at Saab _er_ død!

Nå-nej - det kan du jo ikke - men det er jo altid sjovt at forsøge at "føre
krigen over i fjendens lejr" - det lykkedes så ikke.....

Jeg har blot konstateret, at det går støt nedad. Saabs mangler pt. akut ca.
2.500.000.000 SEK - og ca. det dobbelte for at have en chance for overleve
på sigt. De har endnu ikke betalt gælden til den svenske stat fra sidst de
måtte lægge ud til lønningerne i forbindelse med en rekonstruktion tilbage i
2008.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-11 12:50

Den 21-09-2011 13:15, KASO skrev:
> [...]
> Nå-nej - det kan du jo ikke - men det er jo altid sjovt at forsøge at
> "føre krigen over i fjendens lejr" - det lykkedes så ikke.....

Og når de (SAAB) så ikke gør som du siger de skal gøre, kommer du med
flere negativiteter.

Fra : KASO

Dato : 21-09-11 15:21

> Og når de (SAAB) så ikke gør som du siger de skal gøre, kommer du med
> flere negativiteter.

Jeg siger ikke, hvad de skal gøre - jeg konstaterer blot, at de har forsøgt
at drive en forretning, der ikke var rentabel med det resultat, at de har en
milliardgæld.

Victor Muller gør sit bedste for at forøge gælden og dermed bringe
kreditorerne i yderligere vanskeligheder - mens Henrik B og du står og
klapper.
Det virker ærligt talt usmageligt....

Nej - det er ikke "negativiteter", jeg kommer med - jeg forsøger blot at
tilføje et stænk af realisme til Henriks luftkasteller....

Fra : Mcwm

Dato : 23-09-11 00:11

Den 21-09-2011 16:21, KASO skrev:
> Nej - det er ikke "negativiteter", jeg kommer med - jeg forsøger blot at
> tilføje et stænk af realisme til Henriks luftkasteller
Der må man så trods alt sige, at Henrik B har sine grunde. En
forkærlighed for mærket, noget han ikke lægger(eller kan lægge)skjul på.
Det er vel naturligt at han nærer et stort håb og dermed ser tingene
anderledes. Halvfyldt/tomt glas...

Venligst
Mcwm