Hun er ikke én af vore egne.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-09-11 18:39

Hvis flertallet her i gruppen har demokratisk ret, så begyndte det
ikke for godt for den nye kongelige undersøger.

Da man skal aflægge Dronningen en visit, anlommer man i en Skoda
Superb. Det er der ikke noget i vejen med, meeeeen.............!!!

Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

Uha, uha, uha da da da. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 16-09-11 18:55

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Hvis flertallet her i gruppen har demokratisk ret, så begyndte det
> ikke for godt for den nye kongelige undersøger.
> Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

> Uha, uha, uha da da da. )

Til gengæld har hun leaset sin bil i Tyskland og selv justeret sin
skattebetaling, det tror jeg giver anerkendelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-09-11 20:22

On Fri, 16 Sep 2011 19:55:19 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Til gengæld har hun leaset sin bil i Tyskland og selv justeret sin
>skattebetaling, det tror jeg giver anerkendelse.

>--

Det hersker der ikke tvivl om.

Til gengæld har det maget sig således, at hun ikke i de næste 4 år
behøver at tænke selv. Det skal Margrethe Vestager nok klare for
hende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-09-11 19:16

On Fri, 16 Sep 2011 19:38:48 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>Superb. Det er der ikke noget i vejen med, meeeeen.............!!!
>
>Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

Der er kun en fejl i den beretning, at du har for meget fritid, hvis
du har tid til at observere slige fejltrin. Jeg har for længst fået
mere end nok af TV's valgdækning. Sådan ca. for 3 uger siden )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-09-11 20:23

On Fri, 16 Sep 2011 20:16:22 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>du har tid til at observere slige fejltrin. Jeg har for længst fået
>mere end nok af TV's valgdækning. Sådan ca. for 3 uger siden )

Jeg er kun hjemme i week-ends, og så må man da se en enkelt
nyhedsudsendelse, eller.......?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-09-11 20:52

On Fri, 16 Sep 2011 21:23:13 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg er kun hjemme i week-ends, og så må man da se en enkelt
>nyhedsudsendelse, eller.......?

Godt ord igen! Nu må du hellere annullere slutsedlen, så du kan få en
Tesla og slippe for betalingsringen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-09-11 21:06

On Fri, 16 Sep 2011 21:51:54 +0200, Ivan Madsen

>Godt ord igen! Nu må du hellere annullere slutsedlen, så du kan få en
>Tesla og slippe for betalingsringen

>--

Nu er jeg så heldigt stillet, at jeg ikke skal passere nogen ring for
at passe mit embede.

Det jeg synes bliver spændende at følge, er, om de nu får det hele sat
i gang i den rigtige rækkefølge.

Altså først en superb kollektiv trafik, og derefter en betalingsring.

Det kan man godt komme i tvivl om, for så skal de til lommerne for at
financiere busser og tog, for betalingsringen bliver først
overskudsgivende tidligst i 2025.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-11 22:24

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kan man godt komme i tvivl om, for så skal de til lommerne for at
> financiere busser og tog, for betalingsringen bliver først
> overskudsgivende tidligst i 2025.

Bare rolig du, der kommer folketingsvalg til foråret.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-09-11 19:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!
>
> Uha, uha, uha da da da. )

Er dagskørelyset på en Superb ikke del af hele tågelygtehuset og som sådan
intet har med selve tågelygten at gøre eller er det kun drejelyset som
sidder der ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-11 19:40

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

Hvilket er ganske korrekt, idet man bruger tåbelygterne til dagskørelys.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-09-11 19:47

Den 16-09-2011 19:38, folmer@rasmussen.dk skrev:

> [...]
> Superb. Det er der ikke noget i vejen med, meeeeen.............!!!
>
> Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

Helt klart en fejl. Hun overså helt at hun kunne vise blå blok den RØDE
baglygte.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ole Frandsen

Dato : 16-09-11 19:59

On Fri, 16 Sep 2011 19:38:48 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Uha, uha, uha da da da. )

Hvad er det der er så galt her? Kan 'tåbelys' ikke være lige så godt
som det man ellers bruger som kørelys? Lys i baglygterne ses vel ikke
langt væk i dagslys så det kan vel hip som hap i dagtimerne.

Kommer der en melding om andre politikeres lygteføring? Mon
enhedslisten kører med røvrubin i begge ender?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-09-11 20:27

On Fri, 16 Sep 2011 20:58:44 +0200, Ole Frandsen <krøbling@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>som det man ellers bruger som kørelys? Lys i baglygterne ses vel ikke
>langt væk i dagslys så det kan vel hip som hap i dagtimerne.

Hvis man nu har ansat ham tyskeren......bum...bum...bum...Alzheimer,
hedder han, som chauffør, så glemmer man at korrigere for den
manglende lygteføring, når lygtetændingstiden kommer, siger panelet.

>--

>Kommer der en melding om andre politikeres lygteføring? Mon
>enhedslisten kører med røvrubin i begge ender?

>--

Det véd jeg ikke. Skal jeg være ærlig, véd jeg ikke engang hvad en
røvrubin er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 16-09-11 21:46

> Det véd jeg ikke. Skal jeg være ærlig, véd jeg ikke engang hvad en
> røvrubin er.

Så Folmer - nu skuffer du for alvor!
Havde regnet med, at netop du af alle var så velbevandret i damecykler (og
deres udstyr - altså cyklernes) at du vidste den slags

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Leo Havmøller

Dato : 17-09-11 06:25

> Hvis man nu har ansat ham tyskeren......bum...bum...bum...Alzheimer,
> hedder han, som chauffør, så glemmer man at korrigere for den
> manglende lygteføring, når lygtetændingstiden kommer, siger panelet.

Det er fuldautomatisk. Bilen tænder/slukker selv for lyset, når det er
nødvendigt.

Leo Havmøller.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-11 06:46

Leo Havmøller skriver:

> Det er fuldautomatisk. Bilen tænder/slukker selv for lyset, når det er
> nødvendigt.

Hvis den har automatikken....ikke alle har.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 17-09-11 12:45

> Hvis den har automatikken....ikke alle har.

Nu drejede OP sig om en skoda - VAG har haft lysautomatik siden golf 5
platformen, og formentlig tidligere i deres større modeller.

Leo Havmøller.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-11 15:01

Leo Havmøller skriver:

> Nu drejede OP sig om en skoda - VAG har haft lysautomatik siden golf 5
> platformen, og formentlig tidligere i deres større modeller.

Ja teknikken er til rådighed, men langt fra installeret i alle biler.

Tjek næste gang du kommer forbi en VAG bil om den har stillingen "Auto"
på lyskontakten. HAr den ikke, så er det manuelt vrid i knappen.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-09-11 13:21

> Da man skal aflægge Dronningen en visit, anlommer man i en Skoda
> Superb. Det er der ikke noget i vejen med, meeeeen.............!!!

> Fuld blus på tåbelygterne, og ingen baglys!!!

Du skal have pudset brillerne - den har da vist seperate kørelyslygter.
Kørelys og tåbelygter er ikke samme pære.

Btw så fungerer det rigtig godt med fuldt automatik på lyset. Det hitter
selv ud af at tænde xenon'en og baglygterne når det ikke længere er lyst nok
uden.

Har dog ikke haft behov for at finde ud af at tænde for tågelygterne endnu -
har kigget på knappen og tror jeg ved hvordan den virker. Men i c5'en var
blev tågeforlygterne også kun brugt når nærlyset gik, således at der fortsat
kunne holdes lys på fronten til værkstedet kunne frekventeres.