Trial der rykker (armene af)!!
Fra : Ib

Dato : 16-09-11 12:13

Nu har jeg ofte kedet mig hvis jeg har set moto-cross, men jeg faldt lige
over et trial-klip. Det ser ud til at være mere end almindeligt svært at
holde sig på cyklen

http://trialstrainingcenter.com/blog/post/2772/

--

Ib

Fra : Edvard

Dato : 18-09-11 04:55

On 16 Sep., 13:12, "Ib" <in...@somhelst.dk> wrote:
> [...]
> over et trial-klip. Det ser ud til at være mere end almindeligt svært at

Ser rigtigt sjovt ud. Jeg var i Spanien med Motours for et par år
siden, og de værste/bedste steder undervejs minder meget om den tur
der ses her. Jeg fandt ud af, at det er sjovest at køre på en MC der
tilgiver en frygtsom ældre direktør fremfor en barsk KTM - Den Suzuki
400 jeg kørte på de sidste to dage var langt sjovere for mig at have
med at gøre.

Synd at det er så svært at finde sådanne steder herhjemme, og at det
er så f........ dyrt at leve drømmen ud en gang imellem

Med venlig hilsen

Edvard

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-09-11 07:03

"Edvard" <Edvard@bb-soft.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Synd at det er så svært at finde sådanne steder herhjemme, og at det
> er så f........ dyrt at leve drømmen ud en gang imellem

Ja, hvis der havde været lidt offroad stier hernede hvor jeg bor, holdt der
også en mudderhopper herhjemme. Synes ikke om at skulle køre 50+ km bare for
at komme på en bane et sted. Jeg ville aldrig kun tage afsted med mig og
cyklen, for jeg vil gerne ud og give gas, uden at skulle tage hensyn til om
cyklen også kan klare vejen hjem.. Og så begynder man at skulle have
varevogn at transportere cyklen frem og tilbage i, og man skal afsætte mere
tid osv..
Dårlige undskyldninger måske, men jeg er nok bare for magelig til at skulle
gøre det på den måde :)

Mvh Anders

Fra : Kent

Dato : 18-09-11 22:31

Ib skrev:
> [...]
> over et trial-klip. Det ser ud til at være mere end almindeligt svært at

Det er vel ikke Trail? Der står jo også Enduro på klippet.

Kent

Fra : Ivar

Dato : 22-09-11 21:12

Kent skrev:

> Det er vel ikke Trail? Der står jo også Enduro på klippet.

Nej, der er ikke trial, det er enduro. I trial må man ikke
sætte fødderne på jorden. I trial er der slet ikke fart på,
som ved enduro. http://www.youtube.com/watch?v=zz3jfpSpEWc

Fra : Ib

Dato : 05-11-11 17:36

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, der er ikke trial, det er enduro. I trial må man ikke
> sætte fødderne på jorden. I trial er der slet ikke fart på,
> som ved enduro. http://www.youtube.com/watch?v=zz3jfpSpEWc

Ja du har ret. Var ellers i gamle dage meget imponeret af trial, men
åbenbart ikke nok til at kunne spotte forskellen Trial-maskinerne er jo
en hel del lavere og vel egentligt ikke beregnet til at sidde ned på. Det
klip jeg linkede til viser maskiner der i mine øjne ser ud til at være
"almindelige" mudderhoppere, ja enduro-maskiner.....gad vide hvordan
Domminatoren ville te sig på sådan en bane...og ligeså mig selv, måske jeg
skulle have, ikke skrid-, men skidsikkert indlæg i bukserne ;-D

--

Ib