Betalingsring Kbh.
Fra : Steen F.

Dato : 15-09-11 22:44

Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
ikke betaler nok for at køre bil.
Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør
ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan
evt. køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og
spare yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at
pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.

Held og lykke til jer alle.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-11 23:00

"Steen F." skriver:

> Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
> i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
> ikke betaler nok for at køre bil.

Jeg tror at du fuldstændigt har misforstået, hvad betalingsringen skal
til for.

Det er til at holde trafikken ude af byen, hvilket er ganske smart, når
man bor på Østerbro og skal til statsministeriet på arbejde. Væk med
"kulierne" så "chefen" kan "komme frem".

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Steen F.

Dato : 15-09-11 23:16

Den 16-09-2011 00:00, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jeg tror at du fuldstændigt har misforstået, hvad betalingsringen skal
> til for.
> Det er til at holde trafikken ude af byen

Nåh ja, smart at afskære gratister fra at køre de inderste 5 km. Så kan
de 600.000 daglige pendlere jo parkere ude i kvartererne og skifte til
bus og metro, det bliver beboerne glade for.

Fra : KASO

Dato : 16-09-11 06:19

> [...]
> man bor på Østerbro og skal til statsministeriet på arbejde. Væk med
> "kulierne" så "chefen" kan "komme frem".

Så kan man spekulere på, hvordan den på samme tid kan holde folk ude - og
samtidig skrabe milliarder sammen til at subsidiere den kollektive
trafik?!??
Ringen giver tidligst overskud i 2025 - og da partierne bag har proklameret,
at de ikke vil bruge pengene før de er tjent - så kan vi vel ikke forvente
forbedringer og lavere priser på den kollektive trafik før efter 2025?

Fra : Anders Majland

Dato : 16-09-11 12:16

Og erfaringerne fra London er at det ikke virker

> [...]
> ikke forvente forbedringer og lavere priser på den kollektive trafik før

I mellemtiden er alt erhversliv så flyttet ud af byen og mange af dem der
hidtil har boet i byen tæt på deres arbejde flytter med ud hvor der både er
billigere at bo og tættere på deres arbejde ?

Jeg er principielt imod brugerbaling på de danske veje for dansk
indregistede køretøjer - sålænge registreringsafgifterne er et af verdens
højeste. Slemt nok med betalingen over storbælt, men det var vel mest ahs
eksisterende færgeruter. Fælleskassen er jo afhængig af indtægterne fra
privatbilismen så en eventuel omlægning må ikke give væsenligt færre penge i
kassen. Jeg mener så også at den heller ikke må hive flere ind...

Vil man have flere over i offenlig transport skal den gøres mere attraktiv.
Den får i forvejen store tilskud, men det største problem er ikke prisen for
at bruge den men at den ikke løser transportopgaven godt nok.

/A

Fra : Leif Neland

Dato : 16-09-11 14:43

> I mellemtiden er alt erhversliv så flyttet ud af byen og mange af dem der
> hidtil har boet i byen tæt på deres arbejde flytter med ud hvor der både
> er billigere at bo og tættere på deres arbejde ?

Det får mig til at tænke på Roskilde, hvor man indfører
parkeringsrestríktioner og gågader i centrum, så man kan gå til butikkerne.
Hvorefter butikkerne flytter længere ud, hvor kunderne kan komme til at
parkere, og der bliver tomme butikslokaler i centrum.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-11 23:06

Det er blot eet af tiltagene

Men nøglerne til statsministeret er
jo kun til låns.

Fra : Armand

Dato : 16-09-11 02:18

Den 15-09-2011 23:44, Steen F. skrev:
> [...]
> pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
> selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.

Forøvrigt en kedelig ting at føre landsdækkende valgkamp på :-/
Måske tækkes modstandere af ringen mange stemmer blandt de
øst-sjællandske pendlere de københavnske urner, men virkningen kan være
modsat for resten af danmarks valgdistrikter hvor vælgere kan tænkes at
irriteres af at skulle høre om noget så distant i kampen om deres stemme
og derfor stemmer "for" ringen

--
Armand.
(der først i denne uge har fattet at forekomsten af de 'nye' regioner

Fra : Henning

Dato : 16-09-11 14:07

On Thu, 15 Sep 2011 23:44:23 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
>i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
>ikke betaler nok for at køre bil.
Tillykke til alle je, der nu slipper for pendlere og trafikpropper i
jeres nabolag.

> [...]
>pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
>selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.

Man kune også opfordre alle 1-person-bilerne at de finder nogle at
følges med, og dermed nedbringer trafikpropperne og forureningen.

Se muligheder fremfor problemer

Fra : KASO

Dato : 16-09-11 14:40

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Man kune også opfordre alle 1-person-bilerne at de finder nogle at
> følges med, og dermed nedbringer trafikpropperne og forureningen.

Prøv at komme ud i den virkelige verden en dag - så vil du opdage, at det
ikke er helt så simpelt.

Det er jo ikke givet, at alle skal hente børn de samme steder på de samme
tider - samtidig med at de arbejder samme sted....
Blot for at tage et eksempel.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-09-11 18:44

> Prøv at komme ud i den virkelige verden en dag - så vil du opdage, at det
> ikke er helt så simpelt.

Bare fordi man har 80% af transportvejen til fælles med mange ander så løser
det ikke de sidste 20%

> Det er jo ikke givet, at alle skal hente børn de samme steder på de samme
> tider - samtidig med at de arbejder samme sted....

Netop - fælles transportvej og fælles tidsplan er et meget snævert mål...

Har man fast arbejdstid kan meget lade sig gøre. Et vennepar har i mange år
været med i den slags pendlerordninger. Først med bopæl i aalborg og
pendlede til viborg. Dernæset med bopæl ved viborg og pendling til aalborg
og århus. Det fungerede indtil de fik børn...

/A

Fra : Claus U

Dato : 16-09-11 17:01

Steen F. skrev:

> Held og lykke til jer alle.

Hmmmmm - fra begyndelsen af Amager det kommer til at koste, at køre ud
til Fields. Der er længere vej til Fisketorvet, men der slipper man. Det
ender sgu med, at jeg ser rød blok!

--
Hygge
/Claus U

Fra : MVJ

Dato : 18-09-11 18:27

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har selv sagt at
> det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på
Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt. Og prøv at
spørge een på Ærø, om de har lyst til at tage til Fyn ??????

Fra : alexbo

Dato : 18-09-11 18:45

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev

> Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på
> Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt. Og prøv
> at spørge een på Ærø, om de har lyst til at tage til Fyn ??????

Fra Ærø til Fyn over Storebælt !!!!!!

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 19-09-11 16:20

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på
> Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt.
Hvordan skulle det nogensinde blive absolut nødvendigt at passere Storebælt?
Uanset om passagen er den ene eller den anden vej, så kan det aldrig blive
absolut nødvendigt.

Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for mig
i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe min
bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem, og lidt
lettere at finde et sted at parkere. Desuden måske lidt lettere at trække
vejret.

Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den
kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens, bedre og billigere. Og at
det stadig vil være lettere at trække vejret.

Lets face it. Der er en tilvækst af motorkøretøjer. Det har der været altid.
Og grænsen er ved at være nået, for hvor mange der er plads til med mindre
man vil til at rive dele af byen ned, for at give plads til nye vejbaner.

Mit bud er, at københavnerne ender med at blive ret glade for ordningen,
mens pendlerne opdager at den kollektive faktisk fungerer glimrende, og i
fremtiden endnu bedre.

I forvejen er der da ingen der ved deres fulde 5 tager ind til København for
at handle?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-09-11 20:09

On Mon, 19 Sep 2011 17:20:08 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem, og lidt
>lettere at finde et sted at parkere. Desuden måske lidt lettere at trække

Jeg er såmænd også positivt stemt, selvom jeg arbejder i København (og
kører i egen bil fordi der ikke er andre praktisk mulige løsninger).
Jeg får forhøjet kørselsfradrag efter de faktiske omkostninger (pga
kronisk sygdom) så en betalingsring betyder vel mindre kø, dermed
bedre fremkommelighed for os.

Så lad bare pøblen (:D )presse sig sammen i det offentlige mens jeg
suser fra Nordsjælland og ind til det indre København ;)

>Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den
>kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens, bedre og billigere. Og at
>det stadig vil være lettere at trække vejret.

Lad os se om politikernes intentioner føres ud i livet, og hvem der
skal betale for dem.

Overskudet af en betalingsring er ihvertfald oppe til debat.

Spændende om det er de første spæde skridt til en omlægning af
bilafgifterne i Danmark eller endnu en skatteskrue.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : K*T

Dato : 19-09-11 21:09

Den der tanke med at det giver mindre kø / kortere transporttid for alle at
skulle passere en betalingsring er helt utroværdig.

Jeg bor i Hillerød (tæt på Station) og arbejder på Amager (med et
busstoppested på dørtrinet til kontoret. Alligevel tager turen dør-dør
minimum 65 minutter med offentlig transport (dvs. helt uden
ventetid/forsinkelser) - men i bil tager den normalt 35-40 minutter - og når
der er kø op til 50 minutter.

Jeg kan altså med sindsro sige jeg foretrækker kø i bil frem for
ventetid/transportid med det offentlige.

Hvad angår forurening / CO2 religion bliver den blot forøget ved
betalingsring - jeg vil eksempelvis køre udenom ringen og køre ind via
Sjællandsbroen - det er ganske vist 20 km ekstra hver vej, men jeg slipper
for 4 gange afgift, som jeg ville blive ramt af ved at passere Kbh. C.

Betalingsringen er 'fis i en hornlygte' som kun flytter rundt på nogle
trafikale og forureningsmæssige problemer - den løser intet.

Knud

Fra : \"@

Dato : 19-09-11 21:46

Den 19-09-2011 22:08, K*T skrev:
> [...]
>
> Betalingsringen er 'fis i en hornlygte' som kun flytter rundt på nogle
> trafikale og forureningsmæssige problemer - den løser intet.

Umiddelbart lyder det da til at betalingsringen vil få den ønskede
effekt i dit tilfælde. Du vil ganske vist tage en ekstra tur på 20 km,
men på maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.

Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med
betalingsringen er opnået.

Mikael

Fra : K*T

Dato : 19-09-11 22:28

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
> [...]
> maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.
>
> Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med betalingsringen

Nu kører jeg nok med en rimelig god hastighed når 42-43 km kan tilbagelægges
på 35 minutter i bytrafik det meste af vejen (jeg køreer ad Kongevejen) så
jeg er helt sikker på forureningen ved 40 km ekstra hver dag vil gøre
situationen værre

Knud

Fra : \"@

Dato : 19-09-11 22:43

Den 19-09-2011 23:28, K*T skrev:

> [...]
> køreer ad Kongevejen) så jeg er helt sikker på forureningen ved 40 km
> ekstra hver dag vil gøre situationen værre

Hmmm.

20 km ekstra hver vej.

Gennemsnitsbil kører henad 16 km/l = 1,25 l ekstra brændstof
brændstofpris dd ~ 12 kr/l = 15 kr ekstra.

Ekstra afskrivning og slitage = 0,50 kr/km (det er billigt) = 10 kr ekstra.

Samlet ekstrapris pr tur = 25 kr = prisen i betalingsringen, vel og
mærke i den hårdeste del af myldretiden, og det er næppe den tid du
kører ind, hvis du kan gøre det på de tider.

Det kan med andre ord slet ikke betale sig at køre udenom. men man kan
selvfølgelig gøre det alligevel af princip

Mikael

Fra : K*T

Dato : 20-09-11 06:07

Du læste vist ikke helt hvad jeg skrev - jeg kommer til at betale 4 gange 25
kroner, da jeg kører ind i ringen nord for Kbh og ud på sydsiden (og modsat
tilbage)
I øvrigt er mine kørselstider i den releativt hårde tid - ind så jeg er
fremme omkring 7:45 og forlader arbejdspladsen kl. 16:00

Knud

Fra : \"@

Dato : 20-09-11 08:11

Den 20-09-2011 07:07, K*T skrev:
> [...]
> I øvrigt er mine kørselstider i den releativt hårde tid - ind så jeg
> er fremme omkring 7:45 og forlader arbejdspladsen kl. 16:00

En af os må have misforstået noget.

For det første, giver det ingen mening, at kræve penge for at folk kører
UD af byen, hvis man vil holde bilerne ude. Derfor skal man hvis det
overhovedet skal give mening, kun betale den ene vej. Det samme gælder
iøvrigt også i Stockholm og i Oslo, som er foregangsbyer for projektet.

Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
slået fast flere gange, af alle fortalerne

Mikael

Fra : K*T

Dato : 20-09-11 10:47

Grænsen på 75 kroner har jeg ikke set før - men det reducerer situation
lidt.

Iflg. alle udsagn tages der gebyr både ved ud og indkørsel til byen.

Jeg skal således ind ved Hans Knudsens Plads og ud igen et eller andet sted
på Amager - og modsat på hjemturen - det giver 4 passager.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 00:06

Den 20-09-2011 09:10, "@ skrev:
> Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
> slået fast flere gange, af alle fortalerne

LOL
75 kr. om dagen
det ville ruinere mig
godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale

Fra : K*T

Dato : 15-10-11 07:48

Det bliver nok svært at nægte - men man kan jo have 2 biler. 1 indenfor
ringen og 1 udenfor.
Parkere ved ringen og gå over!

Knud

Fra : Henning

Dato : 15-10-11 08:29

On Sat, 15 Oct 2011 01:05:37 +0200, Martin Pedersen <-> wrote:

>LOL
>75 kr. om dagen
>det ville ruinere mig
>godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale

Hvordan vil du nægte?
Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget

Fra : Bjørn J.

Dato : 15-10-11 08:44

KLIP

> Hvordan vil du nægte?
> Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
> betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget

Vundet og vundet, hvis du mener 10 års forlængelse af tilbagebetalingen af
gælden i kommunen, så ja, I har allerede vundet meget..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 19:52

Den 15-10-2011 09:28, Henning skrev:
> Hvordan vil du nægte?
> Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
> betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget

Hvis det kun kommer an på at vinde, så forbyd bilkørsel i kbh. Vedtag
alt ved lov der kan genere det arbejdende fok mest muligt. Folk der
ganske enkelt passer deres arbejde skal nu betale for at køre på
arbejde! I biler de allerede har betalt 3 gange. Hvis regeringen VIL
have folk over i tog der ikke kører til tiden, så forbyd privatbilisme.

Man kunne køre med nr.plader der ikke kan læses pga. skidt? Evt. gøres
nr.pladerne beskidte kort inden ringen, og afmonteres kort efter. Hvad
gør man ikke for at spare 750 kr. på 10 dage. Og så giver det motion.

Fra : xdzgor

Dato : 19-09-11 15:56

On Sep 19, 5:20 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for mig
> i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe min
> bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem,

Dvs du kører ikke normalt ind til Kbh? Så er det nemt at være positivt
overfor en betalingsring.

> og lidt lettere at finde et sted at parkere.

Det ville også være lettere at finde et sted at parkere hvis der var
flere parkeringspladser. Hvad med at bygge flere parkeringshuse så?

> Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den
> kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens,

Kører hver 10. minut nu.

> bedre og billigere.

Ok at andre betaler?

Fra : xdzgor

Dato : 19-09-11 15:58

On Sep 19, 9:09 pm, Nicolai Lang <nnews0404051...@hjorth.com> wrote:
> Jeg er s m nd ogs positivt stemt, selvom jeg arbejder i K benhavn (og
> k rer i egen bil fordi der ikke er andre praktisk mulige l sninger).
> Jeg f r forh jet k rselsfradrag efter de faktiske omkostninger (pga
> kronisk sygdom) s en betalingsring betyder vel mindre k , dermed
> bedre fremkommelighed for os.

Det er en syg holdning. Hvis prisen stiger, betaler andre bare mere
for mig, så jeg er ligeglad!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-09-11 21:32

On Mon, 19 Sep 2011 14:58:23 -0700 (PDT), xdzgor <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>Det er en syg holdning. Hvis prisen stiger, betaler andre bare mere
>for mig, så jeg er ligeglad!

Hvad har den kommentar med d.f.b eller betalingsring at gøre?

Alternativet til at køre i bil ville være intet job - i sidste instans
måske enda et liv på invalidepension eller anden overførselsindkomst.

Men som det er nu er jeg en del af det private erhvervsliv, jeg
betaler en pæn del til skattefar (topskat) og bidrager positivt til
eksport og er med til at skabe flere jobs i Danmark. Men jeg tager
selvfølgelig også de fradrag i skatten der tilkommer mig.

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-09-11 17:11

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.

Det ville gavne kommunekassen dramatisk....;)

Fra : Armand

Dato : 23-09-11 18:55

Den 23-09-2011 18:10, Bjørn J. skrev:
> "Steen F."<steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
> Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.

Mer vil have mere - Er det ikke nok at i har fået jeres eget ekstra
motorvejsspor over fjorden?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-09-11 11:44

> Mer vil have mere - Er det ikke nok at i har fået jeres eget ekstra
> motorvejsspor over fjorden?

Det hjælper da også os andre at lokaltrafikken har fået seperate spor ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 29-09-11 15:39

> Det hjælper da også os andre at lokaltrafikken har fået seperate spor ...

Bestemt, I har køen helt for jer selv ....

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-10-11 10:52

"K*T" <k.n.t@privat.dk> writes:

> Det bliver nok svært at nægte - men man kan jo have 2 biler. 1
> indenfor ringen og 1 udenfor.
> Parkere ved ringen og gå over!

Og du mener at du kan have en bil parkeret tæt op af ringen for under 75
kroner i døgnet?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-10-11 11:37

"K*T" <k.n.t@privat.dk> writes:

> Ja da - parkering i de yderste områder (tæt på ringen) er ENDNU ikke
> belagt med p-afgrifter. Alternativt må jeg jo finde en bekendt med
> indkørsel.

Det er jo udbud og efterspørgsel. Jeg vil godt vove et øje og holde på
at døgnparkeringspladser i nærheden af ringen bliver halvdyre.