Problemer med MB
Fra : HH

Dato : 15-09-11 18:54

Har fået nedenstående fejlbeskrivelse fra en kollega:

MB 220 Cdi E-klasse årg. 1999.

Hvis man laver en kick-down, så geare bilen x antal gear ned og
accelerere som en raket, den går igennem første gearskift men inden
anden gearskift går den ud, ca ved en 4000 rpm, den er sikker vær gang
bilen går helt ud og man skal lige tage tændingen i godt 5-10 sek så
starter bilen op igen som om intet var hændt og gøre fint vider

Det samme sker hvis man køre stærkt, når man kommer over 180 (sådan
noget gør jeg selvfølgelig ikke) så gør den nogle gange det samme men
ikke vær gang

Hvis jeg køre mellem 130 og 140 og vil accelerere, så går den ud med det
samme hvis ikke jeg træde på speederen som var det et rådden æg

Jeg har ikke fået tjekket om bilen er chippet, den tidligere ejer sagde
nej, men flere ting viser at han er fuld af hø

Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
uden at blive flået af en grisk værkføre

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-09-11 22:11

"HH" skrev i meddelelsen

[...]

Hej

Jeg kan ikke svare på dette, men hvis ikke andre kan, så prøv at stille
spørgsmålet i Teknik-gruppen her:

http://www.mercedesklub.dk/forum/index.php

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Armand

Dato : 16-09-11 02:08

Den 15-09-2011 19:54, HH skrev:
> [...]
>
> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det
> uden at blive flået af en grisk værkføre

Tilstoppet brændstoffilter, der tilsyneladende kun tillader et beskedent
forbrug at slippe igennem :-/

--
Armand.

Fra : Allan F

Dato : 16-09-11 14:11

"HH" <Virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nej, men flere ting viser at han er fuld af hø
>
> Har du en idé til hvad det kan være eller hvordan jeg kan tjekke det uden

så vidt jeg husker havde lige netop den model et problem med et rør i
indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev for
højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den er i
frigear?

Allan F

Fra : HH

Dato : 16-09-11 21:23

Den 16-09-2011 15:10, Allan F skrev:

> [...]
> indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev
> for højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den

Det vil jeg prøve at spørge ham om.

MVH

HH

Fra : Armand

Dato : 18-09-11 12:35

> [...]
> indsugningen, der kunne klappe sammen når vakuumet i indsugningen blev
> for højt. Kan motoren spinne op til max omdrejninger fra tomgang når den

De fleste ville nok 'lokke' motoren forsigtigt op i omdrejninger hvis
redline skal udforskes i frigear, derfor kan et vacuum-relateret problem
dårligt detakteres i frigear, medmindre man tester med sømmet i bund til
redline gentagne gange.

--
Armand.