Det umulige er sket
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-09-11 17:26

Min Toyota er gået i stykker

Men hvad er der galt?

Problemet er, at den er begyndt (så småt) at "hakke" i det, når jeg holder
en fast hastighed.
Det er uanset om jeg kører med fartpilot eller egen fod på speederen og det
er kun hvis jeg holder en fast hastighed.
Det er ikke meget den hakker og det er heller ikke altid, den gør det.

Der er ikke nogen fejlkoder i systemet.
Har skiftet gasspjældsføleren og gået diverse vacuumslanger efter.

Hvad kan der være galt?

Bilen er en Toyota Camry 2,2 aut. fra '96 (den gamle model).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-09-11 13:21

On 15 Sep., 18:26, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> Min Toyota er g et i stykker
>
> Men hvad er der galt?
>
> Problemet er, at den er begyndt (s sm t) at "hakke" i det, n r jeg holder
> en fast hastighed.
> Det er uanset om jeg k rer med fartpilot eller egen fod p speederen og det
> er kun hvis jeg holder en fast hastighed.
> Det er ikke meget den hakker og det er heller ikke altid, den g r det.
>
> Der er ikke nogen fejlkoder i systemet.
> Har skiftet gasspj ldsf leren og g et diverse vacuumslanger efter.
>
> Hvad kan der v re galt?
>
> Bilen er en Toyota Camry 2,2 aut. fra '96 (den gamle model).

> [...]

Du har formentlig fat i noget af det rigtige, for det lyder da som for
mager blanding.
Mon din lambdasonde er træt ??

Leo

Fra : Armand

Dato : 16-09-11 02:02

Den 15-09-2011 21:21, Leo Jensen skrev:

> Du har formentlig fat i noget af det rigtige, for det lyder da som for
> mager blanding.
> Mon din lambdasonde er træt ??

Falsk luft?
Kontroller alle små som store gummislanger mellem luftfilter og
indsprøjtning for revner eller 'afhoppere'

Til jobbet er det et godt trick at lade motoren gå i tomgang mens man
forsigtigt pifter små målrette pift med startgas i nævnte område: En
utæthed vil sniffe gas og få motoren til at stige i omdrejninger!
Men spar på sagerne og arbejd udendørs: Startgas er ekstremt brændbart
og en større mængde samt forekommende gnist kan let afstedkomme *whoouf*
og svedne øjenbryn

--
Armand.

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 16-09-11 12:13

Benzinpumpen?

---
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Per*

Dato : 17-09-11 20:14

Min ´91 Corolla har lige haft samme problem =>

Rust i en tændrørshætte. Nyt tændkabel fra Biltema 40.- kr, klar til 200000
km mere...

///Per

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-09-11 20:44

Per* forklarede:
> Nyt tændkabel fra Biltema 40.- kr, klar til 200000 km mere...

LOL :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-09-11 16:11

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

Jeg siger tak for alle indkomne forslag, jeg må arbejde videre med sagen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-09-11 22:12

Efter mange tanker skrev Per Beer Hansen:
> Jeg siger tak for alle indkomne forslag, jeg må arbejde videre med sagen.

Held og lykke! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-09-11 16:22

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Held og lykke! :)

Af hjertet tak

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-09-11 23:56

Per Beer Hansen har bragt dette til verden:
> Af hjertet tak

Du har ikke fået hul igennem (nu her hvor du er ved at smide vinterdæk
efter den)? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-11 05:03

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Du har ikke fået hul igennem

Nope, har ikke haft tid endnu til at se på den, men det skal nok komme

> (nu her hvor du er ved at smide vinterdæk efter den)? :)

Ja ja, vinterdækkene er nu købt og ligger trygt og godt på lageret, så der
ikke er fare for at der bliver tidligt udsolgt, som mange dækforretninger
frygter.
Så nu skal vi bare ha' noget vinter

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-09-11 22:31

Per Beer Hansen skrev:
> Nope, har ikke haft tid endnu til at se på den, men det skal nok komme

Ok :)

> Ja ja, vinterdækkene er nu købt og ligger trygt og godt på lageret, så der
> ikke er fare for at der bliver tidligt udsolgt, som mange dækforretninger
> frygter.

Vores er osse i hus; det var de allerede sidste år :)

> Så nu skal vi bare ha' noget vinter

Helst ikke, men har fået at vide at den blir streng :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-09-11 15:35

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Vores er osse i hus; det var de allerede sidste år :)

Det var mine også, til den gamle bil

>Helst ikke, men har fået at vide at den blir streng :)

Der er altid nogen der prøver at spå om vejret, nogle får ret, andre gør
ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport