Handsfree?
Fra : Ivar

Dato : 14-09-11 21:57

Er der nogle der vil dele deres erfaringer med løse Bluetooth
handsfree enheder til at sætte i en bil.

Det er til en bil, hvor det ikke er hensigtsmæssigt at
udskifte radioen. Jeg ønsker en lille næsten usynlig enhed,
man kan forsyne med 12 volt fra bilen, når tændingen sluttes til.
Den skal være "betjeningsfri", bortset fra når man vil svare
på et opkald. Man behøves ikke at kunne ringe op fra den.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 14-09-11 22:13

Hej Ivar

> Er der nogle der vil dele deres erfaringer med løse Bluetooth
> handsfree enheder til at sætte i en bil.

Konen har en der erstatter bakspejlet, den kan både ringe
op og modtage samtaler. Virker ganske fortræffelig og
hun er mægtig glad for den.

Max

Fra : Ivar

Dato : 14-09-11 22:15

Max skrev:

> Konen har en der erstatter bakspejlet,

Hvilket fabrikat?

Fra : Max

Dato : 15-09-11 07:06

Hej Ivar

> Hvilket fabrikat?

Seecode.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 15-09-11 17:19

Max skrev:

> Seecode.

Intersant. Jeg vil dog have en, der ikke er på batterier, så man
ikke skal tænde og slukke. Jeg er også bange for, at den er for synlig.
Men en meget elegant løsning.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 15-09-11 17:57

Hej Ivar

> Intersant. Jeg vil dog have en, der ikke er på batterier, så man
> ikke skal tænde og slukke. Jeg er også bange for, at den er for
> synlig. Men en meget elegant løsning.

Ja, det er lidt træls at man skal huske at slukke den, men til gengæld
er levetiden på batteriet temlig længe, og synligheden mener jeg ikke
er noget problem, ingen kikker åbenbart efter sådan en dims. Jeg tror
konen har haft hendes i en 3-4 år efterhånden.

Men vores Garmin GPS kan jo også køre som håndfri telefon, så
måske sådan et samarbejde var en mulighed.

Max

Fra : Ivar

Dato : 25-09-11 21:21

Max skrev:

> [...]
> er noget problem, ingen kikker åbenbart efter sådan en dims. Jeg tror
> konen har haft hendes i en 3-4 år efterhånden.

Nu blev det alligevel sådan en. Producenten lægger op til at den er
tændt hele tiden, og lover op til 20 dage på standby. Nu må jeg
se hvordan den er. Den er købt via eBay i Tyskland så der går
nogle dage inden jeg har den.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 25-09-11 21:55

Hej Ivar

> [...]
> tændt hele tiden, og lover op til 20 dage på standby. Nu må jeg
> se hvordan den er. Den er købt via eBay i Tyskland så der går

Nu håber jeg så at I bliver glad for den.

Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-11 23:58

Ivar skrev:

> Er der nogle der vil dele deres erfaringer med løse Bluetooth
> handsfree enheder til at sætte i en bil.

Min søster fik monteret en radio med bluetooth i sin Citroen
(købt fabriksny ved autoriseret forhandler). Hun er nødt til at
tale så højt at det er træls at sidde ved siden af.

Det har fået mig til at beslutte kun at bruge mit hovedsæt ved
bilkørsel. Men det kan være andre fabrikater er bedre.

[Moral:]
Det der er farligt ved mobilsnak under kørsel, er lige så meget
det at ens opmærksomhed er optaget af andet end færdslen som det
at man ved ikke-håndfri mobiler piller ved tasterne.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 15-09-11 07:02

Hej Bertel

> Det der er farligt ved mobilsnak under kørsel, er lige så meget
> det at ens opmærksomhed er optaget af andet end færdslen som det
> at man ved ikke-håndfri mobiler piller ved tasterne.

Ja, nogle af de farligste billister er dem der skal kikke på vedkommende
ved siden af når de taler med vedkommende. Prøv at lægge mærke til
deres kørsel hvis man kommer til at køre bag sådan en, det er ganske
normalt at de fylder mere end en vejbane under samtalen.

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-11 07:08

Max skrev:

> [...]
> deres kørsel hvis man kommer til at køre bag sådan en, det er ganske
> normalt at de fylder mere end en vejbane under samtalen.

Ja, og den type kørsel lærer de fra amerikanske film.

--
Bertel

Fra : BG

Dato : 15-09-11 15:54

Kig på "Parrot". http://www.bylow.dk/wss/bylow.asp?page=3911

Du kan vælge kabelsæt der passer til din autoradio / bilmodel. Parrot er til
Bluetooth, så det skal din mobiltelefon være udstyret med.
Modellen CK3100 LCD er et godt køb. Den koster vistnok ca. 900,-kr. Du kan
tilføje flere mobiltelefoner til den, så hvis en anden i familien skal bruge
bilen, så er der også håndfri der.

BG

Fra : Ivar

Dato : 15-09-11 17:04

BG skrev:

> Du kan vælge kabelsæt der passer til din autoradio / bilmodel.

Desværre ikke til Renault. Jeg skal bruge det til min kones 4 år
gamle Clio II. Selv har jeg et originalt monteret Bluetooth i
min bil, det fungerer rigtigt godt. Det er rart, at man kan modtage
et opkald når man kører. Egne opkald er det lettere at vente med.
Derfor er det nok med en enhed til at besvare telefonen med.

Fra : BG

Dato : 17-09-11 16:42

"Ivar" skrev i meddelelsen

BG skrev:

> Du kan vælge kabelsæt der passer til din autoradio / bilmodel.

Desværre ikke til Renault. Jeg skal bruge det til min kones 4 år
gamle Clio II.

--------------------------

Der er Clio fra 1991 til 2005 på listen.

Ellers prøv at ringe til firmaet Bülow

BG

Fra : Ivar

Dato : 17-09-11 17:43

BG skrev:

> Der er Clio fra 1991 til 2005 på listen.

Hvor finder du den henne? Kan du give et direkte link?
Det er den model. (Den blev solgt nogle år efter at Clio III kom
i 2006, som en billig bil).

Ivar Magnusson

Fra : BG

Dato : 17-09-11 18:03

"Ivar" skrev i meddelelsen

BG skrev:

> [...]

Hvor finder du den henne? Kan du give et direkte link?
Det er den model. (Den blev solgt nogle år efter at Clio III kom

Det står 3. nederst i menuen ude til venstre i det link jeg skrev til dig
tidligere. )

Ellers er det her: http://www.bylow.dk/wss/bylow.asp?page=4119

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-09-11 21:22

Den 14-09-2011 22:57, Ivar skrev:
> [...]
> Den skal være "betjeningsfri", bortset fra når man vil svare
> på et opkald. Man behøves ikke at kunne ringe op fra den.

Jabra har lavet en til solskærmen.

http://www.jabra.com/sites/mobile/dk-dk/products/pages/jabracruiser.aspx

--
Venlig Hilsen