Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ændre exif
Fra : j.val

Dato : 14-09-11 12:47

Jeg har 500 digitale fotos fra 3 forskellige kameraer.
Desværre er kameraene ikke synkroniserede m.h.t. tiden.
Og jeg vil gerne have billederne samlet i kronologisk rækkefølge.

Hvilket program kan anvendes til at synkronisere optagetidspunkterne?

Jeg ved at det ene kamera er +10 minutter og det andet er - 50 minutter, det
3. passer med tiden.

jv

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-09-11 13:18

j.val wrote:

> Hvilket program kan anvendes til at synkronisere optagetidspunkterne?

http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/

Dette kan sådan cirka alt. Undtagen lave kaffe.

Men det er et kommandolinjeprogram, ved ikke om det afskrækker dig?

Fra : j.val

Dato : 14-09-11 14:07

Jo, jeg ville gerne have et program til windows xp.

Fra : Søren A Christensen

Dato : 14-09-11 20:09

Det er sandelig et windows-program ... andet afsnit på siden siger:

The stand-alone Windows executable does not require Perl. Just download
and un-zip the archive then double-click on "exiftool(-k).exe" to read
the application documentation, drag-and-drop files and folders to view
meta information, or rename to "exiftool.exe" for command-line use. Runs
on all versions of Windows (including Windows 7).

/Søren

Fra : j.val

Dato : 14-09-11 14:27

Fandt ud af at Picasa uden problemer kan gøre det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-09-11 21:45

j.val wrote:

> Fandt ud af at Picasa uden problemer kan gøre det.

Ok, hvordan?

Fra : j.val

Dato : 15-09-11 06:47

Picasa 3

vælg "vis" -> "egenskaber"

Når du markerer et eller flere billeder kommer alle billedets/billedernes
egenskaber frem i vinduet "egenskaber"
Her højreklikkes på "kameradato" og kan herefter indstille dato og tid.

Fra : Valdemar

Dato : 14-09-11 14:53

On Wed, 14 Sep 2011 13:46:40 +0200, "j.val" <jv@jvk> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved at det ene kamera er +10 minutter og det andet er - 50 minutter, det

Måske du kan bruge dette ret nørdede program:
http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Gå ind i Options/ Timestamp eller bare Ctrl + F4

mvh

Valdemar

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-09-11 21:45

Valdemar wrote:

> Måske du kan bruge dette ret nørdede program:
> http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Det tror jeg ikke. Det ser ikke ud til at kunne ændre i selve exif-dataerne.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-09-11 20:41

"j.val" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvilket program kan anvendes til at synkronisere optagetidspunkterne?
>
> Jeg ved at det ene kamera er +10 minutter og det andet er - 50 minutter,

Ja, du har jo selv fundte et svar, men her kommer et til:
http://www.xnview.com/
Virker fint med jpeg, men vist ikke til raw.

mvh Frank