Klimakompressor holdbarhed?
Fra : Mikael L

Dato : 14-09-11 15:06

Nu har jeg lige fået skiftet min egen efter 120.000km og har nu hørt fra flere at de også har fået skiftet deres, 3 stk også ved 120.000km bare på andre bilmærker.

Er det meget normalt at de ikke holder længere?

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-11 22:12

Mikael L skriver:

> Er det meget normalt at de ikke holder længere?

Min gamle Golf kører som minimum 115.000 på samme kompressor og uden
anlægget blev efterfyldt.

Min Touran har gået snart 210.000 på samme komressor. Her har anlægget 2
gange været skået hul på, så der er skiftet et rør og en køler og der er
begge gange selvfølgelig blevet puttet nyt kølemiddel i.

Min nye Golf har fået ny pumpe efter 42.000 km fordi den oprindelige
larmede.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 15-09-11 15:00

Min Golf har kørt 367.000, heraf 135.000 i mit ejerskab og jeg har hverken
fyldt kølemiddel på eller fået skiftet kompressor.

---
Per
www.campingogbil.dk

Mikael L skriver:

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 15-09-11 17:18

"Per H. Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in

Toyota Avensis A/C årgang 2000 - 250.000 km kørt - påfyldt en smule en
gang, kompressor ikke skiftet.

Fra : Mikael L

Dato : 15-09-11 13:40

Den torsdag den 15. september 2011 15.59.31 UTC+2 skrev Per H. Kristensen:
> Min Golf har k�rt 367.000, heraf 135.000 i mit ejerskab og jeg har hverken
> fyldt k�lemiddel p� eller f�et skiftet kompressor..

Virker dit aircon stadig jeg har fået påfyldt kølemiddel 2 gange på 5½år

Mikael

Fra : Per H. Kristensen

Dato : 19-09-11 04:15

Det er klimaanlæg og det virker fint ;)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Steen

Dato : 15-09-11 14:48

On 14 Sep., 23:05, Mikael L <miklar...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er det meget normalt at de ikke holder længere?

Jeg har netop skrottet en Mazda 626 fra ´99. Den nåede 417000 km på én
kompressor. 2 gange har den fået nyt tørstoffilter. Filterhuset tærede
igennem, så den smed fyldningen.

/Steen