Absolut sti i forbindelse med lokal webser~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-09-11 14:52

Jeg er gået over til at arbejde på iMac i stedet for Windows.

Jeg er vant til, at det absolutte nulpunkt hedder C:\>. Jeg er blevet
belært om, at udgangspunktet på en Mac er ens brugermappe, men hvordan
skriver jeg så en absolut sti i en configurationsfil. Under Windows blev
den skrevet således:

c:/xamp/htdocs/kontrolpanel/

På Mac'en ligger det tilsvarende (en webserverpakke) under "Programmer"
i folderen "MAMP", hvor "htdocs" ligger.

Jeg formoder at htdocs er det der svarer til localroot, når serveren
læser min config.php?

Når systemet kræver en absolut stiangivelse, hedder det så bare
/kontrolpanel/, eller skal jeg skrive:

"Kurts iMac/Macintosh HD/programmer/MAMP/htdocs/kontrolpanel/"?

Der er tale om en dansk klon af webshoppen osCommerce.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-09-11 19:30

Den 14/09/11 15.51, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> "Kurts iMac/Macintosh HD/programmer/MAMP/htdocs/kontrolpanel/"?
>
> Der er tale om en dansk klon af webshoppen osCommerce.

Glem det. Så absolut skulle stien heller ikke være, viser det sig. At
jeg har andre problemer i samme sag, vender jeg måske tilbage til.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen