Trådløs betjening af pc
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-11 18:05

I forbindelse med opsætning af projektor, som skal bruges i forbindelse med
en pc, som står ca. 10 m væk (og det kan der ikke ændres på), vil man gerne
kunne fjernstyre pc.en. Den skal hovedsaligt bruges til at afvikle
powerpoint.
Hvad kan anbefales, som kan række mindst 10 m. Mus, pegeredskab, andet??

Kurt

Fra : Devast8or

Dato : 15-09-11 08:19

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>powerpoint.
> Hvad kan anbefales, som kan række mindst 10 m. Mus, pegeredskab, andet??

Ved ikke om trådløse mus/tastatur kan række så langt, men hvis ikke du
finder noget i den stil, kan du jo bruge remote desktop fra en anden
maskine. Så vil afstanden ikke være et problem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-11 18:59

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> finder noget i den stil, kan du jo bruge remote desktop fra en anden
> maskine. Så vil afstanden ikke være et problem.

Nej, men det vil være overkill - og ikke særligt brugervenligt. Jeg burde
nok have skrevet, at fjernstyringen skulle bruges af foredragsholderen, som
typisk vil stå og fortælle, samtidig med at pgl. styrer showet.
Jeg har måske fundet en anden løsning, idet jeg også står for indkøb af
projektoren, og der har jeg nu bestilt en, hvor man via fjernbetjeningen til
projektoren, skulle kunne styre musen via et usb kabel mellem projektor og
pc. Der er godt nok 15 m i kabellængde, men det bliver så nok et kabel med
noget boost på. Det giver jo den åbenlyse fordel, at pgl. så både kan styre
projektor og pc med samme betjening, hvor der også er indbygget
laserpegepind.
Så jeg håber, at det vil give en god og brugbar løsning.

Kurt

Fra : Helge Hammer

Dato : 15-09-11 12:13

Den 14/09/11 19.04, Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> afvikle powerpoint.
> Hvad kan anbefales, som kan række mindst 10 m. Mus, pegeredskab, andet??

Jeg bruger et Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution, produktnr.
920-000441 (tastatur og mus) til min HTPC, rækkevidden er mindst 15
meter uden forsinkelse. Svjh står der 30 meters rækkevidde i
specifikationen.

--
Helge. (Ikke den onde).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-11 19:01

"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger et Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution, produktnr.
> 920-000441 (tastatur og mus) til min HTPC, rækkevidden er mindst 15 meter
> uden forsinkelse. Svjh står der 30 meters rækkevidde i specifikationen.

Kunne være en løsning, hvor man så evt. bare brugte musen. Men som jeg
skriver i mit andet svar, har jeg måske fundet en anden løsning, som i hvert
fald skal afprøves, inden der bliver indkøbt yderligere.

Kurt

Fra : News

Dato : 17-09-11 18:39

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]
hvert
fald skal afprøves, inden der bliver indkøbt yderligere.

Microsoft har en bærbarmus, som er specielt designet med laserlys og
knapper
til at styre powerpoint med.

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-09-11 09:52

"News" <Obak@xxxx.dk> skrev i meddelelsen

Microsoft har en bærbarmus, som er specielt designet med laserlys og
knapper
til at styre powerpoint med.

OK - det kan jeg så have i baghovedet, hvis ikke det andet fungerer
tilfredsstillende.

Kurt