Lossepladsen bløder, teksten
Fra : Kert Rats

Dato : 13-09-11 12:18

Kan nogen her i gruppen finde teksten til Sebastians "Lossepladsen bløder"?
Jeg har søgt og søgt - uden held.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik

Dato : 13-09-11 08:04

On Sep 13, 1:17 pm, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> Kan nogen her i gruppen finde teksten til Sebastians "Lossepladsen bløder"?
> Jeg har søgt og søgt - uden held.

Prøvet biblioteket?

PS hvad hedder LP, hvornår blev den udgivet?

Fra : Kert Rats

Dato : 13-09-11 15:17

"Henrik" <hallo.derude@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har søgt og søgt - uden held.

Prøvet biblioteket?

PS hvad hedder LP, hvornår blev den udgivet?

************'

Her er mere info: http://www.sebastian.info/diskografi/04.php

Jeg vil svært gerne have teksten på elektronisk form.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-09-11 15:35

On 13-09-2011 16:16, Kert Rats wrote:

> Her er mere info: http://www.sebastian.info/diskografi/04.php
> Jeg vil svært gerne have teksten på elektronisk form.

Udkom den ikke først på en lille ep? Altså før den du linker til?

Henrik har ret.
Og hvis sidste udvej er biblioteket, så er den der.
Det er det første nummer i samlingen der hedder "Hjerternes sange". Så
er det 'bare' at bestille den hjem.
Der står at 70 biblioteker har den, så du kan måske være heldig på dit
eget bib.
Der er link til et pop-up-vindue hvor du kan finde alle 70 biblioteker.

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=lossepladsen+bl%F8der&mat_text=&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar=&target%5B%5D=dfa

Henning

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-11 17:26

Henrik wrote:

> Prøvet biblioteket?
>
> PS hvad hedder LP, hvornår blev den udgivet?

"Blød Lykke" 1971

mvh. Erik Richard

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-09-11 08:18

On Tue, 13 Sep 2011 13:17:51 +0200, "Kert Rats" <nat@hestedag.nu>
wrote:

>Kan nogen her i gruppen finde teksten til Sebastians "Lossepladsen bløder"?
>Jeg har søgt og søgt - uden held.
>

>Venligst
>
>Kert Rats

Jeg kan ikke lige finde den på nettet, men her er teksten aflyttet fra
” Sange Fra Dengang” em Solo Live optagelse fra 1976.

Der er dog et sted, hvor jeg ikke kan høre hvad der bliver sagt.

Teksten er ikke identisk med teksten fra ”Blød Lykke” versionen, men
ret tæt derpå.

Hans Kristian har saksen fremme shiluetters broderier
mens en anden om kridtet klemmer til et lokums poesi
skorstens fejeren og ballerinaen danser tango på rådhusspiret
det gav 14 dage i spjældet for der var malet for en tier

Alt hva’ du behøver, du ka’ ta’ hva’ du vil ha’
Lodsepladsen bløder, Paradis er langt herfra

MonaLisa in natura nyder solskin i en snor
og Superman har fået bjælder så man kan høre hvor han bor
og de kristne læser jura om ham og blasfemi
mens de spiser frikadunser med andre ufoer klokken ni

Alt hva’ du behøver, du ka’ ta’ hva’ du vil ha’
Lodsepladsen bløder, Paradis er langt herfra

Don Juan med kvinde bryster vil vise at han tør
ved sexoplynsningens liveshow ka’ han lære hvordan man gør
og Maria Kallas ej at forglemme i en sikret dør
hun har lånt Hr. Kristians stemme og nu sælger hun som smør
Breder armene ud og si'r

Alt hva’ du behøver, du ka’ ta’ hva’ du vil ha’
Lodsepladsen bløder, Paradis er langt herfra

Don Quixote og Sancho Panza de roder på møllens slot
hvor de vækker Tornerose, det synes hun sku var for groft
Hendes prins på det hvide muldyr har vundet sig et slot
i Rexona's lotterier, nu kan hun rende ham så skråt

Alt hva’ du behøver, du ka’ ta’ hva’ du vil ha’
Lodsepladsen bløder, Paradis er langt herfra

Snehvide hun vil ud af ræset, og hun har den indre glød
hun har malet sig meget gul i fjæset og hun har læst den lille røde
for skoleelever
men bladene fandt hun Hr. Nixon, vildledt ????
men så tog han sin livvagt, med til en film om Al Capone

Alt hva’ du behøver, du ka ta’ hva’ du vil ha’
Lodsepladsen bløder, Paradis er langt herfra

Min ven Picasso han har malet potraitter, ligesom konen der vasker
bleer
men han maler kun skeletter, for det er det eneste han ser
og vi jokker på hinanden, det er lige ved det er lige ved det er sent
men nu kommer nu kommer skraldemand, han skal til at gøre rent

Alt hva’ du behøver du ka’ ta, hva’ du vil ha’
så nu er der nogen der løber til Paradis ved siden af
Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Martin Bak

Dato : 14-09-11 09:17

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykel.eu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alt hva' du behøver du ka' ta, hva' du vil ha'
> så nu er der nogen der løber til Paradis ved siden af

Det er eddermanme syret

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-09-11 15:28

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykel.eu> wrote

> Teksten er ikke identisk med teksten fra "Blød Lykke" versionen, men
> ret tæt derpå.

Meget fint og godt lyttet, men ikke helt korrekt i forhold til den originale
som du også er inde på. Her er den rigtige med becifringer - sæt teksten i
fast font for at det passer (Skrevet af fra go'e gamle Primo):

F Eb H F
Hans Christian har saksen fremme til silhouetters broderi
Eb H F
mens en anden op kridtet klemmer til lidt lokumspoesi.
Eb H F
Skorstensfejr'n og ballerinaen danser tango på rådhusspir't
F Eb H F
det ga' fjorten da'e i spjældet for der var malet for en tier.

Gm Dm Cm H
Her' alt hvad du behøver, du ka' ta hvad du vil ha'.
Gm Dm Eb H F
Lossepladsen bløder, paradis er langt herfra.

Mona-Lisa in natura med Henry Solskin i en snor
og Superman har fået bjælder så man ka' høre hvor han bor
og de kristne læser jura, paragraffen om blasfemi
mens de spiser frikadunser med andre UFO'er klokken ni.
/omkvæd/

Don Juan med kvindebryster vil vise at han tør
ved sexoplysningsliveshow kan han lære lige hvordan man gør.
Maria Callas ej at forglemme i en Istedgade-dør
har lånt hr. Christoffs stemme, nu sælger hun som smør.
/omkvæd/

Don Quichote og Sancho Pancha de roder på møllens loft
hvor de vækker Tornerose - det syn's hun sgu var for groft
[...]

mellem bladene fandt hun hr. Nixon vildledt hertil af nogen
men så tog han sin livvagt med til en film om Al Capone.
/omkvæd/

Min ven Picasso han har malt portrætter, lissom konen der vasker ble
men han maler kun skeletter - for det er det eneste han ser
og vi jokker på hinanden og det er ved at være sent
Men nu kommer skraldemanden - han ska' til at gøre rent.

Her er alt hvad du behøver du ka' ta' hva' du vil ha'
så, nu er der sgu nogen der løber til paradis ved siden af.

--
Kurt Lund

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-11 15:32

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykel.eu> skrev i en meddelelse

> så nu er der nogen der løber til Paradis ved siden af Poul Erik

Sådan husker jeg altså ikke teksten