Efterlysning af titel på 70'er sang
Fra : Felix

Dato : 12-09-11 18:05

Jeg kan huske en sang, som tidsmæssigt formentligt ligger i midt- eller
sluthalvfjerderne.
Eller rettere: det kan jeg faktisk ikke.

Det eneste jeg kan huske, er en blød herrestemme som starter flere linier
eller flere vers med at synge et blidt "Tonight".
To-niiiight over 3-4 sekunder, da-da-da-da-da-da (han synger ikke da-da-da-
da-da-da, men teksten kan jeg heller ikke huske).
Jeg er rimelig sikker på, at det er en kærlighedssang, pga. stemmen og
stemningen i den stump af sangen jeg husker.
Jeg har ingen erindring om hvilke instrumenter der er dominerende, det er
kun stemmen der har bidt sig fast.

Popsangen har været et større eller lidt større hit, for jeg husker den fra
et kassettebånd indeholdende en Top-20 liste eller Tip Paraden, eller hvad
radio hitlisterne nu hed dengang.
Det kan lyde lidt a la 10cc.

Jeg har både googlet og YouTubet, men jeg har ikke kunnet finde sangen,
måske fordi nummeret ikke hedder noget med tonight.

Hvis nogen tilfældigvis kan huske et nummer ud fra den beskedne
beskrivelse, så vil jeg gerne have at vide, hvad det kan være for en sang
der har sat sig fast mellem begge hjerneceller.

Felix

P.S.
Jeg kan huske et nummer som starter med 5 x tonight, hvor det sidste
tonight synges to-na-ha-hight. Det er ikke den.
Det er heller ikke noget med Rod Stewart....eller Jensen Tonajt.

Fra : Michael Lund

Dato : 12-09-11 18:23

Et godt bud kunne vel være denne

http://youtu.be/YMDwyAWkakw

Mic.

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-11 18:28

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Et godt bud kunne vel være denne
>
> http://youtu.be/YMDwyAWkakw

Det har han jo netop poienteret at det IKKE er...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 12-09-11 18:34

> "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det har han jo netop poienteret at det IKKE er...
>
> --

Ja, du har ret - det kunne godt være denne han hentyder til, kan jeg se nu
:)

Fra : Carl Drud

Dato : 12-09-11 18:21

Felix <abc@defg.hi> writes:

> Hvis nogen tilfældigvis kan huske et nummer ud fra den beskedne
> beskrivelse, så vil jeg gerne have at vide, hvad det kan være for en sang
> der har sat sig fast mellem begge hjerneceller.

Måske David Bowie Tonight. Den er dog fra starten a 80'erne.

http://www.youtube.com/watch?v=8Swj3pmKric

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 19:41

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er rimelig sikker på, at det er en kærlighedssang, pga. stemmen og
> stemningen i den stump af sangen jeg husker.

Jeg er sikker på det er The Rubetts:
http://www.youtube.com/watch?v=LHEaB2-B9Nk

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-11 19:45

> "Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på det er The Rubetts:
> http://www.youtube.com/watch?v=LHEaB2-B9Nk

Arghh.. Den havde jeg lykkeligt glemt. Se nu hvad du har gjort
Men jeg tror også helt sikker at du har ret

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 20:05

> Arghh.. Den havde jeg lykkeligt glemt. Se nu hvad du har gjort

Ja, jeg er også pænt nederen over at have fået den lortesang på hjernen igen
:(

> Men jeg tror også helt sikker at du har ret

Det var egentlig ikke min viden der var noget galt med, det var spørgsmålet

/Alex

Fra : Max

Dato : 12-09-11 20:13

Hej Alex

> Ja, jeg er også pænt nederen over at have fået den lortesang på
> hjernen igen :(

Man kan undre sig over nogen efterlyser den slags :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 22:36

> Man kan undre sig over nogen efterlyser den slags :)

Ja, der ER noget der er værre end Hansi

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 19:49

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er sikker på det er The Rubetts:
> http://www.youtube.com/watch?v=LHEaB2-B9Nk
>
> /Alex

Godt bud. Det kunne sagtens have været den. Men i den jeg tænker på, synges
der et langstrakt "tonight".

Der synges "TO na-aa-AJT"

Og det er altså omkring 1967-69. Det må det være

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 12-09-11 23:23

> "Felix" <abc@defg.hi> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på det er The Rubetts:
> http://www.youtube.com/watch?v=LHEaB2-B9Nk

Fedt nummer!!

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 08:18

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Fedt nummer!!

:-/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 19:45

"Felix" <abc@defg.hi> skrev i meddelelsen
> Jeg kan huske en sang, som tidsmæssigt formentligt ligger i midt- eller
> sluthalvfjerderne.
> Eller rettere: det kan jeg faktisk ikke.

Nu er jeg også blevet nysgerrig. Hvis vi tænker på den samme sang, så er jeg
ret sikker på at den er fra sen-tresserne. Jeg var med i ungdomsklubbens
klubråd i starten af 70-erne og stod for musikken
i klubben. Jeg lå derfor inde med klubbens spolebånd og vi havde et
spolebånd med noget 60-er-slager / rock´n´roll-agtigt noget. Jeg husker
meget tydeligt et engelsk hit, som var enormt populær, hvor der netop blev
sunget "To niiiiiiight"
Jeg vil mene at det var lidt hen af Rolling Stones måske. Det var et
meget rytmisk hit, men jeg kan slet ikke huske om det var dem. Bare et bud.
Det var i hvert fald noget meget typisk 60-er-slager og det må have været
fra 1967-69. Jeg kan ikke få det til at være andet.
Jeg er også ret sikker på hvem der kan hjælpe med svaret. Det kan Krutte
eller Ole damgård fra P4. De må vide svaret med det samme. Jeg kan ikke
forestille mig andet.

> [...]
> stemningen i den stump af sangen jeg husker.
> Jeg har ingen erindring om hvilke instrumenter der er dominerende, det er

Jeg har lige så få erindringer - men jeg er sateme blevet lige så nysgerrrig
som dig nu.

> Jeg har både googlet og YouTubet, men jeg har ikke kunnet finde sangen,
> måske fordi nummeret ikke hedder noget med tonight.

Nemlig. Jeg har også ledt.

> [...]
> beskrivelse, så vil jeg gerne have at vide, hvad det kan være for en sang
> der har sat sig fast mellem begge hjerneceller.

Det er sateme irriterende sådan noget. Man spekulerer hele tiden over det -
og kan ikke slippe det, før man har svaret.

> Jeg kan huske et nummer som starter med 5 x tonight, hvor det sidste
> tonight synges to-na-ha-hight. Det er ikke den.
> Det er heller ikke noget med Rod Stewart....eller Jensen Tonajt.

Jeg har også lige tjekket Rod Stewart. jeg har også tjekket Rolling Stones.
Jeg tror faktisk at det kan være dem.
Jeg har ledt efter noget musik i samme stil, for jeg kan jo godt huske
sangen. Jeg kan ikke rigtigt finde noget der ligner helt.
Men prøv lige den her http://www.youtube.com/watch?v=XfuBREMXxts
Musikstilen er måske lidt derhenaf, men sangen er mere tung i det og lidt
mere hård. Derfor, hvad med denne her med
Rolling Stones http://www.youtube.com/watch?v=3a7cHPy04s8
Den har lidt af stilen i sig, men stadigvæk skal det være mere hård og
tung i det. Det kan altså godt være Rolling Stones.
Måske det her kunne være en ledetråd til den sang der er tale om.

Pokker som det er træls, det her.

Krutte eller Ole Damgård må kunne hjælpe. Prøv ast lave et opråb til dem i
en ny tråd.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 19:55

meddelelsen news:4e6e532f$0$299$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Krutte eller Ole Damgård må kunne hjælpe. Prøv ast lave et opråb til dem i
> en ny tråd.

.......eller sagt på en anden måde
"Jeg VED at de ved det - og at de kan levere svaret lige med det samme"

HAAAAALLLLOOOOOOOOOO! Ole Damgård og Krutte - Hallloooooooo!

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 20:04

meddelelsen news:4e6e556b$0$301$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> "Jeg VED at de ved det - og at de kan levere svaret lige med det samme"
>
> HAAAAALLLLOOOOOOOOOO! Ole Damgård og Krutte - Hallloooooooo!

Sangen ligner måske den her en snert. Den her sang har nemlig lidt af
tungheden og den er sån lidt mørk og fyldig i lyden.
Kan den give en ledetråd?
http://www.youtube.com/watch?v=JywK_5bT8z0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-11 20:12

meddelelsen news:4e6e579c$0$282$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Den her har lidt af stilen, hvis der bare blev sunget "to-naa-aaght" og den
vqr lidt mere tung og hård

http://www.youtube.com/watch?v=juqsMRYwQUs

Fra : Martin [TMM]

Dato : 12-09-11 20:56

Hej
On 12-09-2011 19:05, Felix wrote:
> Hvis nogen tilfældigvis kan huske et nummer ud fra den beskedne
> beskrivelse, så vil jeg gerne have at vide, hvad det kan være for en sang
> der har sat sig fast mellem begge hjerneceller.

Kunne det være denne?
http://www.youtube.com/watch?v=Beoyfiduh2c
Ken Laszlo - Tonight

Hvis ikke, så er det jo nok en anden. :)

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-11 21:36

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det være denne?
> http://www.youtube.com/watch?v=Beoyfiduh2c
> Ken Laszlo - Tonight

Den er fra 1985, så den er nok lidt for ny til at opfylde kriterierne

> Hvis ikke, så er det jo nok en anden. :)

Du er skarp i dag ;)

Fra : Hauge

Dato : 13-09-11 03:54

Den 12-09-2011 22:36, Alex Linaa skrev:
> Den er fra 1985, så den er nok lidt for ny til at opfylde kriterierne

Sikker?

Citat:
__
Jeg kan huske en sang, som tidsmæssigt formentligt ligger i midt- eller
sluthalvfjerderne.
Eller rettere: det kan jeg faktisk ikke.
__

I princippet kan den jo være fra en hvilken som helst tid.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 08:17

> [...]
> Eller rettere: det kan jeg faktisk ikke.
> __
>
> I princippet kan den jo være fra en hvilken som helst tid.

Hmmm, vi skal vist bruge en dansklærer ;)
Som jeg læser det, så er sangen formentlig fra 70'erne, og han kan ikke
huske den.

Fra : Felix

Dato : 15-09-11 14:35

Felix <abc@defg.hi> wrote in

Tak for de mange gode bud. Det er desværre ikke nogle af disse sange.
Nogle af jer har ramt de samme sange, som jeg selv gjorde under min
søgning.

Jeg kan ikke komme i tanke om flere detaljer omkring nummeret, og så er det
pinedød svært at indkredse søgningen. Jeg har også kigget på hitlister,
uden at blive klogere på, hvad det er for en sang, jeg erindrer lidt af.
Konklusionen er nok, at titlen ikke hedder noget med Tonight.
Jeg må håbe, den dukker op på en radiostation en dag.

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-11 14:56

> Jeg må håbe, den dukker op på en radiostation en dag.

Og jeg håber Ole Damgård fra DR snart ser dette indlæg. Jeg garanterer for
at har har svaret. Han hjælper sommetider her.

Hilsen Åge

Fra : Felix

Dato : 15-09-11 17:38

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> "Felix" <abc@defg.hi> skrev i meddelelsen

> Og jeg håber Ole Damgård fra DR snart ser dette indlæg. Jeg garanterer
> for at har har svaret. Han hjælper sommetider her.

Så er han meget dygtig. Men man kan da håbe.

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-11 18:06

> Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Så er han meget dygtig. Men man kan da håbe.
>
> Felix

Jeg ved han har svaret på sådan noget. Han har før hjulpet mig og mange
andre.

Men er som du nok har bemærket blevet nysgerrig efter hvad sangen hedder,
for jeg kender den jo udmærket. Den er jo meget kendt. jeg har spekuleret
over svaret som en besat
og snart ikke sovet om natten, siden du stillede sprørgsmålet.
Og nu skal du høre noget sjovt. jeg ringede lige til en bekendt i en anden
anledning. Det var for at bede ham huske at stemme på det rigtige parti i
aften. han fortalte forreste at han havde fået at vide, at dem der
vil stemme på BLÅ blok først skal stemme i morgen. HAHA.
Jeg besluttede så lige, at når jeg nu alligevel havde ringet op, så kunne
jeg jo lige så godt spørge om han vidste hvad sangen hed. Jeg nynnede lidt i
telefonen og efter 5 sekunder sagde han hvad den hed.
Og jeg sagde JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Det er den. JAAAAAAAAAAAAAAA
hurrahhh, det er den.
Jeg fand herefter sangen på nettet log YESSSS. Der var den.

To ni-ii-ight.

Du vil måske gerne vide svaret?. Hvad vil du give for svaret. HÆHÆ

Du vil nok gerne have svaret hvad. Bed pænt om det.

Hilsen Åge

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-09-11 15:43

http://www.youtube.com/watch?v=YMDwyAWkakw måske

Fra : Felix

Dato : 15-09-11 17:42

B. Sørensen <curly@stofanet.dk> wrote in news:4e720ef0$0$312$14726298
@news.sunsite.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=YMDwyAWkakw måske

Desværre, nej. Det nummer jeg tænker på er mere afdæmpet.
Men tak for forsøget.

Felix

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-11 08:02

> [...]
> Konklusionen er nok, at titlen ikke hedder noget med Tonight.
> Jeg må håbe, den dukker op på en radiostation en dag.

Jeg var nu ellers helt sikker på, at Alex havde ramt rigtigt, så jeg helt
undlod at tænke på det... Men så må jeg jo se, om jeg kan komme i tanker om
andre.. Var det ikke den, troede jeg på Shadows, den hører man jo desværre
ikke særligt ofte.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-11 08:20

> [...]
> Konklusionen er nok, at titlen ikke hedder noget med Tonight.
> Jeg må håbe, den dukker op på en radiostation en dag.

Med risikoen for, at de fleste nemt kan være helt ude i hampen, både hvad
tid og tekst angår, er her da et par muligheder.. Men jeg har ikke hørt, om
de bare lyder lidt efter din beskrivelse, men de kunne måske lede dig på
vej...

Elton John / tonight.. En titel de alle har tilfælles... Ester Brohus -
George Baker Selection - Rubettes - Small Faces - Sugar & The Lollipops -
The New Seekers.

Men jeg syntes også, der skulle være en, som måske lød lidt mere efter hvad
du skrev, og så er vi mere ovre i Mud / Racey, måske endda Bay City Rollers
eller noget i den stil.. Men jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget om
den.

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 16-09-11 09:12

On 15 Sep., 18:38, Felix <a...@defg.hi> wrote:

> Så er han meget dygtig. Men man kan da håbe.
>
> Felix

Tak for tilliden - men det siger mig ikke noget.
mvh Ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 12:57

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

Tak for tilliden - men det siger mig ikke noget.
mvh Ole

Jo det gør. Du har bare glemt det.

Nu skal jeg lige få dig til at sige; "Nårhhhhh.... ja for Fanden da. Det er
Sgu da også rigtig. Århhh... altså, hvorfor tænkte jeg ikke på den?".

Hæhæ.

Tjek lige den her ud: http://www.youtube.com/watch?v=i1PpTXtlnb0

Undrer mig lidt at Krutte ikke ville hjælpe Felix med sangen. Krutte
kender den jo også. I modsat fald står verden ikke længere.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-11 09:35

meddelelse news:4e748b29$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Undrer mig lidt at Krutte ikke ville hjælpe Felix med sangen. Krutte
> kender den jo også. I modsat fald står verden ikke længere.

Det er vel ikke så mærkeligt... Jeg var også helt sikker på, at havde Alex
ikke ret med Tonight med Rubettes, så måtte det være Shadows, Let me be the
one... Da begge var vildskud, så må man jo i tænkeboks, selv om det er lige
før, jo mere man tænker, jo mere rundtosset bliver man. Når begge favoritter
er forkerte, er man jo mere eller mindre afvæbnet )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-11 10:25

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> lige før, jo mere man tænker, jo mere rundtosset bliver man. Når begge
> favoritter er forkerte, er man jo mere eller mindre afvæbnet )

Jo, men alligevel, han fortalte jo at der blev sunget "to-ni-ii-ight" på en
langstrakt måde. Det blev der jo ikke i den med "Rubbettes". Hvordan kunne
du
så tro at det var den?.
Det var kun i det forslag jeg kom med, at der blev sunget et langstrakt
"to-ni-ii-ight". Det gjorde der jo ikke i de andre forslag.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-11 10:44

meddelelsen news:4e75b8d9$0$289$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det var kun i det forslag jeg kom med, at der blev sunget et langstrakt
> "to-ni-ii-ight".

Hej Mig Selv

Vel var det ej. Der blev også sunget et langstrakt "to-ni-ii-ght" i Rubettes
sang.

Hilsen Mig Selv

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-11 12:29

meddelelse news:4e75bd68$0$285$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hej Mig Selv
>
> Vel var det ej. Der blev også sunget et langstrakt "to-ni-ii-ght" i

To.....night, won't be like any night... Det er da lidt langtrukket,
specielt også i chorus,

M.V.H....Benny..

Fra : Felix

Dato : 18-09-11 10:33

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in

> [...]
> om det er lige før, jo mere man tænker, jo mere rundtosset bliver man.
> Når begge favoritter er forkerte, er man jo mere eller mindre afvæbnet

Jeg må nok bide i det sure æble og erkende, at det er Tonight med
Rubettes. Jeg havde selv googlet/youtubet mig frem til sangen, men
udelukkede den hurtigt.

The Rubettes, som jeg udmærket kender, og forsangerens stemme var et
forkert match ift. det jeg huskede. Jeg kasserede straks muligheden uden
at høre nummeret til ende!

Jeg huskede forkert mht. sangstemmen, som jeg mente var dybere, og jeg
husker heller ikke noget kor. Jeg tror, at jeg har blandet sangstemmen
sammen med den speak-over som kommer midt i nummeret.

Mange tak til Alex, de personer som ikke forstod, at det rigtige svar
ikke var fremlagt, og alle som ihærdigt har brugt deres tid på at
kompensere for mine eroderede hjerneceller.

Og undskyld til dem jeg har vildledt med at benægte den korrekte
løsning. Det svarer til at få og gemme mandelen juleaften, og det kan
intet voksent menneske jo finde på.

Felix

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-11 12:26

> [...]
>
> Og undskyld til dem jeg har vildledt med at benægte den korrekte
> løsning. Det svarer til at få og gemme mandelen juleaften, og det kan

Alt forladt, sommetider er en vis stædighed ikke af vejen.
Gad vide om vi ikke alle har prøvet noget der ligner.

Har selv prøvet, at søge både ude & inde, højt & lavt, efter en melodi
For så at finde ud af, jeg havde den selv, men af uforklarlige årsager,
havde den undgået databasen, eller blevet slettet ved et uheld...
Så den blev fundet, ganske tilfældigt, på min egen plade )

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-09-11 08:47

> [...]

> Jeg er rimelig sikker på, at det er en kærlighedssang, pga. stemmen og
> stemningen i den stump af sangen jeg husker.

Dette er et feberstød.
'West Side Story' er fra 1957. Men musicalen havde en renæssance omkring
1980, der kulminerede med en indspilning med Bernstein selv som
dirigent, nogle få år før han døde.
Der ligger en del klip fra prøverne under indspilningen på Tuben.

Men "Tonight" er indsunget af så mange, også i 70'er og 80'erne, og både
som pop og skønsang. Og i teksten er der mange tonight'er.

Jose Carreras med "Tonight" fra 'West Side Story':
http://www.youtube.com/watch?v=AbPtzuzyY1Q&feature=related

Henning :-|

Fra : Felix

Dato : 17-09-11 11:46

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> [...]
> både som pop og skønsang. Og i teksten er der mange tonight'er.
>
> Jose Carreras med "Tonight" fra 'West Side Story':

Jeg erindrer udmærket den teatrale filmindspilning af West Side Story
fra 60'erne. Da der blev åbnet for udenlandsk TV over hybridnettet i Det
Mørke Jylland, optog jeg denne film fra TV3.

Tak for tippet, men denne sang er milevidt fra en popsang, så det er
heller ikke den.
Den sang jeg ikke kan slippe minder lidt om "I'm not in love" med 10cc.
Det er en blød, men insisterende stemme, som synger.

Jeg er sikker på, at sangen eksisterer, men jeg er efterhånden også
sikker på, at den ikke hedder noget med "tonight".
Jeg kan ikke forsværge, at jeg husker forkert mht. at tonight går igen i
flere vers, men i det enkelte vers vil det være gentaget.

Jeg har en del opsamlings CD'er med hits fra ´70'erne, men der kan jeg
heller ikke finde noget. Det vil være pinligt, hvis den faktisk flyder
på en af disse.

Felix

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-09-11 11:51

On 17-09-2011 12:45, Felix wrote:

> [...]
> Jeg kan ikke forsværge, at jeg husker forkert mht. at tonight går igen i
> flere vers, men i det enkelte vers vil det være gentaget.

Du skal bare prøve at indkredse det lidt.
Den slags opgaver kan være underholdende, og det ene svar inspirerer det
andet, og måske rammes der rigtigt.
Så kom igen.

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 12:29

> Jeg er sikker på, at sangen eksisterer, men jeg er efterhånden også
> sikker på, at den ikke hedder noget med "tonight".

Men det gør den altså. Ordet "tonight" indgår faktisk i sangens tittel.

> Jeg kan ikke forsværge, at jeg husker forkert mht. at tonight går igen i
> flere vers, men i det enkelte vers vil det være gentaget.

Ordet "tonight" synges i alle vers. Det går igen gennem hele sangen og
synges langstrakt "to-ni-ii-ight"

> Jeg har en del opsamlings CD'er med hits fra ´70'erne, men der kan jeg
> heller ikke finde noget. Det vil være pinligt, hvis den faktisk flyder
> på en af disse.

Sangen er helt præsist udgivet i december 1970

Hilsen Åge

Fra : Felix

Dato : 17-09-11 12:37

> [...]
> synges langstrakt "to-ni-ii-ight"

> Sangen er helt præsist udgivet i december 1970

Du ved hvilken sang der er tale om ?
Fortæl, fortæl

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 12:53

> Du ved hvilken sang der er tale om ?

Ja, helt klart. Det er jeg ret sikker på. Hvor er jeg ond, at jeg ikke bare
skrev det.

> Fortæl, fortæl

Jaja jaj jaja. - Rolig rolig rolig nu. hehe

Den er her: http://www.youtube.com/watch?v=i1PpTXtlnb0

Hilsen Åge

Fra : Felix

Dato : 17-09-11 12:59

> [...]

> synges langstrakt "to-ni-ii-ight"

> Sangen er helt præsist udgivet i december 1970

Det du skriver rigtigt, men nummeret er forkert
John Fogertys røst er måske intrængende, men blød vil jeg ikke kalde den.
Men tak fordi du gad hjælpe

Felix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-11 13:12

> Det du skriver rigtigt, men nummeret er forkert

Ja, der synges i hvert fald "to-nii-ii-ight", så det vil noget.

> John Fogertys røst er måske intrængende, men blød vil jeg ikke kalde den.

Njejjjhhhhh...... men du huskede jo også kun svagt om sangen,
så jeg var ret sikker på at det måtte være den.

> Men tak fordi du gad hjælpe

Det er mig en ære.

Hilsen Åge