Undertryk fejlbesked med @
Fra : scootergrisen

Dato : 13-09-11 06:34

Jeg har denne kode :

if($data = @get_headers('http://www.example.com/', 1)){

....som det var meningen ikke skulle give nogen fejlbeskeder når det
ikke virker.
Det virker ikke når der ikke er forbindelse til internettet.
Men jeg får denne fejlbesked :

: get_headers(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed:
V�rten kendes ikke.

Hvordan undertrykker jeg den fejlbesked ?
Kan jeg ikke bruge @ til det ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-11 15:26

scootergrisen wrote:

> Hvordan undertrykker jeg den fejlbesked ?
> Kan jeg ikke bruge @ til det ?

Hvis jeg ikke husker helt galt, så undertrykker @ kun warnings.

Din fejl ser ud til at være en fejlmeddelelse.

Brug evt.

$errorLevel = error_reporting(0);

før den fejlende sætning og stil så tilbage med

error_reporting($errorLevel);

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-09-11 21:24

Følgende er skrevet af Martin Larsen:

> [...]
>
> Brug evt.
>
> $errorLevel = error_reporting(0);
>
> før den fejlende sætning og stil så tilbage med

Kommer nok an på bersion.
Iflg dok. skal @fjerne alle selv fatale, der for scriptet til at
abortere.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-09-11 21:59

Birger Sørensen wrote:

> Iflg dok. skal @fjerne alle selv fatale, der for scriptet til at abortere.

Ok, det var efter hukommelsen - havde ikke tid til at tjekke efter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-11 22:51

Birger Sørensen skrev:

> Iflg dok. skal @fjerne alle selv fatale, der for scriptet til at
> abortere.

Korrekt - og det kan være højst forvirrende. Jeg har to gange
mailet til min udbyder fordi jeg bare fik en blank side når jeg
åbnede mine hjemmesider. Udbyderen havde lavet lidt om på sin
opsætning, og resultatet var at jeg ikke kunne inkludere filer på
samme måde som jeg plejede. Men på grund af @ fik jeg ikke nogen
melding om det, blot en tom side.

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-09-11 09:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> Udbyderen havde lavet lidt om på sin
> opsætning, og resultatet var at jeg ikke kunne inkludere filer på
> samme måde som jeg plejede. Men på grund af @ fik jeg ikke nogen
> melding om det, blot en tom side.

Hvilket bekræfter at error handling samt bailout procedurer er det vigtigste
i ethvert system.

(Hvis man _selv_ skal vedligeholde det

Stig Johansen

Fra : scootergrisen

Dato : 18-09-11 09:28

Hvis jeg bruger error_reporting(0); så får jeg vel ikke nogen fejl
beskeder overhovedet.
Men jeg vil jo gerne have andre fejl beskeder.
Bare ikke de fejlbeskeder fra get_headers()

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-11 19:51

scootergrisen wrote:

> Men jeg vil jo gerne have andre fejl beskeder.
> Bare ikke de fejlbeskeder fra get_headers()

Det svarede jeg på i mit første indlæg. Du sætter den bare tilbage igen
på linjen lige efter get_headers.

Fra : scootergrisen

Dato : 18-09-11 20:07

Den 18-09-2011 20:51, Martin Larsen skrev:

> Det svarede jeg på i mit første indlæg. Du sætter den bare tilbage igen
> på linjen lige efter get_headers.

Nå på den måde. Forstod det vist på en anden måde da jeg først læste det.

Altså sådan her :

$errorLevel = error_reporting(0);
if($AgetHeaders = @get_headers($fileUrl, 1)){
error_reporting($errorLevel);

Men så det vel lige meget med min @ ik ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-11 08:42

scootergrisen wrote:

> Men så det vel lige meget med min @ ik ?

Korrekt!

Fra : scootergrisen

Dato : 19-09-11 20:02

> Korrekt!

Ok så prøver jeg med det error_reportin(0).
Skriv gerne igen hvis du eller andre finder en måde at gøre det på uden
error_reportin(0) hvis det kan lade sig gøre.