8-10 år gammel 600 sportscykel?
Fra : M.L.

Dato : 09-09-11 07:38

Hej NG,

Har lidt kig på 1999-2000 CBR 600 F4 (har en F3 nu som jeg har været godt tilfreds med), men det er nu gået op for mig at for de samme penge kan det lade sig gøre at få en R6'er der måske endda er et par år nyere..

For og imod? Erfaringer?

ML

Fra : M.L.

Dato : 09-09-11 08:20

... Er forresten 189 cm, de fleste ligger i benene Sidder fint på F3'eren..

ML

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-09-11 21:40

"M.L." <morten.langer@gmail.com> writes:

> [...]
> godt tilfreds med), men det er nu gået op for mig at for de samme
> penge kan det lade sig gøre at få en R6'er der måske endda er et par

Hvor meget yngre? R6'en er i bund og grund samme model fra starten i '99
indtil 02. De er nemme at genkende på den trapez-formede indsugning i
snuden. De er alle med karburator.

Det er først med R6S modellen ('03) at der kom indsprøjtning på.

Om en R6'er er "bedre" end en F4 er et godt spørgsmål. Som jeg husker
det, skete der et kraftigt pris-hop på CBR600 ml F3 og F4 som gjorde at
der ikke blev solgt så mange F4'ere.

Mht plads, så er det meget op til hvor smidig du er og hvor meget
belastning du kan klare i knæene - jeg er 197cm og har meeeeget lange
ben, men kørte da trackdays i 5 sæsonger på en '01 R6'er og har nu en
'08er

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Lars

Dato : 10-09-11 21:05

> Om en R6'er er "bedre" end en F4 er et godt spørgsmål. Som jeg husker
> det, skete der et kraftigt pris-hop på CBR600 ml F3 og F4 som gjorde at
> der ikke blev solgt så mange F4'ere.

Ifølge Mc Revyen kostede CBR600 følgende:

1997 129.955 F3 ( ½ )
1998 129.955 F3 ( ½ )
1999 132.997 F4
2000 169.997 F4

så den steg godt nok en del i år 2000 til at det var sammen Mc.

Jeg ville nu ikke være i tvivl, R6 eller F4

Mvh

Lars Bisgaard

CBR 600 årg. 99

Fra : Armand

Dato : 11-09-11 00:17

Den 10-09-2011 22:04, Lars skrev:

> [...]
> 2000 169.997 F4
>
> så den steg godt nok en del i år 2000 til at det var sammen Mc.
>
> Jeg ville nu ikke være i tvivl, R6 eller F4

Og jeg, den gamle Honda-hader, mener at F4'eren er langt mere harmonisk
og dermed brugabar i hverdagen, end R6 og for den sags skyld samtlige
samtidige 600'ere!

--
Armand.
(der ikke kan tro at jeg lige skrev dét)

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-09-11 20:25

> [...]
> samtidige 600'ere!

> Armand.
> (der ikke kan tro at jeg lige skrev dét)

Hvad så Armand, du har da selv (haft?) en barbie CBR600 F2, eller husker jeg
helt forkert?

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 14-09-11 02:19

Den 13-09-2011 21:25, Anders Houmark skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad så Armand, du har da selv (haft?) en barbie CBR600 F2, eller husker
> jeg helt forkert?

Jo, det må jo være dét der bærer om sig :-/

--
Armand.

Fra : M.L.

Dato : 11-09-11 10:17

Tak for input. Det ligner jo nok en F4 så.. Tænker også at samlekvaliteten er bedre end på R6 (et eller andet skal pengene vel gå til)? Har dog egentlig ikke hørt noget skidt om Yamaha på det punkt.

Prishoppet 1999-2000 var vel fordi den begyndte at få indsprøjtning?

ML

Fra : Lars

Dato : 11-09-11 20:49

M.L. sendte dette med sin computer:
> [...]
> ikke hørt noget skidt om Yamaha på det punkt.
>
> Prishoppet 1999-2000 var vel fordi den begyndte at få indsprøjtning?

Hej

Nej, det var først i 2001 at den fik indsprøjtning, 1999 og 2000 er
samme cykel, på nær farverne

Mvh

Lars Bisgaard