/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor mange forkortelser kan I præstere?
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 14:36


Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
den byder på:

ABS + EBD

BAS

ESP + TCS

HAC

VSM

Er der nogen højere?

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Per Beer Hansen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-09-11 15:21

>skrev i meddelelsen news:1d5k67pr73cp2e9fkm5a44uoj3nukjif97@4ax.com...
>
>Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>den byder på:
>
>ABS

Den ruster ikke så?
http://tiny.cc/vd3id

>+ EBD

Hmmmm
http://tiny.cc/geeyx

>
>BAS

Javel ja....
http://tiny.cc/6ez88
Men det er jo også lige dig

>
>ESP

Den kan åbenbart lidt af hvert
http://tiny.cc/x6380

>+ TCS

Jeg troede ikke du havde nogen
http://tiny.cc/femaf

>
>HAC

Aha, jeg forstår
http://tiny.cc/yinxz

>
>VSM

Ja lyden fejler åbenbart ikke noget
http://tiny.cc/nk14j

>
>Er der nogen højere?

Ork ja.

ABS
GPS
ALU
16V
PMS
CD
RDS
OD
A/C
SRS
AUT
FDB
4D
HB
GT
NS
DAB
BH
ApS
DK
osv

Var der mere du ville vide

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-11 15:26

Per Beer Hansen skriver:
>
> Ork ja.
>
> PMS
>
> Var der mere du ville vide

Hvad fanden vil du med en bil der har "det røde"?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Per Beer Hansen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-09-11 15:31

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>news:4E6A21F8.BEB1510A@du.kan.finde.den...
>
>Hvad fanden vil du med en bil der har "det røde"?

Det er ikke et spørgsmål om hvad jeg vil ha', men et spørgsmål om hvad jeg
har fået

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Per H. Kristensen (13-09-2011)
Kommentar
Fra : Per H. Kristensen


Dato : 13-09-11 18:46

Fået?

:)

---
Per
www.campingogbil.dk



"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
news:4e6a238e$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>news:4E6A21F8.BEB1510A@du.kan.finde.den...
>
>Hvad fanden vil du med en bil der har "det røde"?

Det er ikke et spørgsmål om hvad jeg vil ha', men et spørgsmål om hvad jeg
har fået

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f



Per Beer Hansen (15-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-09-11 16:50

>"Per H. Kristensen" skrev i meddelelsen
>news:4e6f96e3$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>Fået?

Jeps.
Det er jo almindeligt kendt, at dem der er PMS de er temmeligt hidsige og
ligesådan med en Toyota, den er temmelig hidsig (not)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-11 15:25

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
> den byder på:
>
> BAS

Er der også diskant i?

Min har ikke nær så mange forkortelser i tilbehørslisten
http://moppe.dk/golf6.html

DSG, MFA og AUX-in



Klaus (som lige har brugt 2 dage i en Cee'd)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

folmer@rasmussen.dk (09-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 15:46

On Fri, 09 Sep 2011 16:24:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>> den byder på:
>>
>> BAS
>
>Er der også diskant i?
>
>Min har ikke nær så mange forkortelser i tilbehørslisten
>http://moppe.dk/golf6.html
>
>DSG, MFA og AUX-in
>
>
>
>Klaus (som lige har brugt 2 dage i en Cee'd)

>--

Og hvordan var så det? Jeg kan i hvert fald konstatere at du har
overlevet det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-11 20:56

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Og hvordan var så det?

Ud fra de meget positive tilkendegivelser der har været om bilen, må jeg
faktisk sige at jeg blev en smule skuffet. Det er selvfølgelig også
svært når jeg nu er vant til at køre i en bil der vel koster det
dobbelte (alternativt en der koster næsten det samme, men så er på gule
plader). Begge mine VW's er Highline modeller (højeste udstyrsniveau).

Touranen skulle til 210.000 km service, have skiftet et baghjulsleje og
lavet et par andre småting. Jeg bruger Bilernes Hus i Silkeborg, som
servicerer en masse forskellige biler og derfor er der også forskellige
mærker lånebiler. At låne sig til en VW er i min verden lidt åndsssvagt,
da jeg kører sådanne rigeligt på forhånd, så jeg beder altid om at få
noget andet ned lige netop en VW. Så har jeg chancen for at prøvekøre
andre biler over længere tid.

Det var en SW jeg havde lånt. Bagagerummet er stort, ingen kant ved
bagklappen og det er dejligt regulært. Bagklappen er hængslet langt
fremme, det giver et kæmpe "gab" og går at man let kan række langt ind i
bagagrummet - et stort plus herfra.

Det var en "ECOdynamics" model (hvor mange HK ved jeg ikke). Alt under
1500 RPM er totalt dødt og der skulle en del "røren i gryden" til før
den artede sig, specielt i bytrafik. Går det op af bakke, skal den
næsten op på 2000 RPM før den kan trække. Motoren er noget "rå" i
tomgang inde i kabinen - selv i forhold til min 2,0 piezoPD i Touranen,
men oppe over 1700-2000 RPM hører man intet til den. Når man river den
ud af gear og holder stille ved et kryds er man ikke i tvivl om, hvornår
motoren "ECO-stopper", eller starter igen (det der standsen af motor
skal jeg lige vende mig til....)

Gearskiftet kiksede jeg et par gange, jeg havde problemer med at kende
forskel på 6. og 4. På min gamle "ordnung muss sein" dieselslæde var jeg
aldrig i tivl om gearvælgeren var "i midten" ,eller "til højre", det
kiksede et par gange her. Dertil skal det nok også nævnes at jeg mest
kører med automatkasse, så jeg er msåke ikke helt den rigtige til at
dømme.......

Styringen er en smule "slap i det", ikke så præcis som jeg er vant til
fra elservoen i Golf/Touran og ikke mindst i bytrafik virker den tung i
styringen ved en direkte sammenligning.

Det værste for mig er nok ergonomien. Fra VW er jeg vant til at have
bundhængslet speeder og et fastpolstret sæde/rygnlæn, hvor sædet viker
som om det når en smule længere ud under mine lår i forhold til Cee'd.
VW sædet kan justeres så speederfoden lige passer til speederen og der
er ingen problemer med bremsepedalen. I Cee'd skulle jeg - for at kunne
koble helt ud - så langt frem at jeg ikke kunne sidde afslappet med
foden på speederen. Venstreben helt strakt (incl foden) for at koble ud
og højre sådan "krøllet lidt sammen", for ikke at jokke sømmet i bund
hele tiden. Det duer jeg ikke til.

Armlænet mellem sæderne passer ikke til min arm. Jeg er vant til at
kunne kunne bestemme hvor højt det skal op og, hvor langt det skal frem.
I Cee'd er det blot et "polsteret låg" som min arm svæver 5 cm over. På
samme vis kan jeg heller ikke nå volumenknappen på radioen når jeg
sidder tilbage i sædet, men det kompenserede ratbetjeningen for.
Radioens indbyggede Bluetootoh handsfree virkede meget overbevisende,
modsat antennen på taget, det var tydeligt at høre at der var en mangel
(her er jeg vant til dual antenne bygget ind i bagklappen).

En kollega var med ude på service en af dagene, da han rullede vinduet
ned, og slap knappen, rystede han på hovedet og mente at der var sparet
noget der. "Lyden" af knappen der gik tilbage efterlader ikke samme
"kvalitetsfeel" som han er vant til fra både, VW Sharan, BMW 320d og
Citroen DS3. Jeg måtte bare konstatere at det havde jeg ikke langt mærke
til.

Instrumenterne virkede ganske overskuelige, men når lyskontakten er
slukket er der fuld lys i instrumenterne og lysreguleringen virker ikke
- det er sådan en detalje der virker for underligt for mig - det samme
med dårlåseautomatikken. Når man kører låser dørene, der er så en knap
på intrumentpanelet der får dem til at låse op, for blot at låse igen
efter 1 sekund - indtil man har trykket nok gange, så holder de sig
oplåste.

Drejeknapper til lyslængde, instrumentbelysning og 2 trykknapper (ESP og
"en anden", sidder i venstre side sådan "lidt nede" og er helt umulige
at finde,når man kører. Fjernlyset er okay, men så heller ikke mere -
uanset lygtejustering.

Og så var jeg overrasket over at den ikke gik længere på literen.
Touranen er en ladeport i forhold til og vejer 2 tons med alt udstyret
(og mig) i. Den kan let går 16 km/l på vej på arbejde, Cee'd'en sagde
5,8l/100km i snit på samme tur, det er lidt over 17.

Så alt i alt blev jeg en smule skuffet, specielt ergonomien indendøre,
radioen og motoren. Positivt var bagagerum og handsfree.


> Jeg kan i hvert fald konstatere at du har overlevet det.

Jo jo, ingen problemer der.....er glad for at have fået Touran'en
tilbage, der trods sin fremskredne alder (snart 5 år!) og km tal stadig
er dejlig at køre i.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

folmer@rasmussen.dk (09-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 21:10

On Fri, 09 Sep 2011 21:55:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Og hvordan var så det?
>
>Ud fra de meget positive tilkendegivelser der har været om bilen, må jeg
>faktisk sige at jeg blev en smule skuffet. Det er selvfølgelig også
>svært når jeg nu er vant til at køre i en bil der vel koster det
>dobbelte (alternativt en der koster næsten det samme, men så er på gule
>plader). Begge mine VW's er Highline modeller (højeste udstyrsniveau).
>
>Touranen skulle til 210.000 km service, have skiftet et baghjulsleje og
>lavet et par andre småting. Jeg bruger Bilernes Hus i Silkeborg, som
>servicerer en masse forskellige biler og derfor er der også forskellige
>mærker lånebiler. At låne sig til en VW er i min verden lidt åndsssvagt,
>da jeg kører sådanne rigeligt på forhånd, så jeg beder altid om at få
>noget andet ned lige netop en VW. Så har jeg chancen for at prøvekøre
>andre biler over længere tid.
>
>Det var en SW jeg havde lånt. Bagagerummet er stort, ingen kant ved
>bagklappen og det er dejligt regulært. Bagklappen er hængslet langt
>fremme, det giver et kæmpe "gab" og går at man let kan række langt ind i
>bagagrummet - et stort plus herfra.
>
>Det var en "ECOdynamics" model (hvor mange HK ved jeg ikke). Alt under
>1500 RPM er totalt dødt og der skulle en del "røren i gryden" til før
>den artede sig, specielt i bytrafik. Går det op af bakke, skal den
>næsten op på 2000 RPM før den kan trække. Motoren er noget "rå" i
>tomgang inde i kabinen - selv i forhold til min 2,0 piezoPD i Touranen,
>men oppe over 1700-2000 RPM hører man intet til den. Når man river den
>ud af gear og holder stille ved et kryds er man ikke i tvivl om, hvornår
>motoren "ECO-stopper", eller starter igen (det der standsen af motor
>skal jeg lige vende mig til....)
>
>Gearskiftet kiksede jeg et par gange, jeg havde problemer med at kende
>forskel på 6. og 4. På min gamle "ordnung muss sein" dieselslæde var jeg
>aldrig i tivl om gearvælgeren var "i midten" ,eller "til højre", det
>kiksede et par gange her. Dertil skal det nok også nævnes at jeg mest
>kører med automatkasse, så jeg er msåke ikke helt den rigtige til at
>dømme.......
>
>Styringen er en smule "slap i det", ikke så præcis som jeg er vant til
>fra elservoen i Golf/Touran og ikke mindst i bytrafik virker den tung i
>styringen ved en direkte sammenligning.
>
>Det værste for mig er nok ergonomien. Fra VW er jeg vant til at have
>bundhængslet speeder og et fastpolstret sæde/rygnlæn, hvor sædet viker
>som om det når en smule længere ud under mine lår i forhold til Cee'd.
>VW sædet kan justeres så speederfoden lige passer til speederen og der
>er ingen problemer med bremsepedalen. I Cee'd skulle jeg - for at kunne
>koble helt ud - så langt frem at jeg ikke kunne sidde afslappet med
>foden på speederen. Venstreben helt strakt (incl foden) for at koble ud
>og højre sådan "krøllet lidt sammen", for ikke at jokke sømmet i bund
>hele tiden. Det duer jeg ikke til.
>
>Armlænet mellem sæderne passer ikke til min arm. Jeg er vant til at
>kunne kunne bestemme hvor højt det skal op og, hvor langt det skal frem.
>I Cee'd er det blot et "polsteret låg" som min arm svæver 5 cm over. På
>samme vis kan jeg heller ikke nå volumenknappen på radioen når jeg
>sidder tilbage i sædet, men det kompenserede ratbetjeningen for.
>Radioens indbyggede Bluetootoh handsfree virkede meget overbevisende,
>modsat antennen på taget, det var tydeligt at høre at der var en mangel
>(her er jeg vant til dual antenne bygget ind i bagklappen).
>
>En kollega var med ude på service en af dagene, da han rullede vinduet
>ned, og slap knappen, rystede han på hovedet og mente at der var sparet
>noget der. "Lyden" af knappen der gik tilbage efterlader ikke samme
>"kvalitetsfeel" som han er vant til fra både, VW Sharan, BMW 320d og
>Citroen DS3. Jeg måtte bare konstatere at det havde jeg ikke langt mærke
>til.
>
>Instrumenterne virkede ganske overskuelige, men når lyskontakten er
>slukket er der fuld lys i instrumenterne og lysreguleringen virker ikke
>- det er sådan en detalje der virker for underligt for mig - det samme
>med dårlåseautomatikken. Når man kører låser dørene, der er så en knap
>på intrumentpanelet der får dem til at låse op, for blot at låse igen
>efter 1 sekund - indtil man har trykket nok gange, så holder de sig
>oplåste.
>
>Drejeknapper til lyslængde, instrumentbelysning og 2 trykknapper (ESP og
>"en anden", sidder i venstre side sådan "lidt nede" og er helt umulige
>at finde,når man kører. Fjernlyset er okay, men så heller ikke mere -
>uanset lygtejustering.
>
>Og så var jeg overrasket over at den ikke gik længere på literen.
>Touranen er en ladeport i forhold til og vejer 2 tons med alt udstyret
>(og mig) i. Den kan let går 16 km/l på vej på arbejde, Cee'd'en sagde
>5,8l/100km i snit på samme tur, det er lidt over 17.
>
>Så alt i alt blev jeg en smule skuffet, specielt ergonomien indendøre,
>radioen og motoren. Positivt var bagagerum og handsfree.
>
>
>> Jeg kan i hvert fald konstatere at du har overlevet det.
>
>Jo jo, ingen problemer der.....er glad for at have fået Touran'en
>tilbage, der trods sin fremskredne alder (snart 5 år!) og km tal stadig
>er dejlig at køre i.

>--

Mange tak for en særdeles udførlig testrapport. Nu må vi se om jeg er
enig, når dyret kommer til landet.

Det med de korte sæder er en koreanerting, som også findes i
Sonata'en.

Det med at du mangler power forstår jeg ikke. Den 128 hk. model jeg
prøvekørte manglede bestemt ikke noget - der. Kunne det være en 90 hk.
udgave de har lånt dig?

Men 1000 tak for ulejligheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-11 21:25

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Mange tak for en særdeles udførlig testrapport.

Velbekom.


> Nu må vi se om jeg er enig, når dyret kommer til landet.

Det var sådan lidt til og fra om jeg ville skrive det. Du skulel jo
nødig gå hen og blive ked af det, allerede inden du fik den.....


> Det med de korte sæder er en koreanerting, som også findes i
> Sonata'en.

OK


> Det med at du mangler power forstår jeg ikke. Den 128 hk. model jeg
> prøvekørte manglede bestemt ikke noget - der. Kunne det være en 90 hk.
> udgave de har lånt dig?

Som skrevet ved jeg det ikke.
Over 2000 RPM var der ingen mangler (før ved 3500-4000 ,så var det slut
igen).


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Martin (10-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-09-11 19:44


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4E6A21AD.C0A96F84@du.kan.finde.den...
> folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>> den byder på:
>>
>> BAS
>
> Er der også diskant i?
>
> Min har ikke nær så mange forkortelser i tilbehørslisten
> http://moppe.dk/golf6.html
>
> DSG, MFA og AUX-in
>
Hmm...troede din golf hed DSG² ? :)

Martin



Andreas Møller Hanse~ (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Andreas Møller Hanse~


Dato : 09-09-11 15:30

Den 09/09/11 15.35, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
> den byder på:
>
> ABS + EBD
>
> BAS
>
> ESP + TCS
>
> HAC
>
> VSM
>
> Er der nogen højere?
>

Octavia'en kan supplere med WOKS og AQS


--

mvh

Andreas M. Hansen

folmer@rasmussen.dk (09-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 15:47

On Fri, 09 Sep 2011 16:30:25 +0200, Andreas Møller Hansen
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Den 09/09/11 15.35, folmer@rasmussen.dk skrev:
>>
>> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>> den byder på:
>>
>> ABS + EBD
>>
>> BAS
>>
>> ESP + TCS
>>
>> HAC
>>
>> VSM
>>
>> Er der nogen højere?
>>
>
>Octavia'en kan supplere med WOKS og AQS

>--

Det var godt nok eksotisk. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin Bak (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 09-09-11 19:40


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:1d5k67pr73cp2e9fkm5a44uoj3nukjif97@4ax.com...
>
> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
> den byder på:
>
Jeg kan kun komme på én.

GL

Det står for gammelt lort.

--
Martin
http://www.martinbak.dk



Ivan Madsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 09-09-11 20:38

On Fri, 09 Sep 2011 15:35:51 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>
>Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>den byder på:
>
>ABS + EBD
>
>BAS
>
>ESP + TCS
>
>HAC
>
>VSM
>
>Er der nogen højere?

Altså

A Bremser Satme + Ejer Bør Destilleres

Bruger Af Seler

Ejer Skal Pisse + TisseCup Standard

Hver Anden Coldstart kikser

Vi Skal Mase!

Standard for enhver firmabil i dagens DK - sorry! ,-))


Og er ikke spor misundelig på dit kommende køretøj - må jeg ikke låne
det en tid, så du kan få lidt kilometer på trillometeret. Jeg har en
ganske velkørende Punto med 300000 på uret du må låne til gengæld. Så
kan du selv se Netto-mærket! )

folmer@rasmussen.dk (09-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 21:14

On Fri, 09 Sep 2011 21:37:37 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Fri, 09 Sep 2011 15:35:51 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>
>>Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
>>den byder på:
>>
>>ABS + EBD
>>
>>BAS
>>
>>ESP + TCS
>>
>>HAC
>>
>>VSM
>>
>>Er der nogen højere?
>
>Altså
>
>A Bremser Satme + Ejer Bør Destilleres
>
>Bruger Af Seler
>
>Ejer Skal Pisse + TisseCup Standard
>
>Hver Anden Coldstart kikser
>
>Vi Skal Mase!
>
>Standard for enhver firmabil i dagens DK - sorry! ,-))

>--

Alt sammen korrekt iflg. instruktionsbogen. )

>--

>Og er ikke spor misundelig på dit kommende køretøj - må jeg ikke låne
>det en tid, så du kan få lidt kilometer på trillometeret. Jeg har en
>ganske velkørende Punto med 300000 på uret du må låne til gengæld. Så
>kan du selv se Netto-mærket! )

>--

Bil og kone bliver principielt ikke lånt ud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-11 21:25

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Bil og kone bliver principielt ikke lånt ud.

Principper et til for at kunne fravige dem....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Ivan Madsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 09-09-11 21:29

On Fri, 09 Sep 2011 22:13:37 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>
>>--
>
>>Og er ikke spor misundelig på dit kommende køretøj - må jeg ikke låne
>>det en tid, så du kan få lidt kilometer på trillometeret. Jeg har en
>>ganske velkørende Punto med 300000 på uret du må låne til gengæld. Så
>>kan du selv se Netto-mærket! )
>
>>--
>
>Bil og kone bliver principielt ikke lånt ud.

Hvem snakkede om et knirkende højre forsæde? Men god fornøjelse med
bilen - har nogle liter 20W50 til forsædet hvis du mangler )

folmer@rasmussen.dk (09-09-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-11 21:44

On Fri, 09 Sep 2011 22:28:31 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Fri, 09 Sep 2011 22:13:37 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
><...>
>>>--
>>
>>>Og er ikke spor misundelig på dit kommende køretøj - må jeg ikke låne
>>>det en tid, så du kan få lidt kilometer på trillometeret. Jeg har en
>>>ganske velkørende Punto med 300000 på uret du må låne til gengæld. Så
>>>kan du selv se Netto-mærket! )
>>
>>>--
>>
>>Bil og kone bliver principielt ikke lånt ud.
>
>Hvem snakkede om et knirkende højre forsæde? Men god fornøjelse med
>bilen - har nogle liter 20W50 til forsædet hvis du mangler )

>--

Det var godt nok noget solidt smørelse!

Det nærmer sig det vi i min branche kalder skammelfedt.

Må jeg foreslå at du skifter til siliconefedt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ivan Madsen (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 09-09-11 21:55

On Fri, 09 Sep 2011 22:43:48 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>On Fri, 09 Sep 2011 22:28:31 +0200, Ivan Madsen
><karinogivan@gmail.com> wrote:
>
>>On Fri, 09 Sep 2011 22:13:37 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>>
>><...>
>>>>--
>>>
>>>>Og er ikke spor misundelig på dit kommende køretøj - må jeg ikke låne
>>>>det en tid, så du kan få lidt kilometer på trillometeret. Jeg har en
>>>>ganske velkørende Punto med 300000 på uret du må låne til gengæld. Så
>>>>kan du selv se Netto-mærket! )
>>>
>>>>--
>>>
>>>Bil og kone bliver principielt ikke lånt ud.
>>
>>Hvem snakkede om et knirkende højre forsæde? Men god fornøjelse med
>>bilen - har nogle liter 20W50 til forsædet hvis du mangler )
>
>>--
>
>Det var godt nok noget solidt smørelse!
>
>Det nærmer sig det vi i min branche kalder skammelfedt.
>
>Må jeg foreslå at du skifter til siliconefedt.

Jeg er bange for det giver smørelse til knirkeriet - det var det jeg
skulle have stoppet. Amerikansk olie er måske bedre )

Martin Sorensen (12-09-2011)
Kommentar
Fra : Martin Sorensen


Dato : 12-09-11 22:09

On 09/09/2011 14:35, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
> Jeg kom til at studere tilbehørslisten på den lille nye. Her er hvad
> den byder på:
>
> ABS + EBD
>
> BAS
>
> ESP + TCS
>
> HAC
>
> VSM
>
> Er der nogen højere?
>
GTI (Gammel, Træt og Irriterende)
GPS (Godt På Skideren)

/Martin

Anders Majland (14-09-2011)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-09-11 08:10

> Er der nogen højere?

ESP, TPM, WOKS, MaxiDOT, DPF, AQS, LED, CatVision, RDS, CD, MP-3, AUX

Langt det meste har lange mere eller mindre sigende navne ...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste