Hjælp til hakkende tv-signal
Fra : Henrik

Dato : 09-09-11 10:40

Hej
Jeg har en gammel windows xp pc med et geforce 7650 GS (gammelt ja men
er glad for maskinen). Jeg kan køre med 2 skærme(sony tv via hdmi og
asus 22'' via dvi). Kører driver ver. 6.14.12.5896 (9-7-2010). I nvidia
kontropanel vælger jeg dualview for at kunne arbejde på pc samtidig med
se videofil med vlc på tv'et. Det er både HD og SD videofiler. Desværre
kører det ikke gnidningsfrit og filmene "hakker" lidt især HD-filer.

Hvad er mulighederne for at undgå at det "hakker"?

mvh henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-09-11 21:37

Henrik wrote:

> Hvad er mulighederne for at undgå at det "hakker"?

Afhænger af årsagen. Er der 100% CPU belastning når du afspiller?

Jeg er ikke klar over hvor meget DXVA (GPU decodning) der understøttes på
et 7650 GS kort. Men når du samtidig skriver XP+VLC, gør det ingen
forskel. VLC 1.1 laver kun CPU decodning. Og den nye VLC 1.2, som vist
stadig er i beta, understøtter ikke GPU decodning på XP.

Hvis grafikkortet understøtter DXVA, er MPC HC et bedre valg end VLC
("bedre" som i mindre CPU belastning, ikke features, her vinder VLC
stadig).

Du kan købe et Nvidia kort til 200-300 kr (hvis PCIe) som understøtter
DXVA, hvis 7650 GS ikke gør det. For eksempel 8400 GS. Men det hjælper
ikke noget på VLC, medmindre du vil skifte OS (Windows 7 eller Linux).

--
Jesper Lund

Fra : Henrik

Dato : 12-09-11 13:59

Den 09-09-2011 22:36, Jesper Lund skrev:

> [...]
> DXVA, hvis 7650 GS ikke gør det. For eksempel 8400 GS. Men det hjælper
> ikke noget på VLC, medmindre du vil skifte OS (Windows 7 eller Linux).

Belastningen ligger over 70 % for det meste. Har opdateret min vlc til
den nyeste men det gør ingen forskel.