Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kæmpe ordre til Vestas ?
Fra : Knud

Dato : 08-09-11 13:55

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/214729/vestas_paa_vej_med_milliardordre_i_rumaenien.html

Det lyder jo godt den "breaking news" i dag, men hvorfor søren giver det
ikke et positivt udslag på Vestas-aktierne, de ligger dælendulme i rødt kan
jeg se på min Nordnet konto ?

Fra : alexbo

Dato : 08-09-11 14:41

"Knud" skrev

> [...]
> Det lyder jo godt den "breaking news" i dag, men hvorfor søren giver det
> ikke et positivt udslag på Vestas-aktierne, de ligger dælendulme i rødt

Fordi Vestas lever af at sælge møller, de skulle gerne sælge nogen hele
tiden, en handel mere eller mindre ændrer ikke nødvendigvis på investorernes
tiltro til Vestas evne til at tjene penge.

Så vidt jeg husker faldt bunden heller ikke ud af Vestas da Siemens fik en 4
gange så
stor ordre som Vestas gerne ville have haft.

"Siemens har fået en ordre på 253 vindmøller - i alt 580 MW - på et onshore
projekt i Sverige. Kunden er Statkraft SCA Vind AB. Det skriver Dow Jones
Newswire."

Aktiekurserne fiser ikke op og ned afhængig af om et firma får eller ikke
får en ordre.
Så skal det være et meget stort projekt der er langt meget vægt på hele
tiden.

Så vidt jeg kan bedømme er det en uges produktion de har solgt, det er da
udmærket, men det skal de gøre hver uge, det bør ikke være "breaking news" ,
men bare ugens salg.

Hvis ikke der kommer sådant et salg hver uge så skal du nok se at slippe af
med dine aktier.

mvh
Alex Christensen

Fra : Charlotte E.

Dato : 09-09-11 07:15

Fordi det er en gammel "nyhed"/gammel order, helt tilbage fra januar 2009.

http://epn.dk/brancher/energi/alternativ/article2539700.ece

....som Børsen åbenbart først nu har fået øje på!

Hvorfor skulle en næsten 3 år gammel order give positivt udslag på
aktiekursen, blot fordi en avis lige får lyst til at skrive en lille
notits om det?!?

CE