Michelin energisparedæk. Hvem ved noget?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 19:19

Mit nye automobil er udstyret med sådan noget.

Er der nogen der har praktiske erfaringer?

Det kan godt vente lidt, da dyret kommer med vinterhjulene monteret,
p.gr.a. leveringstidspunktet først i november.

Det er iøvrigt Michelin Alpin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 08-09-11 19:27

Den 08-09-2011 20:18, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Er der nogen der har praktiske erfaringer?
Jeg har lige smidt 4 af dem ud, til fordel for Conti2.

Der var ikke meget bid i dem i regnvejr, ligesom de støjede en del mere
end Contierne.

Holdbarheden ved jeg ikke noget om, idet jeg kun nåede at køre 3.000 km
på dem.

Venligst
Mcwm

Fra : KASO

Dato : 08-09-11 20:07

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Mit nye automobil er udstyret med sådan noget.
>
> Er der nogen der har praktiske erfaringer?

Jeg kører rundt på så'n et sæt, men eftersom bilen var født med dem, har jeg
ikke erfaring med, hvordan de er i forhold til andre (på min bil). Jeg er
dog fint tilfreds - bilen står godt fast, og jeg har ikke problemer med
støjniveauet - men det kan jo skyldes, at bilen er kraftigt lyddæmpet.

Uafhængige tests, jeg har set, bekræfter at lavenergidæk rent faktisk giver
en besparelse på brændstoffet.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 21:15

On Thu, 8 Sep 2011 21:06:43 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Uafhængige tests, jeg har set, bekræfter at lavenergidæk rent faktisk giver

Det lyder ikke så tosset, så jeg prøver dem.

Jeg kører jo ikke så stærkt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : AS

Dato : 08-09-11 21:23

"KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in message

> Uafhængige tests, jeg har set, bekræfter at lavenergidæk rent faktisk
> giver en besparelse på brændstoffet.

De gør, lige som reklamen siger, dvs., sparer lidt. Intet er gratis. Efekten
er, fordi blending er mere hård end på de fleste dæk. Derfor ligner effekten
den, som man kan opleve med sommerdæk om vinteren, og det kan mærkes mest på
våd vej. Om alt det er godt nok eller nej - your milage may vary.

Fra : TDN

Dato : 08-09-11 20:30

> [...]
>
> Det kan godt vente lidt, da dyret kommer med vinterhjulene monteret,
> p.gr.a. leveringstidspunktet først i november.

Hvis det er Energy saver er de ok, rimlig støjsvage holder længe og kører
lidt længere på literen. Det er rigtigt at de gamle Energy ikke var blandt
de bedste i regnvejr, men de nye Energy saver er meget bedre. Har tidligere
kørt med Energy på Carina'en og har nu Energy Saver på. Er bestemt fint
tilfreds med dem.

Mvh
Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 21:17

On Thu, 8 Sep 2011 21:30:05 +0200, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

> [...]
>kørt med Energy på Carina'en og har nu Energy Saver på. Er bestemt fint

Tak Thomas.

Nu må vi se til foråret, hvordan de tér sig, men de udsagn jeg har
set/læst, tyder på at de i hvert fald kan få lov til at sidde på,
indtil de er slidt ned.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-11 11:01

>skrev i meddelelsen news:qi1i679tr4kmsd5djeutfvchul9albujdv@4ax.com...
>
>Mit nye automobil

Tillykke med den, den bli'r du glad for i længden

>er udstyret med sådan noget.
>
>Er der nogen der har praktiske erfaringer?

Jeg satte sådan 4 dæk (205/55-16) på min "nye" bil, for et par måneder siden
og har vel kørt ca. 6000 km siden.
Jeg synes de er gode at køre på, både hvad angår støj og hvad angår grip.
Selv i rigtigt meget vand, har der ikke været antydningen af, at den ville
slippe grebet.
Men nu kører jeg jo også udpræget morfarkørsel, så måske hvis det var Schumi
der sad bag rattet, han så ville synes noget andet

Mht benzinforbruget har jeg ikke noget at sammenligne med, da jeg kun har
kørt bilen med disse dæk og derfor ikke ved hvor langt den gik på literen
med de gamle.

Men jeg er godt tilfreds med dækkene.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-09-11 14:27

On Fri, 9 Sep 2011 12:01:29 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Tillykke med den, den bli'r du glad for i længden

>Jeg satte sådan 4 dæk (205/55-16) på min "nye" bil, for et par måneder siden
>og har vel kørt ca. 6000 km siden.

>--

Her taler vi om nøjagtig samme dimension.

> [...]

>Selv i rigtigt meget vand, har der ikke været antydningen af, at den ville

Med de klimaforandringer vi er udsat for, må det siges at være en god
ting.

>--

>Men nu kører jeg jo også udpræget morfarkørsel, så måske hvis det var Schumi
>der sad bag rattet, han så ville synes noget andet

>--

Morfarkørsel er mit speciale.

> [...]

>kørt bilen med disse dæk og derfor ikke ved hvor langt den gik på literen

Det er hovedsagen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-11 11:09

> skrev i meddelelsen news:qi1i679tr4kmsd5djeutfvchul9albujdv@4ax.com...
>
> Mit nye automobil er udstyret med sådan noget.

Din stakkel!

> Er der nogen der har praktiske erfaringer?

Nøøh, men har læst mig til at de har længere bremselængde en "standarddæk".

> Det er iøvrigt Michelin Alpin.

Et ok dæk...

--
S till
A live

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-09-11 14:24

On Fri, 9 Sep 2011 12:08:32 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>Din stakkel!

>--

Du har ret. Jeg føler mig heller ikke vel.

>--

>Nøøh, men har læst mig til at de har længere bremselængde en "standarddæk".

>--

det er vel ikke sådan at du kunne komme med en nøjere beskrivelse af
det du kalder et standarddæk?

>--

>Et ok dæk...

>--

Lad mig sige det sådan, at KIA's tilbud om komplette vinterhjul med
alufælge var med Semperit vinterdæk, og jeg fik Michelin til samme
pris, så ja, det er OK som du siger.

--

Venlig hilsen
Folmer