Hvem har ansvar for "hastighedsblinklysene~
Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-11 14:01

Ved et kryds i Stenlille, hvor der er forekommet en del uheld, er der blevet
opsat belysning omkring krydset og "Din fart"-tavler med blink.

Men de blinker, når man kører med lovlig hastighed. Fartgrænsen er 60km/h,
men de blinker selv ved f.ex. 55km/h; jeg har endnu ikke været nede på 50
eller under, men det kan da prøves.

Er det politiet eller teknisk forvaltning, eller hvem skal man kontakte?

Leif

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-11 15:00

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller under, men det kan da prøves.
>
> Er det politiet eller teknisk forvaltning, eller hvem skal man kontakte?

Det er da oplagt at henvende sig til politiet. Hvis ikke de selv står for
tavlerne, ved de med sikkerhed hvem der gør.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-09-11 15:17

Den 07-09-2011 15:59, Martin Bak skrev:
> Det er da oplagt at henvende sig til politiet. Hvis ikke de selv står for
> tavlerne, ved de med sikkerhed hvem der gør.

Og da det ikke er noget "man bare må stille op", har de givet deres
tilladelse til det.

Hvis det er tavler der sidder på en trailer, kan det være flere
forskellige der har stillet den der.

Er det derimod faste tavler vil det være den 'lokale' vejmyndighed.

'Lokal vejmyndighed' vil her være vejens "ejer". Kommunen for de mindre
veje og staten for de store.

Men uanset hvem og hvordan, skal de forbi politiet og hente tilladelsen
til det.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-09-11 20:33

> [...]

> eller under, men det kan da prøves.
>
> Er det politiet eller teknisk forvaltning, eller hvem skal man kontakte?

Jeg har selv moret mig over netop den fartmåler, hvis man som vejmyndighed
opsætter fartmålere der blinker, selv om hastigheden er under det skiltede,
så er man med til at udvande hele iden med hastighedsbegrænsninger
og -målere.

Du kan jo kontakte

Fagcenter Teknik og Miljø
Rådhusvej 8
teknik-miljoe snabela soroe.dk
Tlf, 57 87 60 00

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 07-09-11 20:40

> [...]
> eller under, men det kan da prøves.
>
> Er det politiet eller teknisk forvaltning, eller hvem skal man kontakte?

-Den blinker hvis du er over 50 km/t -Det har jeg også undret mig over.

Vejen er statsvej, og hører under vejdirektoratet/Transportministeriet,
-men hvem der har ansvaret for tavlen ved jeg ikke.

Jeg har på et eller andet tidspunkt fået indtryk af at du er fynbo?

Tager jeg fejl, ellers... hvad hulen laver du ved Stenlille?

//Henrik, Stenlille

Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-11 22:23

Den 07-09-2011 21:39, Henrik Nielsen skrev:

> Jeg har på et eller andet tidspunkt fået indtryk af at du er fynbo?
>
> Tager jeg fejl, ellers... hvad hulen laver du ved Stenlille?

Jeg pendler. 1 time og 20min, hvilken afstand fra Kbh kan man nå på den
tid i myldretiden?

Leif

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-11 23:22

"Leif Neland" <leif@FJørnDætteneland.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg pendler. 1 time og 20min, hvilken afstand fra Kbh kan man nå på den
> tid i myldretiden?

Før eller efter betalingsringen?
Måske bliver der bare lidt bedre plads snart...

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-09-11 05:06

Martin Bak skriver:

> Før eller efter betalingsringen?
> Måske bliver der bare lidt bedre plads snart...

Betalingsrinden, er det ikke blot endnu et tiltag som Helle T. vil
indføre for egen vinding?

Nu bliver der bedre plads til Polo'en og hun skal alligevel ikek udenfor
ringen til og fra arbejde......

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-09-11 03:09

Isang tao pinangalanan, Leif Neland nagsulat:

>Jeg pendler. 1 time og 20min, hvilken afstand fra Kbh kan man nå på den
>tid i myldretiden?
>
>Leif

Når myldretiden var værst, tog det 1 time og 17 minutter til Store
Heddinge... det er ca 65 km
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-09-11 20:59

Den Wed, 7 Sep 2011 15:01:21 +0200 skrev Leif Neland:
> [...]
> men de blinker selv ved f.ex. 55km/h; jeg har endnu ikke været nede på 50

Samme model har man også præsteret mellem Bov og Smedeby, der må man
ligeledes køre 60.

Mon man har købt den billige model, hvor hastigheden ikke kan indstilles?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"