USB - skubbe ud
Fra : Vidal

Dato : 06-09-11 14:32

Jeg har købt en Medion ekstern HD. Men jeg kan ikke
'skubbe' den ud. Det sædvanlige grønne ikon viser
sig ikke i Systemtrayet og hvis jeg går ind kontrol-
panelet og vælger "Spilleenheder" for at skubbe den
ud ad den vej går computeren promte ned.

Er der nogen, der har et bud på, evt. hvad der er galt,
evt hvad der kan gøres. Jeg vil gerne kunne tage HD'en
med uden at skulle slukke ned for computeren.

I enhedshåndteringen fremgår det at enheden virker, og
der er ikke noget galt med funktionaliteten.

Det er en USB 3 enhed, men den er blot sat i en 'almindelig'
usb-port.

Jeg bruger XP.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Henning

Dato : 06-09-11 17:27

On Tue, 06 Sep 2011 15:32:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har købt en Medion ekstern HD. Men jeg kan ikke
>'skubbe' den ud. Det sædvanlige grønne ikon viser

Hvis blot du slukker for den inden du trækker den ud, er der ingen
problemer.

Fra : Mcwm

Dato : 06-09-11 19:01

Den 06-09-2011 15:32, Vidal skrev:
> I enhedshåndteringen fremgår det at enheden virker, og
> der er ikke noget galt med funktionaliteten
Nu du er i enhedshåndteringen, så forsøg at deaktivere enheden og se om
problemerne fortsætter.

En mulighed er også at slette enheden og lade Windows finde den igen, i
håbet om det løser dine problemer.

Venligst
Mcwm

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-09-11 21:20

Henning wrote:

> Hvis blot du slukker for den inden du trækker den ud, er der ingen
> problemer.

Hvis der er delayed write og noget i cachen har du et problem.

--
Jesper Lund

Fra : Jet

Dato : 06-09-11 14:18

On 6 Sep., 16:32, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> der er ikke noget galt med funktionaliteten.
>
> Det er en USB 3 enhed, men den er blot sat i en 'almindelig'

Jeg købte en sådan og satte i min PC
4 Port USB 3.0 HUB to PCI-E Expresscard Card Adapter for 10 £ frit
leveret hos ynlcabin8 ( 15187 ) på eBay.co.uk
Item number: 170645335892

Fra : Vidal

Dato : 07-09-11 22:27

Den 06-09-2011 22:17, Jet skrev:
> Jeg købte en sådan og satte i min PC
> 4 Port USB 3.0 HUB to PCI-E Expresscard Card Adapter for 10 £ frit
> leveret hos ynlcabin8 ( 15187 ) på eBay.co.uk
> Item number: 170645335892

Det lyder interessant, har du vurderet på, hvilken overførsels-
hastighed, den kører med nu?

Jeg kan se, den bliver leveret fra Hong Kong. Betyder det ikke
man skal betale moms og told på den?

Hvis, hvor meget måtte du så betale oveni?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jet

Dato : 08-09-11 14:33

On 8 Sep., 00:26, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det lyder interessant, har du vurderet p , hvilken overf rsels-
> hastighed, den k rer med nu?
>
> Jeg kan se, den bliver leveret fra Hong Kong. Betyder det ikke
> man skal betale moms og told p den?
>
> Hvis, hvor meget m tte du s betale oveni?

ingenting - Jeg køber meget i HongKong og værdien sættes altid langt
mindre end jeg betaler

Fra : Vidal

Dato : 10-09-11 11:24

Den 08-09-2011 22:33, Jet skrev:

> ingenting - Jeg køber meget i HongKong og værdien sættes altid langt
> mindre end jeg betaler

Tak for din information.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Vidal

Dato : 07-09-11 22:46

> [...]
> sig ikke i Systemtrayet og hvis jeg går ind kontrol-
> panelet og vælger "Spilleenheder" for at skubbe den
> ud ad den vej går computeren promte ned.

Tak for rådene, det ordnede sig, da jeg efter en genstart
satte usb-stikket i igen.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-09-11 22:58

Vidal wrote:

> Jeg kan se, den bliver leveret fra Hong Kong. Betyder det ikke man skal
> betale moms og told på den?

Hvis det er 10 GBP > 80 kr, er der en risiko for toldbehandling (som vil
koste sig ca 185 kr, heraf 160 i gebyr til PostDK).

Du kan sikkert finde en leverandør i EU.

--
Jesper Lund