Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Aktionærers stilling ved fremmed overtage~
Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 06-09-11 14:58

Hej.

Jeg har en del Vestas-aktier, og i den seneste tid har der været nogle
speukulationer i retning af at Vestas kunne blive overtaget af f.eks. en
kapitalfond, fordi aktiekursen p.t. er så lav.

Mit spørgsmål er hvordan man som eksisterende aktionær egentlig er
stillet i en sådan situation? Kan den nye ejer (hovedaktionær) f.eks.
tvinge mindretallet til at sælge deres aktier til markedskursen?

Jeg er lidt nervøs, fordi jeg står til at tabe stort på mine
Vestas-aktier, hvis jeg skulle realisere dem nu.

Vh Morten

Fra : poul christensen

Dato : 06-09-11 16:08

Morten Bo Johansen tastede følgende:
> [...]
>
> Jeg er lidt nervøs, fordi jeg står til at tabe stort på mine
> Vestas-aktier, hvis jeg skulle realisere dem nu.

Ja det kan en ny ejer, som ejer mere end 90 pct. af aktierne. Begrebet
hedder tvangsindløsning og er hjemlet i selskabslovgivningen. Du kan
google dig til yderligere info

mvh poul christensen

Fra : Knud

Dato : 08-09-11 00:12

"poul christensen" <poulchr03@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Morten Bo Johansen tastede følgende:

> Ja det kan en ny ejer, som ejer mere end 90 pct. af aktierne. Begrebet
> hedder tvangsindløsning og er hjemlet i selskabslovgivningen. Du kan
> google dig til yderligere info

Men hvis en kapitalfond skal købe 90% af aktierne , må man da også formode
at aktierne vil stige ifbm med sådan et indkøb, selvom det er fordelt over
lang tid ?

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 06-09-11 17:01

> [...]

> Ja det kan en ny ejer, som ejer mere end 90 pct. af aktierne. Begrebet
> hedder tvangsindløsning og er hjemlet i selskabslovgivningen. Du kan

Tak for det.

Vh Morten