Reparation af elektronisk omdr.tæller.
Fra : Rene´

Dato : 06-09-11 05:59

Ensretteren på min Kawa ER5 er stået af, så den begyndte at lade med
18 volt. Med sig i faldet tog den lige tændboksen, batteriet og alle
pærerne, som tænder når motorcyklen starter, og som rosinen i
pølseenden, brændte den også lige min omdrejningstæller af. Tændboks +
batteri er skaffet, og ensretteren er til at købe for rimelige penge,
men omdrejningstælleren skulle helst gerne repareres, hvis det ellers
er muligt.
Nogen som kender et firma(helst på sjælland) som kan det.??

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-09-11 19:19

Den 06-09-2011 13:59, Rene´ skrev:
> [...]
> er muligt.
> Nogen som kender et firma(helst på sjælland) som kan det.??

Jeg har en ensretter fra en GPZ500S liggende (samme motor) den burde
kunne bruges, send en mail på dan(at)dethlefsens(dot)dk hvis det skulle
have interesse !!

Har også en tændboks fra en ER-5 (2005) liggende

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Rene´

Dato : 09-09-11 01:55

On 8 Sep., 20:19, "Dan \"748\" Dethlefsen" <7...@dethlefsensOST.dk>
wrote:

> [...]
> have interesse !!
>
> Har også en tændboks fra en ER-5 (2005) liggende

Jeg har desværre købt både tændboks og ensretter.
Så nu kører den igen og lader kun med 14,2v.
Men omdrejningstælleren er død som en sild.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-11 09:47

Rene´ wrote:
> Jeg har desværre købt både tændboks og ensretter.
> Så nu kører den igen og lader kun med 14,2v.
> Men omdrejningstælleren er død som en sild.

Har du prøvet at åbne den og se om du kan se hvad der er brændt? Jeg
har ikke prøvet at fikse omdrejningstællere, men jeg har haft ret
meget held med at fikse udstyr fra min kærestes lydstudie når der
har været brændte kondensatorer og transistorer af.. Og delene
koster typisk ikke en skid.

// Hans

Fra : Rene´

Dato : 09-09-11 08:32

On 9 Sep., 10:47, Hans Joergensen skrev:

> [...]
> meget held med at fikse udstyr fra min kærestes lydstudie når der
> har været brændte kondensatorer og transistorer af.. Og delene

Jeg har ikke haft åbnet den, da jeg ikke har de store evner hvad angår
elektroniske kredsløb. Jeg kan til nød lige lodde en dårlig
forbindelse på en printplade, men det er så også det.
Jeg talte med en elektronikmekaniker(hedder det det??), som mente at
det ville være dyrt/svært at lave den, da den temmelig sikkert bestod
af ic-kredse, som nu var futtet af. Der er i hvert fald noget der er
brændt af, for der er sorte skygger på indersiden af glasset.
Men det kunne da godt være, at jeg en dag lige skulle kigge ind i
bagdelen på den og evt. fejlfinde lidt.(Der må jo være nogle sider på
nettet, der omhandler fejlfinding på kredsløb.)
Det koster jo ikke noget. Men ellers var min plan af holde udkig på
Ebay efter en brugt. Det var også der jeg fandt en brugt tændboks til
ca. 1100kr..Ensretteren købte jeg hos Wemoto til 725kr.

Fra : Rene´

Dato : 13-09-11 07:41

> [...]
> meget held med at fikse udstyr fra min kærestes lydstudie når der
> har været brændte kondensatorer og transistorer af.. Og delene

Du havde ret.
Med hjælp fra : http://www.bikersoracle.com/er5/forum, fandt jeg ud at
der skulle skiftes 2 kondensatorer, 1 zenerdiode og 1 modstand.
Så nu virker den igen,og for den beskednie sum at ca. 15 kr.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-09-11 19:34

Rene´ wrote:
> [...]
> der skulle skiftes 2 kondensatorer, 1 zenerdiode og 1 modstand.
> Så nu virker den igen,og for den beskednie sum at ca. 15 kr.

Cool :) Glæder mig meget at den virker.

// Hans