Forhindre et enkelt element fra en webserv~
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-11 18:59

Kan man forhindre et enkelt element fra en webserver på en
eller anden måde?

Jeg bruger Firefox på Mint, og jeg vil gerne forhindre en
bestemt lydfil på en hjemmeside i at blive afspillet. Uden
at det iøvrigt forhindrer mig i at bruge siden og andre
lydfiler på den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær noget nyt om danske ord og ordsprog.

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-09-11 20:08

Kim Ludvigsen wrote:
> Kan man forhindre et enkelt element fra en webserver på en eller anden
> måde?

Med mindre du kan finde en Firefox-plugin, der kan netop dette, kan jeg
kun finde på en ret besværlig løsning: Installation af en proxy såsom
Squid, hvor jeg mener at huske, at man kan frafiltrere meget præcist.

--
Troels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-11 20:41

Den 06-09-2011 21:08, Troels Arvin skrev:

> Med mindre du kan finde en Firefox-plugin, der kan netop dette, kan jeg
> kun finde på en ret besværlig løsning: Installation af en proxy såsom
> Squid, hvor jeg mener at huske, at man kan frafiltrere meget præcist.

Det ser ud som om, der er temmelig mange muligheder med
Squid, men det er desværre nok for langhåret for mig. Det er
nok noget nemmere, jeg prøver at vænne mig til den
irriterende lydeffekt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-11 20:46

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg bruger Firefox på Mint, og jeg vil gerne forhindre en bestemt lydfil
> på en hjemmeside i at blive afspillet. Uden at det iøvrigt forhindrer
> mig i at bruge siden og andre lydfiler på den.

Greasemonkey er det du skal bruge! Plugin til Firefox.

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-09-11 21:16

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg bruger Firefox på Mint, og jeg vil gerne forhindre en bestemt lydfil
> på en hjemmeside i at blive afspillet. Uden at det iøvrigt forhindrer
> mig i at bruge siden og andre lydfiler på den.

En filteregel i Adblock Plus (vil forhindre elementet i at blive
downloaded, men det er vel også ok?).

--
Jesper Lund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-11 21:27

Den 06-09-2011 22:15, Jesper Lund skrev:

> En filteregel i Adblock Plus (vil forhindre elementet i at blive
> downloaded, men det er vel også ok?).

Åh, hvor dejligt. Jeg troede ikke, Adblock kunne filtrere
enkelte filer, men det virker helt fint. Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-11 14:26

> [...]
> på en hjemmeside i at blive afspillet. Uden at det iøvrigt forhindrer mig
> i at bruge siden og andre lydfiler på den.

Nu bliver man jo helt nysgerrig over hvilken lyd, der kan være så
irriterende.
Måske kan den bruges til vækkeur...

Leif

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-11 17:51

Den 07-09-2011 15:26, Leif Neland skrev:

> Nu bliver man jo helt nysgerrig over hvilken lyd, der kan være så
> irriterende.
> Måske kan den bruges til vækkeur...

I sig selv er den måske ikke så irriterende, men det er på
en side med sproglektioner, hvor den bruges, når man skifter
side. Lyden er forholdsvis høj sammenlignet med de andre
lydfiler.

Skulle man kun høre den en enkelt gang, var det nok ikke så
slemt, men det er forholdsvis korte sider, så man skal ofte
bladre, så den kommer igen og igen og igen (men heldigvis
ikke mere).

Du kan høre den her:
http://kimludvigsen.dk/projekter/pageturn.ogg