Hændelser på mc..
Fra : dots

Dato : 06-09-11 10:29

Vi trænger vist til noget hygge og historielæsning her på vores kære gamle
NG.
Derfor opfordrer jeg jer til at smide jeres anekdoter på, go'e overraskelser
såsom mindre behagelige.

Altsammen er jo med til at forme mclivet for os, både det som er sket og som
kan forekomme alt efter genre...
Og man blir jo som bekendt aldrig for gammel til at lære noget nyt

Jeg lægger gerne ud med en lille off-roadhistorie af de mindre behagelige,
men dog uden mén:

Tilbage i 2004.
Vi er ca 30 på tur i det jydske, jeg har efter timevis afsted ingen anelse
om præcis hvor.
Kun at jeg er bagud, ikke helt, men dog ingen andre i syne. Der er stadig
nogle stykker bagude, som endnu ikke har passeret mig..

Honda er crashet mod et træ på skrænten, pokkers med det plastik, det var jo
helt nyt.
Op med kræet, sjovt som den altid skal ligge med den tunge ende nedad.
Afsted det går, med øjnene i mulden efter de andres spor, på skrænten mellem
altfor mange træer.
I sidste øjeblik ser jeg det store hul og når at undvige, videre.
Fejlbedømmer retning i et sving, pga gamle spor, vender, skarpt sving til
venstre - jeg har travlt nu, er bagud.

Jeg ser den ikke, og dog.
Når bare ikke at reagere på snoren som er spændt ud over skovstien, lige i
hagehøjde.
Ham bagved nåede at se mig hænge i luften og Honda som fortsatte ex antal
meter for sig selv.
Godt det ikke var ham snoren tog, så var han sgu nok kommet slemt til skade,
pga højere fart og flere kilo.

Pludselig udstyret med adrenalin og superkræfter, rev jeg Honda op at stå og
videre.
Først senere havde jeg svært ved at dreje hovedet.
Men ingen tid til piv, det var vintertræf med klubben, februar og frostvejr,
kolde øl, kødgryde og overnatning ved bålet i en ukendt jydsk skov.
Det var kanon hyggeligt !

Døgnet efter, hjemme. Ingen hjelm på næste 14 dage, halsen ku ikke bære den.
Men så var det da osse på høje tid at melde til ræs igen, off-road tøser
stiller ikke cyklen væk for lidt skrammer i lakken.

dots

Fra : John

Dato : 06-09-11 12:07

dots frembragte:
> Vi trænger vist til noget hygge og
> historielæsning her på vores kære gamle NG.
> Derfor opfordrer jeg jer til at smide jeres
> anekdoter på, go'e overraskelser såsom mindre
> behagelige.

Ok her så min første alvorlige ulykke, som ligger
30 år tilbage.

Boede dengang på sjælland grundet job.
Kom kørende på min spritnye Triumph Triton med
rimeligt skrald op af Stengade i KBH.

Havde bemærket en varevogn der skulle til venstre,
og regnede i min ungdoms kådhed med at han havde
set mig så fyrede lidt mere op under MC'en, og
ganske rigtigt, han havde sgu ikke set mig

Jeg brallede uden bremsespor nærmest igennem
varebilen, fløj over styret, men højre ben blev
revet i stykker på styret.

Lå på gaden og gloede på mit ben og troede at det
var styret der sad fast i mine bukser, hvilket
viste sig at være lårbensknoglen.

Et halvt års sygeleje og op på en ny raket.
Som konen siger, du bliver aldrig voksen.
Kører pt på en rigtig raket, nemlig en Aprilia RSV
Mille.

ps har i de mellemliggende år haft utallige
røvture, dog på speedvaybanen.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : dots

Dato : 07-09-11 09:42

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kører pt på en rigtig raket, nemlig en Aprilia RSV Mille.
>
> ps har i de mellemliggende år haft utallige røvture, dog på speedvaybanen.

En alvorlig historie, John !

Godt at både du og din kone ser det med et glimt i øjet
Og at du kom op på hesten igen.

Der er jo, som tiden går, netop utallige historier.
Og som Karl Erik nævnte i en tidligere tråd - Pas på de rådyr !
Nem'li, jeg kan oplyse at selvom de er søde og ser bløde ud, så er det ingen
spas at møde dem i forhjulet...
Selv ved moderat hastighed.

dots

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-11 10:31

dots forklarede:
> Når bare ikke at reagere på snoren som er spændt ud over skovstien, lige i
> hagehøjde.

Hvorfor hang den dér?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : dots

Dato : 07-09-11 10:37

> dots forklarede:
>
> Hvorfor hang den dér?

Godt spørgsmål.
Vel bare en eller anden som var godt træt af små piger til hest.....

dots

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-09-11 10:38

dots:
> Vel bare en eller anden som var godt træt af små piger til hest.....

Øv

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pein

Dato : 07-09-11 08:38

On 6 Sep., 11:28, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> NG.
> Derfor opfordrer jeg jer til at smide jeres anekdoter på, go'e overraskelser

Jeg har efterhånden masser, men vil bare lige tage en lille kort
historie, som jeg lærte lidt af.

Kommer hen til et T-kryds og skal til venstre ud på en hovedvej. På
hovedvejen var der noget vejarbejde i højre side, afspærret med store
betonklodser. Ikke noget problem.
Jeg drejer ud, og accelererer, samtidigt med at jeg på et tidspunkt
vil vippe visiret ned. Jeg har nu lært at være forsigtig med den
kombination.

Umiddelbart efter et gearskifte (de kommer jo hurtigt efter hinanden i
den situation), slipper jeg med venstre, for at tage visiret ned,
samtidigt med at jeg giver pænt med gas. Instinktivt/automatisk læner
man sig jo også lidt frem under acceleration. Da jeg lige er drejet ud
på vejen, til venstre, er jeg også lidt tættere på de der betonklodser
en "normalt".

Men jeg har ikke fået sat ordentligt i gear, og den hopper ud og
finder et "frigear". Lyder ufarligt, men:
- Dermed mister jeg accelerationen.
- Da jeg har lænet mig fremad i forventning om acceleration, kommer
der således pludselig vægt på styret.
- Da jeg har sluppet med venstre, skubber min højre altså til styret.
- Det giver selvfølgelig en kontrastyring til højre.
- Og der var en stribe betonklodser!!!

Jeg klarede den med en lynreaktion, og sikkert med indtil flere
millimeters(!) sikkerhedsmargin, men var lidt bleg ved tanken om hvad
der kunne være sket, og lærte at under (pæn) acceleration, er det
bedst at have ved med begge hænder konstant.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-09-11 19:16

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> NG.
> Derfor opfordrer jeg jer til at smide jeres anekdoter på, go'e overraskelser

https://groups.google.com/group/no.alt.motorsykler/msg/a4cec7c0edb42ed6?hl=da

Kan alternativt findes som message-id: <roswwzeuktx.fsf@scimitar.dolphinics.no>

Akkeja, det er nu 15 år siden!

Kai (Route 287 - where men are men and sheeps are nervous ...)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : BoA

Dato : 08-09-11 08:53

Den 06-09-2011 11:28, dots skrev:
> [...]
> kan forekomme alt efter genre...
> Og man blir jo som bekendt aldrig for gammel til at lære noget nyt
............................klip

Og nogle gange bliver man forhåbentlig aldrig for gammel til at huske en
lærestreg :

For meeeeeget længe siden foregik hele undervisningen til MC-kortet ved
at jeg skulle køre nogle gange frem og tilbage og rundt i det drilagtige
kryds ved Europa-plads i Århus.
Efter kun 2 køretimer krævede dette en del koncentration, så da der
pludselig lå en mindre papæske midt på kørebanen valgte jeg at køre den
over i stedet for at forsøge en undvigning. En tom papæske skulle vel
ikke være noget større problem.
FEJL !: Den var ikke tom, men helt fyldt med store søm =
I stedet for pænt at lade sig køre over slyngede æsken den lille yamaha
og undertegnede et godt stykke op i luften, men en eller anden højere
magt, eller bare rent svineheld, gjorde at jeg landede på hjulene igen
og var i stand til at holde balancen.
Jeg måtte efterfølgende lige holde ind til siden og ryste lidt før jeg
kunne køre tilbage til den ventende kørelærer hvis eneste reaktion var:
"Hva' fanden lav'ed do der ? Det ku' da være gåej heel gal' "
Siden den gang har jeg betragtet alle små papæsker med den dybeste
mistænksomhed.

BoA

PS: Jeg fik kortet efter i alt 4 køretimer