Rat selvopretning
Fra : Steen F.

Dato : 06-09-11 00:11

Hvad kan det skyldes når rattets selvopretning sker i hak? Altså ikke
glider blødt men foregår i små ryk.
Jeg mistænker nogle styrekugler der er slidt.

Fra : Mcwm

Dato : 06-09-11 00:19

Den 06-09-2011 01:11, Steen F. skrev:
> Jeg mistænker nogle styrekugler der er slidt
Det kan være en årsag...

Andre kan være;

Meget lavt dæktryk.

Beskadiget dæk/hjul.

Defekt servo.

Sporing

Tandstang/ratstamme

Hvis forhjulstrækker, defekte trækaksler.

Venligst
Mcwm

Fra : Steen F.

Dato : 06-09-11 04:01

Den 06-09-2011 01:19, Mcwm skrev:
> Det kan være en årsag...

> Andre kan være;
> Meget lavt dæktryk.
Dæktryk er ok.

> Beskadiget dæk/hjul.
Mig bekendt er begge dele ok.

> Defekt servo.
Kan man måle sig frem til det?
Selve servovirkningen er ok (styretøjet går let nok).

> Sporing
Bilen trækker ikke til nogen af siderne hverken ved ligeud kørsel,
bremsning eller accelleration.

> Tandstang/ratstamme
Hvordan undersøger man det? Der er ingen slør.

> Hvis forhjulstrækker, defekte trækaksler.
Det er en MB w203 (baghjulstrækker)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-09-11 07:35

Steen F. skrev den 06-09-2011:
> Hvordan undersøger man det? Der er ingen slør.
Defekt / rustet / tørt kardankryds, har jeg prøvet.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Klaus G.

Dato : 06-09-11 14:57

> Mig bekendt er begge dele ok.
Jeg har prøvet to gange hvor hjulet var defekt og det ikke kunne ses når
hjulet sad på bilen...

Men i begge tilfælde rystede bilen når man kørte ligeud også. Slap man
rattet så vuggede det fra side til side.

--
Klaus G.