Køb i Tyskland ?
Fra : Jane

Dato : 05-09-11 17:28

Nogen der har erfaring med, at handle bil i tyskland, jeg har kigget på
'mobile.de' med finder den nu ganske uoverskuelig, jeg er orienteret om det
kan tage op mod flere måneder med selve sagsbehandlingen, men er der
overhovedet noget at spare, kan nogen fortælle om 'proceduren ?
Jane & Jørn

Fra : Henning

Dato : 05-09-11 18:56

On Mon, 5 Sep 2011 18:27:41 +0200, "Jane" <jornhansen_2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kan tage op mod flere måneder med selve sagsbehandlingen, men er der
>overhovedet noget at spare, kan nogen fortælle om 'proceduren ?

Prøv i stedet www.automentor.dk - han er behjælpelig med hele
proceduren

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-11 12:07

> "Henning" skrev i meddelelsen

> Prøv i stedet www.automentor.dk - han er behjælpelig med hele
> proceduren

Og hvad tager han så for at være "behjælpelig"?
Det er ingen kunst at importere og indreg. en bil købt i Tyskland. Og med
planlægning kan det gøres på 2 - 5 dage.

--
S till
A live

Fra : Mcwm

Dato : 06-09-11 12:17

Den 06-09-2011 13:06, Henrik B. skrev:
> Og hvad tager han så for at være "behjælpelig"?

Kilde; http://www.automentor.dk/9417/Priser

Bil leveret til fastpris med 12 til 36 mdr garanti. Når vi leverer en
bil til fastpris, får du altid en individuel pris forud for købet. Vi
hæfter for registreringsafgiften, og du får op til 36 mdr europadækkende
garanti alt efter bilens alder og kilometerstand. Prisen indeholder alle
omkostninger til udsøgning, kørsel, hjemtransport, syn, indregistrering,
evt værkstedsomkostninger, klargøring m.m. Ingen ekstra gebyrer eller
omkostninger: Du får én fast pris.

Kr. 24.500,- Bil leveret uden fastpris med 12 mdr garanti. Samme
grundige arbejde med udsøgning, men bil og afgift afregnes til kostpris.
Prisberegning, udsøgning af biler, hjemtransport til Flensburg,
professionel klargøring, syns- og nummerpladegebyrer, inkl 19% moms.

Kr. 16.900,- Bil leveret uden fastpris og uden garanti. Samme grundige
arbejde med udsøgning, men bil og afgift afregnes til kostpris, og du
har ingen garanti. Prisberegning, udsøgning af biler, hjemtransport til
Flensburg, professionel klargøring, syns- og nummerpladegebyrer, inkl
19% moms.

Kr. 18.900,- Bor du i andre lande som f.eks Sverige, Spanien eller et
helt tredje sted, kan vi stadig hjælpe. Bilen indregistreres på et
internationalt registreringsbevis, så du kan køre i den helt op til et
år. Prisberegning, udsøgning af biler, hjemtransport til Flensburg,
professionel klargøring, indregistrering på eksportplader i 15 dage,
inkl 19% moms.

Udlæg for bilkøb: Forud for købet skal vi have bankgaranti på den
aftalte pris. Vil du ikke betale bankens gebyrer hertil, kan vi aftale
et depositum i stedet.

Forsikring: Din bil er fuldt dækket af vores forsikringer både under
transport og oplagring.

Har du lyst til at gøre en ekstra oplevelse ud af dit bilkøb? Du lægger
udvælgelsen i vores hænder men får selv mulighed for at besigtige og
prøvekøre bilen, inden købekontrakten underskrives. Vi henter dig i den
nærmeste lufthavn inden for ét døgn, så du selv kan prøvekøre bilen.
Ligger besigtigelsen op til weekenden, kan du udnytte turen til et
weekendophold på et dejligt hotel med en lækker udlejningsbil inkl
navigation. Vi reserverer for dig til fordelagtige priser. Hør nærmere
og få et specifikt tilbud

Venligst

Fra : Henning

Dato : 06-09-11 17:32

>Og hvad tager han så for at være "behjælpelig"?
Det fremgår af siden, der er forskellige valgmuligheder.

>Det er ingen kunst at importere og indreg. en bil købt i Tyskland. Og med
>planlægning kan det gøres på 2 - 5 dage.

Jeg brugte ovennævnte "mægler", sammen fandt vi "drømmebilen" efter
nogle måneders søgning. Fordelen er, at jeg var fri for at køre til
Østrig for at bese bilen og prøvekøre den. Jeg kender andre, som igen
og igen er blevet skuffet efter de konstaterer at foto og beskrivelse
ikke stemmer overens med virkeligheden.
Samtidig fik jeg garanti på bilen, samt sikkerhed for at den rigtige
registreringsafgift var betalt - kom der eventuel efterregning (som
jeg også hører om) hæfter mægleren for denne.

Alt i alt har det måske kostet mig 25.000,-, men i et samlet
regnestykke på 425.000,- synes jeg de var givet godt ud.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-11 22:37

> [...]
> Østrig for at bese bilen og prøvekøre den. Jeg kender andre, som igen
> og igen er blevet skuffet efter de konstaterer at foto og beskrivelse

Hvorfor Østrig? Jeg har indtil videre hentet to biler i Tyskland.
Den kloge udvælger sig 2 - 3 biler indenfor rimelig køreafstand, og tager en
smut forbi dem - hvis ikke den første er som ønsket.

> Samtidig fik jeg garanti på bilen, samt sikkerhed for at den rigtige
> registreringsafgift var betalt - kom der eventuel efterregning (som
> jeg også hører om) hæfter mægleren for denne.

Jeg havde også garanti på den seneste - omend det var fra den tyske
forhandlers side....
Efterregning? Det er ikke noget man gør i mere! I dag kan du - hvis du er
ordentlig forberedt - få en øjeblikkelig, og endelig, afgiftsvurdering.

> Alt i alt har det måske kostet mig 25.000,-, men i et samlet
> regnestykke på 425.000,- synes jeg de var givet godt ud.

Jeg har så "kun" hentet for godt 300.000,- (på plader), men har til gengæld
kun haft et par tusinde i udgifter.

--
S till
A live

Fra : Henning

Dato : 07-09-11 13:43

>Hvorfor Østrig? Jeg har indtil videre hentet to biler i Tyskland.
Fordi det var der bilen var

>Den kloge udvælger sig 2 - 3 biler indenfor rimelig køreafstand, og tager en
>smut forbi dem - hvis ikke den første er som ønsket.
I mit tilfælde var det den bil der opfyldte kravene. Vi søgte i ~tre
måneder, måske var mine krav for store? Men ti lsidst lykkedes det.
Men selvfølgelig - vil du nøjes, er der sikkert rigeligt at vælge
mellem

> [...]
>Efterregning? Det er ikke noget man gør i mere! I dag kan du - hvis du er
>ordentlig forberedt - få en øjeblikkelig, og endelig, afgiftsvurdering.

Ok, dette var for tre år siden, måske er reglerne ændret? Hvordan vil
du få en endelig vurdering baseret på en annonce fra nettet?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-11 21:18

"Jane" <jornhansen_2@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det kan tage op mod flere måneder med selve sagsbehandlingen, men er der
> overhovedet noget at spare, kan nogen fortælle om 'proceduren ?

Du kan bl.a. læse noget om det her:
http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html
http://www.bilpriser.dk/press.do?PRESSID=10&PRESSSEQUENCEID=1
http://www.bilimport-guide.dk/

Der kan sagtens være penge at spare - alt efter hvad man vil have.

Kurt