Lyd når ingen aktivitet i et X-vindue
Fra : Leif Neland

Dato : 06-09-11 09:34

Kan man få et program til at overvåge at der ikke bliver skrevet til et
X-vindue, og så give lyd fra sig?

Når jeg kører et langt job, f.ex. buildworld, i et vindue, kunne det
være rart at blive gjort opmærksom på at jobbet enten er færdigt, eller
ønsker input fra mig.

Jeg sidder ikke og stirrer på maskinen mens den arbejder, så den kan stå
i lang tid og bare vente...

Kører FreeBSD.

Fra : Leif Neland

Dato : 06-09-11 09:40

Den 06-09-2011 10:33, Leif Neland skrev:
> Kan man få et program til at overvåge at der ikke bliver skrevet til et
> X-vindue, og så give lyd fra sig?

Alternativt en lyd for hver linie der bliver skrevet, lige som på films

Leif

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 11:06

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> Alternativt en lyd for hver linie der bliver skrevet, lige som på films

Prøv at pipe ind i

awk '{ print $0 "^G"}'

(^G er en 7'er, fåes med Ctrl-V Ctrl-G i en shell).

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-11 16:21

Den Tue, 06 Sep 2011 10:33:34 +0200 skrev Leif Neland:
> [...]
> ønsker input fra mig.
>
> Jeg sidder ikke og stirrer på maskinen mens den arbejder, så den kan stå

Hvad med "make ; play /sti/til/lyd.wav"?
(eller hvad dine kommandoer nu hedder).

At begynde at blande X ind i det gør bare opgaven 100 gange sværere.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-11 22:32

Den 06-09-2011 17:20, Kent Friis skrev:

> Hvad med "make ; play /sti/til/lyd.wav"?
> (eller hvad dine kommandoer nu hedder).
>
> At begynde at blande X ind i det gør bare opgaven 100 gange sværere.

Det hjælper bare ikke på at maskinen kan stå i timevis ved et "Continue?
Y/n" prompt.

Leif

Fra : Christian Laursen

Dato : 06-09-11 18:09

On 09/06/11 10:33, Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Når jeg kører et langt job, f.ex. buildworld, i et vindue, kunne det
> være rart at blive gjort opmærksom på at jobbet enten er færdigt, eller

Man kan pakke lidt perl rundt om watch(8) kommandoen og gøre det på
tty-niveau.

http://borderworlds.dk/~xi/tty_timeout_alert.pl

Som root kører man så fx.

../tty_timeout_alert.pl pts/7 120

Hvis man har slået standard-blip fra, som jeg har her, kan indholdet i
alert()-funktionen blot skiftes ud med noget der afspiller en lydfil
eller sender en mail, eller hvad der skulle ske at give mening.

--
Christian Laursen