mp3 filer
Fra : Carsten

Dato : 05-09-11 10:10

Hej...
jeg har nogle mp3 filer hvor der ikke er nogen lyd på på de første 10 sec.
og det er lidt træls hvor dan får jeg rettet op på dette problem ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-11 11:15

Den 05-09-2011 11:09, Carsten skrev:

> jeg har nogle mp3 filer hvor der ikke er nogen lyd på på de første 10 sec.
> og det er lidt træls hvor dan får jeg rettet op på dette problem ??

Er problemet, at der ikke er lyd, eller at den ikke afspilles?

Hvis førstnævnte, så findes der programmer, der kan klippe i
mp3-filer. Jeg bruger selv MP3DirectCut (kræver Wine) til
dette, fordi det kan klippe uden at konvertere formatet,
hvorfor klipningen ikke giver kvalitetstab.

Hvis sidstnævnte, skal du nok fortælle lidt mere, fx hvilket
styresystem, hvilken afspiller, og om du har prøvet med
forskellige afspillere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Carsten

Dato : 05-09-11 11:31

Den Mon, 05 Sep 2011 12:15:04 +0200 skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
>
> Hvis sidstnævnte, skal du nok fortælle lidt mere, fx hvilket
> styresystem, hvilken afspiller, og om du har prøvet med forskellige

Problemet er at der ikke er lyd, og så er det ligegyldig hvilket program
de afspilles i,

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-11 14:00

On 05-09-2011 11:09, Carsten wrote:
> Hej...
> jeg har nogle mp3 filer hvor der ikke er nogen lyd på på de første 10 sec.
> og det er lidt træls hvor dan får jeg rettet op på dette problem ??

Audacity http://audacity.sourceforge.net/download/linux

Hur i helvete kan nogon tala om Wine? Fy fan.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-11 14:15

Den 05-09-2011 15:00, Karl Erik Christensen skrev:

> Audacity http://audacity.sourceforge.net/download/linux
> Hur i helvete kan nogon tala om Wine? Fy fan.

Tja, MP3DirectCut er bedre til at klippe i MP3-filer end
ovenstående. Audacity skal konvertere to gange for at klare
opgaven, og det medfører tab.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstremt dyr kaffemaskine:

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-11 14:21

On 05-09-2011 15:15, Kim Ludvigsen wrote:

> Tja, MP3DirectCut er bedre til at klippe i MP3-filer end ovenstående.
> Audacity skal konvertere to gange for at klare opgaven, og det medfører
> tab.

1. Hent filen ind i Audacity.
2. Marker den "tomme" lyd og fjern den.
3. Gem det færdige resultat.

Hvad skal konverteres 2 gange?
Filen er og forbliver mp3 - det dårligst tænkelige format

Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-11 14:23

Den 05-09-2011 15:20, Karl Erik Christensen skrev:

> 1. Hent filen ind i Audacity.
> 2. Marker den "tomme" lyd og fjern den.
> 3. Gem det færdige resultat.

Medmindre der er kommet en helt ny Audacity, som jeg ikke
har fået hentet, så redigerer Audacity kun i WAV. MP3-filen
konverteres automatisk til WAV, når den åbnes, og den
konverteres så tilbage til MP3, når du gemmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Screamer radio kan du lytte til og optage fra

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-11 14:34

On 05-09-2011 15:23, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> hentet, så redigerer Audacity kun i WAV. MP3-filen konverteres
> automatisk til WAV, når den åbnes, og den konverteres så tilbage til

Så bliver jeg jo nødt til at undskylde, det vidste jeg ikke.
Hvordan ser man det?

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-11 14:40

On 05-09-2011 15:33, Karl Erik Christensen wrote:

> Så bliver jeg jo nødt til at undskylde, det vidste jeg ikke.
> Hvordan ser man det?
>
> Karl Erik.

Når jeg henter en mp3 fil ind i Audacity og vælger Exporter, foreslår
Audacity mp3 formatet. Og jeg har aldrig brugt det før.

Audacity ® 1.3.12-beta (Unicode)

Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-11 14:58

Den 05-09-2011 15:39, Karl Erik Christensen skrev:

> Når jeg henter en mp3 fil ind i Audacity og vælger Exporter,
> foreslår Audacity mp3 formatet. Og jeg har aldrig brugt det
> før.

Måske Audacity automatisk vælger det format, som den
originale fil er i? Jeg har lige prøvet at indlæse en
WAV-fil, og her foreslås, at der gemmes i WAV-format.

> Audacity ® 1.3.12-beta (Unicode)

Samme version her.

Og nu bliver jeg i tvivl om, hvorvidt Audacity redigerer i
WAV eller i sit eget format. Wikipedia omtaler også WAV som
et format, der importeres. Og det må vel betyde, at det
konverteres på en eller anden måde. Fordelen er så, at der
ikke er kvalitetstab ved den konvertering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Audacity

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-11 15:12

On 05-09-2011 15:57, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> importeres. Og det må vel betyde, at det konverteres på en eller anden
> måde. Fordelen er så, at der ikke er kvalitetstab ved den konvertering.

Tror jeg også, for når en fil er åben i Audacity har den ingen extension.

Jeg har konverteret ca. 300 lp'er til flac. Der fejler kvaliteten i
hvert fald ikke noget.

Karl Erik.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-11 14:45

Den 05-09-2011 15:33, Karl Erik Christensen skrev:

> Så bliver jeg jo nødt til at undskylde, det vidste jeg ikke.
> Hvordan ser man det?

Hvis du indlæser en stor MP3-fil, kan du se en dialogboks,
mens der indlæses/konverteres. Med en lille fil går det
sikkert så hurtigt, at du ikke får vist dialogboksen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-09-11 19:26

Kim Ludvigsen wrote:

> Tja, MP3DirectCut er bedre til at klippe i MP3-filer end ovenstående.
> Audacity skal konvertere to gange for at klare opgaven, og det medfører
> tab.

mp3cut er et Linux program til dette formål.

--
Jesper Lund