Den dyreste søndagsfrokost i mands minde.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 16:35

Fruen syntes vi skulle køre et eller andet sted hen og spise
søndagsfrokost.

Det gjorde vi så.

På vejen hjem kom vi forbi en KIA-forhandler.

Det kostede 250.000kr.!!

Ny KIA Active Limited 1.6 l. diesel med 128 hk. er bestilt.

Ekstraudstyr blev LED kørelys foran.

Leveres i sort pearl, eller phoenix-grey metallic.

Om ca. 2 måneder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-09-11 16:45

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ekstraudstyr blev LED kørelys foran.
>
> Leveres i sort pearl, eller phoenix-grey metallic.

Tillykke med nyanskaffelsen.

Fin bil og fabriksgarantien løber først ud, når du skal have
folkepension..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 16:54

Bjørn J. formulerede spørgsmålet:
> fabriksgarantien løber først ud, når du skal have folkepension..

Gir de kun 14 dage på dén!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 17:07

Hans, hjælp politiet - slå dig selv!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 17:11

folmer@rasmussen.dk skrev:
> hjælp politiet - slå dig selv!

Det er vist for sent; man skulle have sat noget tidligere ind! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-09-11 20:09

> Bjørn J. formulerede spørgsmålet:
>
> Gir de kun 14 dage på dén!?

Skærmrens - Tak!!!!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 21:19

Uffe Bærentsen formulerede spørgsmålet:
> Skærmrens - Tak!!!!

Takker og bukker! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 17:07

On Sun, 4 Sep 2011 17:45:21 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Tillykke med nyanskaffelsen.
>
>Fin bil og fabriksgarantien løber først ud, når du skal have
>folkepension..

>--

Jeg er alvorligt bange for at folkepensionen dukker op først.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-11 11:22

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> Fin bil og fabriksgarantien løber først ud, når du skal have
> folkepension..

Hvad kan man bruge garantien til, når KIA ikke vil stå ved den?

Flere brugtvognsforhandlere i området tilråder at man køber lignedne
Hyundai-modeller, da de ikke oplever problemer med at Hyundai står ved deres
garanti!

--
S till
A live

Fra : Thore

Dato : 05-09-11 11:43

On Mon, 5 Sep 2011 12:21:52 +0200, "Henrik B."
<saab9-5@_nospam_stofanet.dk> wrote:

>Hvad kan man bruge garantien til, når KIA ikke vil stå ved den?

Er det noget du har noget exakt på, eller er det blot nedenstående
brugtvognshandleres udsagn?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 05-09-11 13:13

> "Thore" skrev i meddelelsen

> Er det noget du har noget exakt på, eller er det blot nedenstående
> brugtvognshandleres udsagn?

Ring og få en snak med salgschefen hos Hammel Autocenter, så skal du høre
nogle spændende historier...

--
S till
A live

Fra : Henning

Dato : 05-09-11 15:48

On Mon, 5 Sep 2011 14:13:21 +0200, "Henrik B."

>Ring og få en snak med salgschefen hos Hammel Autocenter, så skal du høre
>nogle spændende historier...

Jeg tvivler på han vil fortælle dem til tilfældige mennesker der
ringer? Hvad kan du fortælle?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 18:28

> [...]
>
>Flere brugtvognsforhandlere i området tilråder at man køber lignedne
>Hyundai-modeller, da de ikke oplever problemer med at Hyundai står ved deres

Jeg mener ikke at jeg specifikt har nævnt at jeg vil anvende garantien
til noget.

At du er en smule presset på SAAB-fronten behøver vel ikke at betyde
at du skal sprede negative bølger ind over mit nybilskøb?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 04-09-11 16:46

Den 04/09/11 17.35, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Ny KIA Active Limited 1.6 l. diesel med 128 hk. er bestilt.

Tillykke med asiaten!

Hmm, når man slår op på Kia's hjemmeside så er der ikke nogen model som
hedder Active - er det en komplet nyskabelse du har købt ?

Har du nu tænkt tanken til ende, om DF overhovedet tillader
familesammenføring med sådan en skabning, når Pia nu bliver
statsminister med Venstre som støtteparti ?

Andreas M. Hansen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 17:06

On Sun, 04 Sep 2011 17:46:03 +0200, Andreas Møller Hansen
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Tillykke med asiaten!
>
>Hmm, når man slår op på Kia's hjemmeside så er der ikke nogen model som
>hedder Active - er det en komplet nyskabelse du har købt ?

>--

http://kiamotors.dk/ModelEquipmentPage.aspx?ModelID=14

2. række regnet fra venstre er Active helevejen ned, såååååe deeeet.
..o))

> [...]

>familesammenføring med sådan en skabning, når Pia nu bliver
>statsminister med Venstre som støtteparti ?

Automobilet har aldrig været udenfor EU, men jeg er jo godt klar over,
at Pia heller ikke er så glad for den spejderklub, meeen mon ikke det
går? .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 16:53

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Ekstraudstyr blev LED kørelys foran.

Må være dejligt at være hovedrig! :)

Og så 10'000 kr's. spørgsmålet:

Tænder baglygterne samtidig? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 17:10

On Sun, 04 Sep 2011 17:52:46 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Må være dejligt at være hovedrig! :)

>--

Hvor mange hoveder skal man have for at opnå betegnelsen hovedrig?

>--

>Og så 10'000 kr's. spørgsmålet:
>
>Tænder baglygterne samtidig? :)

>--

Det véd jeg faktisk ikke. .o)) Den jeg prøvekørte havde den feature,
men jeg glemte at kigge efter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 17:14

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til os:
> jeg glemte at kigge efter.

Ok, nu bærer jeg over med dig denne gang, men lad det ikke ske igen! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 04-09-11 17:15

> Ny KIA Active Limited 1.6 l. diesel med 128 hk. er bestilt.
Tillykke med den nye øse, når du når så langt :)

Men du kommer til at gå fra en 6cyl benziner med pløretubine, til en 4cyl
diesel, med manuel kasse? Det var da noget af et hop :)

--
Klaus G.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-09-11 17:20

Klaus G. forklarede:
> du kommer til at gå fra en 6cyl benziner med pløretubine, til en 4cyl diesel,
> med manuel kasse? Det var da noget af et hop :)

Når først man er på den store remskive skal man vel ikke røre mere i
gryden før man igen holder i carporten ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 17:24

On Sun, 4 Sep 2011 18:15:29 +0200, "Klaus G."
<webmaster@seth-enoch.dk> wrote:

>Tillykke med den nye øse, når du når så langt :)
>
>Men du kommer til at gå fra en 6cyl benziner med pløretubine, til en 4cyl
>diesel, med manuel kasse? Det var da noget af et hop :)

>--

Nej, det gør jeg ikke.

Sonata'en er 4-cylindret, og i kraft af at Ceed'en er en diesel, så
kommer der ikke til at mangle moment.

Pløreturbinen må jeg leve uden. Det går nok. ,-)

Jeg kommer til gengæld til at køre ca. 20 km/l. på diesel, mod de
nuværende 10.5 km/l. på benzin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 04-09-11 17:47

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Pløreturbinen må jeg leve uden. Det går nok. ,-)
>
> Jeg kommer til gengæld til at køre ca. 20 km/l. på diesel, mod de

.... og skulle generalinden og du gå hen og blive campister, så må den nye
potte trække mere end den gamle...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-11 18:03

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Sonata'en er 4-cylindret, og i kraft af at Ceed'en er en diesel, så
> kommer der ikke til at mangle moment.

Det har intet med brændstoffet at gøre, men at det er en turbomotor....

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-09-11 17:44

On Sun, 04 Sep 2011 17:35:12 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Ekstraudstyr blev LED kørelys foran.
>
>Leveres i sort pearl, eller phoenix-grey metallic.

Held og lykke med fartøjet. Skal der så også automatic i den?

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-11 18:39

> [...]
>
> Ekstraudstyr blev LED kørelys foran.
>
> Leveres i sort pearl, eller phoenix-grey metallic.

Hvordan er gensalgsværdien på så'n en Sonata så?

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-11 14:55

> Ny KIA Active Limited 1.6 l. diesel med 128 hk. er bestilt.

Tillykke, var det ren impuls eller gik i overvejede en lille ny ?

Var der andre modeller med i opløbet ?

/A

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 18:25

On Mon, 5 Sep 2011 15:54:30 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Tillykke, var det ren impuls eller gik i overvejede en lille ny ?
>
>Var der andre modeller med i opløbet ?

>--

Nej, helt impuls var det ikke, men det var impuls at vi handlede i
søndags.

Der har sådan set været en del vi har taget i betragtning, og i
særdeleshed privatleasing. det var der så indtil flere forhandlere der
frarådede.

En Kia med 7 års garanti og dertil en for mig fordelagtig
serviceaftale, således at jeg kun skal købe dæk til bilen, fik mig til
at mene, at det lignede leasing på en prik.

Derfor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 08-09-11 19:02

Den 08-09-2011 19:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
> En Kia med 7 års garanti og dertil en for mig fordelagtig
> serviceaftale, således at jeg kun skal købe dæk til bilen, fik mig til
> at mene, at det lignede leasing på en prik

Hold da op, ikke engang benzin er der brug for Tillykke med købet og
held og lykke på jeres ture.

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 19:16

On Thu, 08 Sep 2011 20:01:58 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Hold da op, ikke engang benzin er der brug for Tillykke med købet og
>held og lykke på jeres ture.

>--

Nej, fandme nej! Du skal ikke komme og hælde benzin på min
oliebrænder.

Desuden er det den slags bemærkninger der får mig op i det røde felt,
og du véd det! Det kan fandme ikke være meningen at man skal nævne
hver eneste forpulet detalje - hver eneste gang man skriver et indlæg,
for at undgå det der flueerotik!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 08-09-11 19:25

Den 08-09-2011 20:15, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej, fandme nej! Du skal ikke komme og hælde benzin på min
> oliebrænder.

Det vil ellers fjerne den værste sod

> [...]
> og du véd det! Det kan fandme ikke være meningen at man skal nævne
> hver eneste forpulet detalje - hver eneste gang man skriver et indlæg,

Jeg tror du tillægger mig evner jeg ikke besidder

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-09-11 20:44

On Thu, 08 Sep 2011 20:24:32 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Det vil ellers fjerne den værste sod

>--

Ja, og det ville ikke fryse i filteret om vinteren.

>--

>Jeg tror du tillægger mig evner jeg ikke besidder

>--

Jeg har aldrig så meget som antydet, at du har nogen som helst form
for evner, og skulle jeg blive opmærksom på én, vil du være den første
jeg fortæller det. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 08-09-11 22:58

Den 08-09-2011 21:43, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg har aldrig så meget som antydet, at du har nogen som helst form
> for evner, og skulle jeg blive opmærksom på én, vil du være den første
> jeg fortæller det
Det er jo kun folk der ikke har dem, som skilter med dem

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-09-11 23:24

Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
> Jeg har aldrig så meget som antydet, at du har nogen som helst form
> for evner, og skulle jeg blive opmærksom på én, vil du være den første
> jeg fortæller det. .o))

Han har da åbenbart den evne at han kan få dine ventiler til at svømme!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 08-09-11 23:52

Den 09-09-2011 00:24, Hans Paulin (6310) skrev:
> Han har da åbenbart den evne at han kan få dine ventiler til at svømme!
Det tror jeg han klarer helt på egen hånd. Han har erfaringerne i det.

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-09-11 07:48

Mcwm formulerede fredag:
> Det tror jeg han klarer helt på egen hånd. Han har erfaringerne i det.

;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-11 12:41

> En Kia med 7 års garanti og dertil en for mig fordelagtig
> serviceaftale, således at jeg kun skal købe dæk til bilen, fik mig til
> at mene, at det lignede leasing på en prik.

En kollega har også valgt sådan en som familiebil. Den har de haft et par år
eller 3 nu. Den løser deres transportbehov i dagligdagen og også
familieturene sydpå (de får den også serviceret i tyskland når de alligevel
er dernede- det er langt billigere end herhjemme). Men det er ikke en bil
han eller han ellers ytrer sig specielt postivt om...

Men bliver spændende at høre din dom når du har levet med den et stykke tid
som afløser for sonataen ...

Skulle jeg handle bil idag (istedet for sidste forår) ville jeg også kigge
koreaner - nærmere hyundai i40'en)

Vi overvejede også kraftigt leasing, men afstod. Vi planlægger at beholde
den mere end 3år - der er typisk leasingperiode. Leasing af en bil i længere
tid end de 3år gør det ikke rigtigt billigere. De ved værkstedsregningerne
begynde at kommer derefter med skift af bremsedele og måske også tandrem
etc... Så vores estimat (læs gæt) på de biler vi kiggede på var at de vil
være billigere at eje end at lease ved ejertid på 4år eller mere.

Fra : Anders Majland

Dato : 15-09-11 15:12

> Vi overvejede også kraftigt leasing, men afstod. Vi planlægger at beholde
> den mere end 3år - der er typisk leasingperiode. Leasing af en bil i
> længere tid end de 3år gør det ikke rigtigt billigere.

Afledt af et andet link herinde faldt jeg over
http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00661/Stationcaranalyse_2_661378a.pdf
De konkluderer som vi også gjorde at det vist ikke kan gå helt skidt at
vælge en stor skoda stationcar. Nu har vi dog valgt en med noget mere udstyr
så prisen bliver lidt højere. Det er dog også en kampagnepris den "skrabede"
står i listen med - Listeprisen var i maj, ligesom nu 339.000 på comfort'en
hvor de så slog 20kkr af. Men økonomien for de øvrige biler kan også hurtig
rykkes noget afhængigt af hvor stor rabat man kan opnå.....

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-11 22:07

> skrev i meddelelsen news:rb67675mdf6eg0dbfvene5gugbufeqk20d@4ax.com...

"I went to get my Hyundai fixed - but I couldn't understand the mechanic. He
had a bad Accent too"

--
S till
A live

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-09-11 23:15

Henrik B. tastede følgende:

> "I went to get my Hyundai fixed - but I couldn't understand the mechanic. He
> had a bad Accent too"

That was a good one!

Hans
www.zofiaoghans.dk