Jeg er blevet snydt - igen!
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 09:42

Alle chauffører i EU, der fører et motorkøretøj på over 3500 kg. for
egen regning erhverve et chaufføruddannelsesbevis, som skal fornyes
hvert 5. år.

Det udmønter sig i praksis i et plastickort i kreditkortformat, som
jeg naturligvis er i besiddelse af.

Men jeg er åbenbart blevet snydt, fordi jeg har gennemført dette
kursus i DK!

Her er et lille indblik i den polske variant:

http://epn.dk/brancher/transport/land/article2533494.ece

Det ligner overhovedet ikke det pensum vi gennemgik.

Hvor kan man klage?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 04-09-11 09:48

Den 04-09-2011 10:41, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvor kan man klage?

Her?

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 09:56

On Sun, 04 Sep 2011 10:48:10 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Her?

>--

Det er glimragende. Jeg vil såmænd bare gerne have mine penge tilbage.
Hvornår sender du dem? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 04-09-11 10:16

Den 04-09-2011 10:55, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvornår sender du dem? ,-)
De er skam på vej, de skal blot lige forbi et par offentlige instanser
først.

Tilbage bliver der, efter nøje udregning, 15 øre, som indsættes på din
nemid. Udbetalingen vil blive fortaget, således at det fulde beløb er
til din rådighed, fredag den 1. september 2017.

Da riget fattes penge, vil der ikke blive tale om nogen form for
forrentning.

Subsidiært, kan kontanterne forvandles til en mobil tissepause, såfremt
denne kan afholdes i bevægelse og uden gene for de øvrige trafikanter og
miljø.

Der gøres yderligere opmærksomt på, at benyttes tissepausen i fritiden,
vil den blive behørigt beskattet.

På det offentliges vegne

Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-09-11 11:20

On Sun, 04 Sep 2011 11:15:38 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>De er skam på vej, de skal blot lige forbi et par offentlige instanser
>først.

>--

Er det nu nødvendigt?

> [...]

>nemid. Udbetalingen vil blive fortaget, således at det fulde beløb er
>til din rådighed, fredag den 1. september 2017.

Så hurtigt? Jeg tror kun at du lader som om du er en offentlig
instans, hvis det skal foregå i det tempo.

>--

>Da riget fattes penge, vil der ikke blive tale om nogen form for
>forrentning.

>--

Det er klart.

> [...]

>Subsidiært, kan kontanterne forvandles til en mobil tissepause, såfremt
>denne kan afholdes i bevægelse og uden gene for de øvrige trafikanter og

Jeg går ud fra, at jeg ikke selv skal levere evt beholder til
opsamling af affaldsstofferne. Hvornår sender du en egnet emballage?

>--

>Der gøres yderligere opmærksomt på, at benyttes tissepausen i fritiden,
>vil den blive behørigt beskattet.

>--

Naturligvis.

>--

>På det offentliges vegne

>--

Nå, der var plads ved håndvasken?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 04-09-11 11:34

Den 04-09-2011 12:20, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Er det nu nødvendigt?

Det er en absolut nødvendighed, hvis der skal leves op til de nuværende
forventninger i samfundet. Også af hensyn til de der skal skaffes
arbejdsplader til. Nu må vi ikke være egoistiske.

> Så hurtigt? Jeg tror kun at du lader som om du er en offentlig
> instans, hvis det skal foregå i det tempo.

Jeg gør - altid - mit yderste for at bevæge mig baglæns. Kan målet ikke
nås, stagnerer jeg.

> Jeg går ud fra, at jeg ikke selv skal levere evt beholder til
> opsamling af affaldsstofferne. Hvornår sender du en egnet emballage?

Så snart typegodkendelsen er klar nede i det store EU.

> Nå, der var plads ved håndvasken?

JA, da Pia K. stillede sig op, hjalp det på pladsen, desværre var sæben
væk derefter.

Venligst
Mcwm

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-09-11 12:36

Den 04-09-2011 12:33, Mcwm skrev:

> JA, da Pia K. stillede sig op, hjalp det på pladsen, desværre var sæben
> væk derefter.

Med andre ord så er Pia den eneste med rene hænder?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Mcwm

Dato : 04-09-11 13:03

Den 04-09-2011 13:35, Ib Jakobsen skrev:

> Med andre ord så er Pia den eneste med rene hænder?.

Eller hun har hamstret på andres vegne. Måske hun prøver at vaske farven
af dem der har nuancer hun ikke bryder sig om?

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-09-11 11:38

On Sun, 04 Sep 2011 10:41:58 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>http://epn.dk/brancher/transport/land/article2533494.ece
>
>Det ligner overhovedet ikke det pensum vi gennemgik.

Klage ? over hvad ?
Dem der sover i timerne kan selvklart ikke følge med i pensum.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-11 12:37

> [...]
> kursus i DK!
> Her er et lille indblik i den polske variant:

Hårrejsende læsning.

Den mest gængse opfattelse af polske chauffører er åbenbart ikke helt
uden grund.

> Det ligner overhovedet ikke det pensum vi gennemgik.

Pris dig lykkelig for det.

> Hvor kan man klage?

Det er EU, så du kan ikke klage.

Det næstbedste du kan gøre er, som du har gjort, at formidle denne viden
til andre. Og håbe at noget presse fanger 'nyheden' og får interessere
nok for den til at sende den videre.