Browser detection
Fra : Martin Ploug

Dato : 04-09-11 14:40

Hej

Jeg eksperimenterer med browser detection i PHP
Jeg vil gerne have det helt simpelt, hvor jeg i
første omgang finder ud af, hvilken browser
man bruger.

Jeg har http://www.mpsite.dk/lyd/browser.php.
det kan sikkert gøres mere simpelt og smartere.

Når jeg går ind på siden med Google Chrome skriver
den:
Du bruger Google Chrome.Du bruger Mozilla Firefox.
Du bruger Safari.

Hvorfor gøre den det?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-09-11 14:44

Den 04-09-2011 15:40, Martin Ploug skrev:
> [...]
>
> Når jeg går ind på siden med Google Chrome skriver
> den:
> Du bruger Google Chrome.Du bruger Mozilla Firefox.

Ok, I får også lige lidt PHP kode, ellers bliver det
nok lidt svært at gætte sig frem til

http://www.mpsite.dk/lyd/browser.txt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-09-11 15:09

Følgende er skrevet af Martin Ploug:

> Ok, I får også lige lidt PHP kode, ellers bliver det
> nok lidt svært at gætte sig frem til
>
> http://www.mpsite.dk/lyd/browser.txt

Prøv at udskrive hele user-agent, så kan du se hvorfor - den indeholder
alle de ord du søger efter.

Opert et array med "søgestrenge", og lav en funktion der returnere det
søgte. Den skal hente værdier fra arrayet, men stoppe søgningen når den
finder et match.
Flere Browsere (Chrome og safari, i hvert fald), har dele af de andres
med i user-agent. Ved at manipulere med elementerne i søge-arrayet, kan
rækkefølgen sættes så funktionen returnerer rigtigt. (Prøv evt. også at
google browserdetection - det er allerede gjort)
Får du lavet noget brugbart, er jeg interesseret i resultatet - evt
også OS.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-09-11 15:17

Birger Sørensen kom med følgende:
> [...]
> browserdetection - det er allerede gjort)
> Får du lavet noget brugbart, er jeg interesseret i resultatet - evt også OS.

Glemte lige at bemærke, at user-agent faktisk står i registriet, i
hvert fald i Windows, og dermed er det muligt for brugeren at
manipuelere den, så man kan ikke regne med, at den er 100% rigtig.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-11 18:33

Martin Ploug skrev:

> Ok, I får også lige lidt PHP kode, ellers bliver det
> nok lidt svært at gætte sig frem til

> http://www.mpsite.dk/lyd/browser.txt

Vi kan ikke se hvordan du kalder dine funktioner.

Birger har givet dig nogle tips. Jeg vil råde dig til at bruge
stripos() til at lede efter strengene. Du har ikke rug for
regulære udtryk, og de koster ressourcer.

funktionen ville jeg opbygge således:

   $browserinfo=array(
      'opera' => 'Opera',
   );

   function find_brower () {
      GLOBAL $browserinfo;
      foreach ($browserinfo as $code => $display) {
         if (stripos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],$code)!==false) return 'Du bruger '.$display;
      }
   }

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-09-11 00:16

Bertel Lund Hansen tastede følgende:

> [...]
>       foreach ($browserinfo as $code => $display) {
>          if (stripos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],$code)!==false) return 'Du

function find_brower() {
$browserinfo = array('opera' => 'Opera');
$keys = array_keys($browserinfo);
$found = 'ukendt';
for ($idx = 0; ($idx < count($browserinfo)) && ($found == 'ukendt');
$idx++) {
if (stripos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], $keys[$idx]) !== false) {
$found = $browserinfo[$keys[$idx]];
}
return $found;
}

echo 'Din browser er: '.find_browser();

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-09-11 15:58

Den 05-09-2011 01:15, Birger Sørensen skrev:
> [...]
> $idx++) {
> if (stripos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], $keys[$idx]) !== false) {

Hej

Mange tak for jeres indlæg.
Jeg prøver at kigge på det.

Venlig hilsen