wienersnitsler
Fra : Margit Jensen

Dato : 02-09-11 00:00

Jeg skal stege wienersnitsel evt. af skinkesnitsler.
Kan jeg stege dem om formiddagen og så varme
dem op i ovnen til aften uden de bliver tørre?

Hilsen Margit

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-09-11 09:23

On 2011-09-02 01:00, Margit Jensen wrote:
> Jeg skal stege wienersnitsel evt. af skinkesnitsler.
> Kan jeg stege dem om formiddagen og så varme
> dem op i ovnen til aften uden de bliver tørre?
>
> Hilsen Margit

hvis de er panerede, så vil du opleve at paneringen bliver sjasket og
flader af da saften fra kødet vil trække ud i den. Jeg ville klart
undlade at stege dem indtil lige før de skal serveres.

kim

Fra : ;o)-max-

Dato : 02-09-11 09:26

On 02-09-2011 06:00, Margit Jensen wrote:
> Jeg skal stege wienersnitsel evt. af skinkesnitsler.
> Kan jeg stege dem om formiddagen og så varme
> dem op i ovnen til aften uden de bliver tørre?

Mad der genopvarmes, skal opvarmes til
mindst 75ºC, dog med de samme undtagelser,
som der er ved varmebehandling. Maden skal
derefter enten holdes ved mindst 65°C eller
serveres inden for en periode af 3 timer.

Jeg har lavet mange wienersnitsler på restaurant,
altid frisk fra grunden, der er noget med den panering
jeg ikke tror på i forbindelse med genopvarmning.
Om kødet blir tørt handler om temperaturen, så kan du
holde den på de 65 grader vil de stadig være rosa og
saftige.
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-09-11 10:18

Margit Jensen <margit@itnettet.dk> skrev i meddelelsen
4e600e8e$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg skal stege wienersnitsel evt. af skinkesnitsler.

Så er det ikke wienerschnitzler.

> Kan jeg stege dem om formiddagen og så varme
> dem op i ovnen til aften uden de bliver tørre?

Det går ikke. Hvis du ønsker smørsprød panering, skal de laves umiddelbart
inden servering. Du kan selvfølgelig eksperimentere: Lav dem først i ovnen
ved forholdsvis lav temperatur, og tag dem ud, inden paneringen tager farve.
Inden servering giver du dem så en tur på en meget varm pande med
riiiigeligt med smør, så de bliver brune, sprøde og varme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Svend

Dato : 15-09-11 21:16

On Fri, 2 Sep 2011 11:17:48 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Inden servering giver du dem så en tur på en meget varm pande med
>riiiigeligt med smør, så de bliver brune, sprøde og varme.

En ægte østrigsk hausfrau lavede winersnitsler for mig for længe siden
i min mors køkken, hun sagde: "Wienersnitzelen muss im butter
schwimmen" , jeg husker dog ikke noget om brug af ovn.
Bedst er winersnitsler frisk sprøde op af stegesmøret, østrigerne
laver rigeligt snitsler på en gang og varmer dem op senere, typisk
skåret i strimler.
Nu kommer jeg også mest i Tyrol og køkkenet der indeholder kallorier
nok til hårdt arbejde, men knödel og andre tyrolske energibomber, er
ikke gourmet mad. Man skal et stykke syd for Alperne før madkulturen
kommer op i højderne, men så er det italienske køkken også verdens
bedste.

//Svend

Fra : bannimann

Dato : 03-09-11 21:14

On 2 Sep., 01:00, "Margit Jensen" <mar...@itnettet.dk> wrote:
> Jeg skal stege wienersnitsel evt. af skinkesnitsler.
> Kan jeg stege dem om formiddagen og så varme
> dem op i ovnen til aften uden de bliver tørre?
>
> Hilsen Margit

Paner dem, sæt dem i køleskab, og steg dem når du skal bruge dem.

- de skal have max. 4 - 5 min. på hver side. Inden du alligevel får
varmet din ovn op, så er de færdig-stegt og du har perfekte og sprøde
snitzler.