Er bilen itu, så kør sydpå
Fra : Mikael L

Dato : 01-09-11 13:36

Min kære Mazda valgte i sidste uge at stoppe med at køle kabinen ned, blot en måned efter at AC blev fyldt efter og renset hos Mazda.
Nå afsted med bilen på værkstedet igen og de ringede med en trist besked.

Din kompressor er stået af, en ny koster 10.000kr + moms og montering. De havde ikke regnet en samlet pris ud. Man kunne også købe en uoriginal til 7000.kr + moms og montering.
Jeg var i chok.

Nu har jeg skrevet til Mazda i Malmø som jeg tidligere har benyttet i forbindelse med service eftersyn. De har nu svaret de vil have ca.25.700 SEK.

Jeg har også skrevet til Mazda Flensborg. De vil have 1.300Euro for samme øvelse.

Det er jo en fuldstændig vanvittig prisforskel.

Har også skrevet til et dansk firma som er store inden for AC til biler, bare for at få en pris på kompressoren, men de har ikke svaret endnu, efter 3 dage og jeg forventer heller ikke noget svar, er dog lidt skuffet over at man ikke gider ulejlige sig med at svare når det nu er muligt at skrive til dem via deres hjemmeside..

Nu skal jeg til at tale lidt med Flensborg og så skal bilen derned. Vender tilbage når rep. er udført.

Mikael

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-09-11 22:06

Den 01-09-2011 21:35, Mikael L skrev:
> [...]
>
> Nu skal jeg til at tale lidt med Flensborg og så skal bilen derned. Vender tilbage når rep. er udført.

Min erfaring med at få bilen serviceret i Tyskland er kun positiv.
Priserne er attraktive, der reageres prompte på henvendelser (Og det
kunne mange danske firmaer godt lære noget af ), der er ofte rigtig gode
åbningstider og så kan jeg godt li' konceptet "Ordnung muss sein" når
det drejer sig om min bil

mvh
Lars

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-09-11 22:23

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Din kompressor er stået af, en ny koster 10.000kr + moms og montering. De
>havde ikke regnet en samlet pris ud.
>Jeg var i chok.

Min kone fik samme besked omkring hendes Volvo S40 og bestilte arbejdet.....
og fik en kæmpe regning.

Den fejl begår hun ikke igen !

Senere søgte jeg i Sverige efter en brugt kompressor.

Her er et lille udsnit af udvalget:

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=204&pc1=118&vc[0]=204121100&vcx=5069&pc[0]=118101104

Kursen på den svenske krone er stadig meget attraktiv...:)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : xdzgor

Dato : 04-09-11 12:33

On 1 Sep., 21:35, Mikael L <miklar...@gmail.com> wrote:

> Nu skal jeg til at tale lidt med Flensborg og så skal bilen derned. Vender tilbage når rep. er udført.

Kan det betale sig at køre hele vejen fra Kbh til Flensborg? Mister
man ikke en hel dags arbejde?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-11 21:58

Den 04-09-2011 20:32, xdzgor skrev:
> Kan det betale sig at køre hele vejen fra Kbh til Flensborg? Mister
> man ikke en hel dags arbejde?

Kan man spare mere end en dagløn på rep. kan det vel godt svare sig?

Fra : Mikael L

Dato : 06-09-11 14:50

jeg fik også lige en pris på et 120.000km eftersyn på min bil, når den nu lige har rundet de 120.000 og jeg alligevel skal på værksted.

Pris i Flensborg 380 Euro
Pris i København ca.7100kr.

Så i næste uge går turen syd på til et service og udskiftning af klimakompressor.

Mikael