Svensk autoophugger med speciale i BMW
Fra : Kim

Dato : 01-09-11 11:34

Hej

Findes der en svensk autoophugger med speciale i BMW? Jeg mangler en
førerdør til en E39 i titan silber. Gerne i området omkring Helsingborg.

Har allerede fundet en del gode dele hos Returbilen, men der skal man
være ret heldig for at finde den korrekte stump i god stand.

--
Mvh, Kim

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-09-11 11:45

"Kim" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har allerede fundet en del gode dele hos Returbilen, men der skal man være
> ret heldig for at finde den korrekte stump i god stand.

Du kan se på disse muligheder og finde ud af, hvilke er tæt nok på:

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=111&pc1=108&vc[0]=111106100&vcx=1538&pc[0]=108100101&pos[108100101]=00000000000000011000

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Lars Arup

Dato : 01-09-11 21:49

Øv, har du nu fået en bule i din fine bimmer!

MVH Lars Arup

Fra : Kim

Dato : 02-09-11 07:23

Hej

On 01-09-2011 22:48, Lars Arup wrote:

> Øv, har du nu fået en bule i din fine bimmer!

Næh nej, der er bare en anelse rust i dørens sealer, hvilket ikke er
pænt. Så derfor vil jeg skifte den.

Har allerede udskiftet den anden fordør, som havde samme problem. Var
heldig at finde en i samme farve hos en hugger og den passede perfekt.
Det tog en hel dag at skifte den, men who's counting ;)

--
Mvh, Kim

Fra : Lars Arup

Dato : 02-09-11 20:07

Ja der ville jeg meget hellere beholde bilen orginal og så stoppe den
smule rust. Den må have været meget flot den "nye" dør og passe perfekt
siden du synes det er en bedre løsning. Hva med farven var der ingen
nuanceforskel?

MVH Lars Arup

Fra : Kim

Dato : 02-09-11 21:12

Hej Lars

On 02-09-2011 21:07, Lars Arup wrote:
> [...]
> smule rust. Den må have været meget flot den "nye" dør og passe perfekt
> siden du synes det er en bedre løsning. Hva med farven var der ingen

Det kan desværre ikke - efter min mening - laves ordentligt når der er
rust i sealingen i døren - det vil altid komme igen plus at man kan se,
at det er blevet lavet.

En ombytterdør passer _perfekt_ i hullet og der kan absolut ikke spores
en nuanceforskel (døren og bilen er der også kun ca. 1 års forskel på).
Tyskerne kan altså producere dele så der ikke er forskel - det er ren
plug and play.

Har faktisk lige hentet den dør jeg skulle bruge i dag for 500,- skr.
Den skal dog lakeres, men så bliver det også rigtig godt. Den er også
100% uden rust.

Eneste anke er, at der _fandme_ er mange dele i sådan en dør. Man har
hele gårdspladsen fyldt med lister, afdækninger, låsemekanisme osv. osv.
osv. Så hellere skifte døren i en Escort, det er til at overse :)

--
Mvh, Kim

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-09-11 21:35

On Fri, 02 Sep 2011 22:11:54 +0200, Kim <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>hele gårdspladsen fyldt med lister, afdækninger, låsemekanisme osv. osv.
>osv. Så hellere skifte døren i en Escort, det er til at overse :)

Forskellen er bare at ved en Escort ville du beholde døren og skifte
resten )

Fra : Kim

Dato : 04-09-11 17:09

Hej

On 02-09-2011 22:35, Ivan Madsen wrote:
> Forskellen er bare at ved en Escort ville du beholde døren og skifte
> resten )

Det er næsten sandt :)

Sidst blev der fundet huller i begge bagvanger (2x15cm i hver side),
lidt fodbrønd etc. Jeg tror ikke min aldrende '96 Escort kommer igennem
et syn til, men man ved jo aldrig. Hvis den gør bliver den ihvertfald
solgt omgående.

--
Mvh, Kim