CentOS rpm pakke
Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 31-08-11 08:29

Hej

Jeg forsøger at installere Fujitsu serverview kerne moduler via deres rpm
pakke under CentOS 6 (som er lavet til redhat), men får fejlen "requires
redhat-release-server >= 6server-6.1.0.2.el6".
Så er der vel ikke andet at gøre end at acceptere, at pakken ikke kan
installeres?

Hilsen
Robert

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 31-08-11 09:02

On 08/31/2011 09:29 AM, Robert Vilhelmsen wrote:
> [...]
> "requires redhat-release-server >= 6server-6.1.0.2.el6".
> Så er der vel ikke andet at gøre end at acceptere, at pakken ikke kan

Så kommer du nok til at snyde den ved at lave din egen, tomme, rpm
pakke med det rigtige navn.

Noget andet er at "6server-6.1" kunne tyde på at den forventer
RHEL 6.1. CentOS er ikke nået til 6.1 endnu, kun 6.0.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Robert Vilhelmsen

Dato : 31-08-11 09:55

"Mogens Kjaer" <mk@lemo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Noget andet er at "6server-6.1" kunne tyde på at den forventer
> RHEL 6.1. CentOS er ikke nået til 6.1 endnu, kun 6.0.

Hej Mogens

> Så kommer du nok til at snyde den ved at lave din egen, tomme, rpm
> pakke med det rigtige navn.
hmm jeg forstår ikke ?

> Noget andet er at "6server-6.1" kunne tyde på at den forventer
> RHEL 6.1. CentOS er ikke nået til 6.1 endnu, kun 6.0.

Det er korrekt, men jeg har prøvet med de 4 versioner Fujitsu har
tilgængelig og får samme fejl med alle, også den som passer til 6.0.

Robert