/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Printer billig i drift
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 13:07

En ven spørger om råd vedr ny printer. Priside 5-600.

Han vil ikke længere selv printe billeder ud i super kvalitet, men lade
fotohandleren om det. Det kan han både gøre bedre og billigere.

Så det skal være en printer til ganske almindelig dagligdags brug. Mest
til udskrift af tekst, madopskrifter og andre almindelige ting, der
ikke kræver super kvalitet.

Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med
uoriginale patroner

Det behøver ikke være en All-in-One, men det ville da heller ikke gøre
nogen skade.



 
 
Max (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-09-11 15:09

Hej Per

> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med
> uoriginale patroner


En laserprinter slår en blækprinter på den økonomiske side
når det drejer sig om prisen på udskrifter, men koster lidt
mere i anskaffelse.

--
Mvh
Max



Per Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 15:24

Max formulerede spørgsmålet:
> Hej Per
>
>> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
>> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med
>> uoriginale patroner
>
>
> En laserprinter slår en blækprinter på den økonomiske side
> når det drejer sig om prisen på udskrifter, men koster lidt
> mere i anskaffelse.

Hvilket prisniveau snakker vi om her? Hans udprintningsbehov er ikke så
stort.



emjeppesen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 01-09-11 15:36

Per Nielsen skrev:

>Hans udprintningsbehov er ikke så
>stort.

Han kan få en ink-printer for ca. 300 kr og de kan mig bekendt alle
bruge kopiblæk. der er i øvrigt startpatroner med i en ny printer.

Hilsen emj

emjeppesen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 01-09-11 15:45

Per Nielsen skrev:

>Hans udprintningsbehov er ikke så
>stort.

Så kan han bare købe en billig printer.
Kik her
http://www.pricerunner.dk/cl/26/Printere

Hilsen emj

Per Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 15:57

emjeppesen har bragt dette til verden:
> Per Nielsen skrev:
>
>> Hans udprintningsbehov er ikke så
>> stort.
>
> Så kan han bare købe en billig printer.
> Kik her
> http://www.pricerunner.dk/cl/26/Printere
>
> Hilsen emj

Det er også det jeg har foreslået ham. Men jeg hører meget gerne om
personlige erfaringer med nogle af disse billige printere. Højeste
prioritet er separate farvepatroner og at disse skal kunne købes
billigt uoriginalt. De skal så også kunne isættes som var de originale.
Ikke noget med refill, flytning af chip osv. Samt råd til hvor de
uoriginale patroner købes billigst.



Per Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 16:21

Per Nielsen forklarede den 01-09-2011:
> Det er også det jeg har foreslået ham. Men jeg hører meget gerne om
> personlige erfaringer med nogle af disse billige printere. Højeste prioritet
> er separate farvepatroner og at disse skal kunne købes billigt uoriginalt. De
> skal så også kunne isættes som var de originale. Ikke noget med refill,
> flytning af chip osv. Samt råd til hvor de uoriginale patroner købes
> billigst.

Et eksempel kunne være denne Brother DCP-J125 all in one:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=55620

Patroner:

http://www.nordic-ink.dk/dcpserie-dcpj125-c-585_535_536_1665.html



Max (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-09-11 15:52

Hej Per

> Hvilket prisniveau snakker vi om her? Hans udprintningsbehov er ikke
> så stort.


Sort/hvide lasere starter ved 500 kr, farve lasere ved 800 kr.

--
Mvh
Max



Leo (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Leo


Dato : 01-09-11 18:26

Vi har i huset her haft en Canon ip 4000R gennem mange år, der bliver ikke
printet på den dagligt, men den udskriver da noget hver uge, jeg køber mine
patroner hos dansktonerservice.dk, portoen her er gratis ved køb for mere
end 100 kr.

Det er min overbevisning at i skal kigge efter printere med hver deres
patron til de forskellige farver, så han ikke får en med 3 farver i et hus,
det er muligt at anskaffelses prisen er lidt mere, men i det lange løb er
det billigere, en kopipatron til vores printer koster 25 kr.

Min far og søster har begge ment Lexmark var rigtig godt, fordi deres
printere kostede 3-400 i indkøb, men når de så skal købe patroner til deres
printere har de måtte betale mere end 100 kr, for én patron, hvor jeg får 4
til min, så jeg vil sige hold dig fra Lexmark.

Så jeg vil gå den anden vej og kigge efter nogle billige patroner, se hvilke
printere de passer til, og finde ud af om jeg kan købe en printer til en
rimelig pris, der passer sammen med de billige patroner.

Eks. en cacnon IP3600 har jeg set til 520kr, hver kopipatron her til koster
40 kr stykket.
Det ville være noget i den stil jeg ville vælge.

Hygsom
Leo



Per Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 19:39

Leo kom med denne ide:
> Vi har i huset her haft en Canon ip 4000R gennem mange år, der bliver ikke
> printet på den dagligt, men den udskriver da noget hver uge, jeg køber mine
> patroner hos dansktonerservice.dk, portoen her er gratis ved køb for mere end
> 100 kr.
>
> Det er min overbevisning at i skal kigge efter printere med hver deres patron
> til de forskellige farver, så han ikke får en med 3 farver i et hus, det er
> muligt at anskaffelses prisen er lidt mere, men i det lange løb er det
> billigere, en kopipatron til vores printer koster 25 kr.
>
> Min far og søster har begge ment Lexmark var rigtig godt, fordi deres
> printere kostede 3-400 i indkøb, men når de så skal købe patroner til deres
> printere har de måtte betale mere end 100 kr, for én patron, hvor jeg får 4
> til min, så jeg vil sige hold dig fra Lexmark.
>
> Så jeg vil gå den anden vej og kigge efter nogle billige patroner, se hvilke
> printere de passer til, og finde ud af om jeg kan købe en printer til en
> rimelig pris, der passer sammen med de billige patroner.
>
> Eks. en cacnon IP3600 har jeg set til 520kr, hver kopipatron her til koster
> 40 kr stykket.
> Det ville være noget i den stil jeg ville vælge.
>
> Hygsom
> Leo

Jeg kunne ikke have skrevet det meget bedre selv. Tak for indspark



Per Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 01-09-11 19:43

Leo forklarede den 01-09-2011:
> Eks. en cacnon IP3600 har jeg set til 520kr, hver kopipatron her til koster
> 40 kr stykket.
> Det ville være noget i den stil jeg ville vælge.
>
> Hygsom
> Leo

Hvor kan du købe ovennævnte patroner til 40,-/stk? Er det med eller
uden chip?



Leo (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Leo


Dato : 02-09-11 22:47

>> Eks. en cacnon IP3600 har jeg set til 520kr, hver kopipatron her til
>> koster 40 kr stykket.
>> Det ville være noget i den stil jeg ville vælge.
>>
>> Hygsom
>> Leo
>
> Hvor kan du købe ovennævnte patroner til 40,-/stk? Er det med eller uden
> chip?
Som jeg skrev benytter jeg mig af Dansk Toner Service

http://www.dansktonerservice.dk/search.asp?keyword=IP3600&btSearch=S%F8g

Der står de er med chip.

Hygge
Leo



Kurt B. Andersen (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 03-09-11 00:01


"Leo" <lamigvinde(spam)@vaeversted.com> skrev i meddelelsen
news:4e614ee1$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Eks. en cacnon IP3600 har jeg set til 520kr, hver kopipatron her til
>>> koster 40 kr stykket.
>>> Det ville være noget i den stil jeg ville vælge.
>>>
>>> Hygsom
>>> Leo
>>
>> Hvor kan du købe ovennævnte patroner til 40,-/stk? Er det med eller uden
>> chip?
> Som jeg skrev benytter jeg mig af Dansk Toner Service
>
> http://www.dansktonerservice.dk/search.asp?keyword=IP3600&btSearch=S%F8g
>
> Der står de er med chip.
>
http://www.ebay.de/itm/20-TINTE-PATRONEN-CHIP-CANON-PIXMA-IP3600-IP4600-IP4700-/230667856140?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&hash=item35b4e0290c

Køb 20 stk. af ovenstående, så er det til 8,40 kr. stykket incl. forsendelse
til Danmark.
Det er ca. 30,60 kr. billigere pr. stk. Det er da også værd at tage med.
Ialt 167,85 kr. for 20 stk.
179,00 kr. for 5 stk. hos Dansk tonerservice.

Kurt


Kurt B. Andersen (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 03-09-11 20:23

Så er Canon pixma MG5150 på tilbud i næste uge hos Elgiganten til 299 kr. Så
køber man 4 sæt patroner (ialt 20 stk) hos Tito-express i Tyskland via
ebay.de for 396,37 kr. incl. forsendelse. Så er man billigt kørende og får
glimrende print, der er scanner med og diverse software, plus den har duplex
udskrivning. Det er jo næsten ren foræring.
M.h.t. diskussionen om farvelasere og deres kvalitet vil jeg tillade mig at
indskyde, at selv om de er blevet helt gode, så mener jeg ikke, at de laver
farvefotos i samme kvalitet som inkjet. På mit arbejde har vi flere
forskellige HP farvenetværksprintere i den lidt dyre ende, og de foto de
laver (på almindeligt papir) er altså ikke lige så gode som dem, jeg laver
på min inkjet.
Billige i drift - tja patronerne koster en halv bondegård og de skiftes ret
tit. Det skal så lige siges, at jeg ved ikke hvor mange foto de når at
printe ud, før der skiftes, men de skiftes ofte. Fordel er helt klar
hastigheden og når man ikke lige har brug for højeste kvalitet. Så sidder
medarbejderen ikke så længe og venter på resultatet.

Kurt


Leo (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Leo


Dato : 03-09-11 23:20

> http://www.ebay.de/itm/20-TINTE-PATRONEN-CHIP-CANON-PIXMA-IP3600-IP4600-IP4700-/230667856140?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&hash=item35b4e0290c
>
> Køb 20 stk. af ovenstående, så er det til 8,40 kr. stykket incl.
> forsendelse til Danmark.
> Det er ca. 30,60 kr. billigere pr. stk. Det er da også værd at tage med.
> Ialt 167,85 kr. for 20 stk.
> 179,00 kr. for 5 stk. hos Dansk tonerservice.

Det er billigt, men så meget printer vi altså ikke her i huset, man frygter
jo at de når at blive tører inden de skal bruges.

Men hvordan opbevare du dem, når du har så mange på lager ?

Og så vil jeg da lige se om jeg kan spare noget hos TINTE

Hygsom
Leo



Jan Vestergaard (04-09-2011)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 04-09-11 09:48

Leo tastede følgende:
>> Men hvordan opbevare du dem, når du har så mange på lager ?

Ikke noget problem - de er i tætsluttende plast-emballage og er mærket
med en holdbarheds-dato, der ligger 2-3 år frem i tiden og indtil da
holder de sig fint i normal stuetemperatur.

Og efter "mindst holdbar til" datoen er der formentlig heller ikke
problemer det første stykke tid.

Et par andre kommentarer til dit valg af printer:

Blæk printere giver klart det bedste resultat med foto på fotopapir,
men har den ulempe, at de tørre ud, hvis de ikke bruges jævnligt.

Laser printere er billigere i drift og er klart at foretrække, hvis du
kun skal printe sort tekst - langt det billigste i det lange løb - og
de tørrer ikke ud på samme måde, hvis de ikke bruges i et stykke tid.

Farve laser laver et rimeligt print i "brochure-kvalitet" - men ikke
helt på højde med det, blæk printere kan lave på fotopapir - men laser
er billigere i længden - godtnok er de lidt dyre at fylde op, men en
opfyldning holder for de fleste i "årevis".....

Jan


Jan



Kurt B. Andersen (04-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 04-09-11 22:49


"Leo" <lamigvinde(spam)@vaeversted.com> skrev i meddelelsen
news:4e62a82e$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://www.ebay.de/itm/20-TINTE-PATRONEN-CHIP-CANON-PIXMA-IP3600-IP4600-IP4700-/230667856140?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&hash=item35b4e0290c
>>
>> Køb 20 stk. af ovenstående, så er det til 8,40 kr. stykket incl.
>> forsendelse til Danmark.
>> Det er ca. 30,60 kr. billigere pr. stk. Det er da også værd at tage med.
>> Ialt 167,85 kr. for 20 stk.
>> 179,00 kr. for 5 stk. hos Dansk tonerservice.
>
> Det er billigt, men så meget printer vi altså ikke her i huset, man
> frygter jo at de når at blive tører inden de skal bruges.
>
> Men hvordan opbevare du dem, når du har så mange på lager ?
>
> Og så vil jeg da lige se om jeg kan spare noget hos TINTE
>
> Hygsom
> Leo
>
TINTE betyder blæk, så det er ikke hos TINTE du handler
Du kan bare købe en mindre portion. Det var bare for at spare porto, at jeg
anbefalede at købe godt ind.
Du kan selv gennemgå listen her og se hvem der f.eks. vil sende 10 stk til
Danmark og til hvilken pris.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=mg5150&_sacat=171804&_dmpt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&Produktart=Druckerpatronen&_odkw=&_osacat=171804&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
Som Jan Vestergaard skriver, er der ikke noget problem med indtørrede
patroner, når det er Canon.
I denne model sidder printerhovedet løst inde i printeren, således at på
patronen er der et ca.4 mm stort hul, som blækket kommer ud fra, så de får
noget svært ved at tørre ind.
Til min tidliger Canon pixma 4000 havde jeg patroner som var 4 år gamle,
inden jeg brugte dem, og det var intet problem.
Så hvis der skulle ske indtørring, så vil det skyldes, at der printes
meget-meget lidt og så er det som anført printhovedet inde i selve
printeren, der lukker til.
Skulle det ske vil man som oftest alligevel kunne få hul, idet der dels er
indbygget et renseprogram i printerdriveren, hvor man dels kan køre en alm.
rensning og dels en kraftig, og derved bliver blækket trykket gennem
printerhovedet med ekstra stort tryk. Det plejer at klare de fleste
problemer. Dernæst kan man klikke printhovedet af og tage det ud. Så fylder
man lidt lunkent vand i en tallerken og stiller printhovedet ned i den,
således at dyserne er dækket med vand. Lad den stå en halv time. Tag den op
og tør den af. I med den og patronerne og kør en rensning. Så plejer der at
være hul.
I Canons de allerbilligste printere, er der ikke særskilt farvepatroner, og
så vil printhovedet være indbygget i patronen og dermed vil faren for
indtørring være mere reel. Det gælder for alle printere, hvor printhovedet
sidder på selve patronen.

Kurt


Peter T. (06-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 06-09-11 11:11

Den 04-09-2011 23:48, Kurt B. Andersen skrev:

> Dernæst kan man klikke printhovedet af og tage det ud.
> Så fylder man lidt lunkent vand i en tallerken og stiller printhovedet
> ned i den, således at dyserne er dækket med vand. Lad den stå en halv
> time. Tag den op og tør den af. I med den og patronerne og kør en
> rensning. Så plejer der at være hul.

Jeg vil anbefale en 2-3 mm høj alkoholisk opløsning
(isopropyl-etellerandet), at plante printerhovedet i. Desuden vil jeg
IKKE anbefale, at tørre den af, da der er en reel chance for, at
ødelægge hovedet ved, at stofrester fra kluden kan sætte sig fast
omkring dyserne. Alkoholopløsningen fordamper i øvrigt, så aftørring er
unødvendigt. Hovedet skal blot dryppe af og tørre inden den sættes
tilbage i printeren, da det indtørrede blæk er løsnet og skal blot
fjernes med et par testprints med printerens indbyggede rensefunktion.

Jeg taler desværre af dårlige erfaringer, da jeg har ødelagt en
fremragende og halvpebret Canon InkJet A3 printer pga. aftørringen med
en klud for 3-4 år siden. Et nyt printerhoved kostede det samme, som en
tilsvarende ny printer og var forøvrigt udgået af produktion på det
tidspunkt. Jeg knurrede højlydt...

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Kurt B. Andersen (06-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 06-09-11 17:56


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
news:4e65f199$0$314$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 04-09-2011 23:48, Kurt B. Andersen skrev:
>
>> Dernæst kan man klikke printhovedet af og tage det ud.
>> Så fylder man lidt lunkent vand i en tallerken og stiller printhovedet
>> ned i den, således at dyserne er dækket med vand. Lad den stå en halv
>> time. Tag den op og tør den af. I med den og patronerne og kør en
>> rensning. Så plejer der at være hul.
>
> Jeg vil anbefale en 2-3 mm høj alkoholisk opløsning
> (isopropyl-etellerandet), at plante printerhovedet i. Desuden vil jeg
> IKKE anbefale, at tørre den af, da der er en reel chance for, at ødelægge
> hovedet ved, at stofrester fra kluden kan sætte sig fast omkring dyserne.
> Alkoholopløsningen fordamper i øvrigt, så aftørring er unødvendigt.
> Hovedet skal blot dryppe af og tørre inden den sættes tilbage i printeren,
> da det indtørrede blæk er løsnet og skal blot fjernes med et par
> testprints med printerens indbyggede rensefunktion.
>
> Jeg taler desværre af dårlige erfaringer, da jeg har ødelagt en
> fremragende og halvpebret Canon InkJet A3 printer pga. aftørringen med en
> klud for 3-4 år siden. Et nyt printerhoved kostede det samme, som en
> tilsvarende ny printer og var forøvrigt udgået af produktion på det
> tidspunkt. Jeg knurrede højlydt...
>
Det er en diskussion, som har været oppe mange gange. Vand eller alkohol.
For en del år siden fandt jeg både hos Canon og hos HP vejledninger om, at
man burde bruge vand ud fra den simple betragtning, at blækket er
vandbaseret, hvorfor vand er det bedste til at opløse indtørret blæk. Det
har jeg fulgt og haft succes med flere gange. Men dermed siger jeg ikke, at
noget med alkohol ikke virker, da jeg ikke har prøvet det og ikke har nogen
grund til at tro, at det ikke også skulle virke.
Nu skrev jeg tørre - det er måske også så meget sagt. Jeg dupper det med
køkkenrulle og lader den ligge til jeg mener, at den er tør. Herefter i og
køre rensning.
De pgl. link har jeg ikke mere.

Kurt


Jørgen Nielsen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 01-09-11 19:07

Per Nielsen skrev den 01-09-2011:
> Så det skal være en printer til ganske almindelig dagligdags brug. Mest
> til udskrift af tekst, madopskrifter og andre almindelige ting, der
> ikke kræver super kvalitet.

Hvordan skal den tilsluttes... USB, Netværk RJ45 / WiFi
Hvis det er en bærbar er det jo bøvlet med USB.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]



Per Nielsen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 02-09-11 09:45

Jørgen Nielsen:
> Hvordan skal den tilsluttes... USB, Netværk RJ45 / WiFi
> Hvis det er en bærbar er det jo bøvlet med USB.

Den skal tilsluttes en stationær med alm printerkabel.



emjeppesen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 02-09-11 09:51

Per Nielsen skrev:

>Den skal tilsluttes en stationær med alm printerkabel.

Kan man stadig få det?
Jeg troede at al tilslutning i dag hed USB
Hilsen emj

Per Nielsen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 02-09-11 09:53

Efter mange tanker skrev emjeppesen:
> Per Nielsen skrev:
>
>> Den skal tilsluttes en stationær med alm printerkabel.
>
> Kan man stadig få det?
> Jeg troede at al tilslutning i dag hed USB
> Hilsen emj

Det var vist også det jeg mente



Max (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 02-09-11 10:58

Hej emj

>> Den skal tilsluttes en stationær med alm printerkabel.
>
> Kan man stadig få det?
> Jeg troede at al tilslutning i dag hed USB


Min nyeste laserpinter har da både printerport, USB og RJ45

--
Mvh
Max



Lars Peter Larsen (05-09-2011)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 05-09-11 07:57

emjeppesen wrote:
> Per Nielsen skrev:
>
>
>>Den skal tilsluttes en stationær med alm printerkabel.
>
>
> Kan man stadig få det?
> Jeg troede at al tilslutning i dag hed USB

Printere med Parallel-interface fås stadig selvom der bliver længere
imellem dem.

Rigtig mange nye PC'er idag er "Legacy-left" det vil sige at de stort
set kun har Rj45 til netværk, et hav af USB-porte, stik til skærm mm -
men hverken Parallelport, seriel-porte eller (controller til)
floppydrev. Selv port til Tastatur og mus kan være henvist til USB.
Prøv f.eks at se hvad der er tilbage på de flese laptops og Ebooks og
nye stationære Medion-maskiner.

/Lars

Kurt B. Andersen (01-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 01-09-11 20:25


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e5f758f$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
> En ven spørger om råd vedr ny printer. Priside 5-600.
>
> Han vil ikke længere selv printe billeder ud i super kvalitet, men lade
> fotohandleren om det. Det kan han både gøre bedre og billigere.
>
> Så det skal være en printer til ganske almindelig dagligdags brug. Mest
> til udskrift af tekst, madopskrifter og andre almindelige ting, der ikke
> kræver super kvalitet.
>
> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay. Så
> det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
> patroner
>
> Det behøver ikke være en All-in-One, men det ville da heller ikke gøre
> nogen skade.
>
>
Canon Pixma er et rigtigt godt bud. Men pris og kvalitet hænger sammen.
Jeg kunne foreslå
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4301963
og lad være med at gå under denne pris.
Jeg går ud fra, at det ikke skal være en netværsprinter, idet du ikke har
skrevet noget om det.
Med trådløst netværk kan jeg bl.a. anbefale pixma mg5250 som koster ca. 1000
kr. Kunne fornylig købes for 700 kr. på tilbud i Elgiganten.
De 2 nævnte bruger samme patroner. Glem alt om at købe patronerne til dem i
Danmark. Det er meget billigere i Tyskland.
Jeg køber normalt hjem fra Tyskland og finder så de billigste på ebay.de,
som samtidig vil sende til Danmark.
Når man gør det vil det være en fordel at købe en ordentlig portion, idet
fragten kan være forholdsvis dyr.
Hvis man f.eks. køber fire sæt med chip her
http://www.ebay.de/itm/10-Patronen-Canon-Pixma-IP4850-MG5250-MG5150-CHIP-/380340392522?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&hash=item588e0dd24a
Vil de koste ca. 22 kr. pr. stk, incl. forsendelse.
Nu tog jeg bare den første jeg stødte på, som også sender til Danmark, så
det er meget muligt, at hvis man ser nærmere efter, vil kunne finde nogen,
som enten sælger billigere eller har billigere fragt.

Kurt


Per Nielsen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 02-09-11 09:52

Kurt B. Andersen forklarede den 01-09-2011:
> Canon Pixma er et rigtigt godt bud. Men pris og kvalitet hænger sammen.
> Jeg kunne foreslå
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4301963
> og lad være med at gå under denne pris.
> Jeg går ud fra, at det ikke skal være en netværsprinter, idet du ikke har
> skrevet noget om det.
> Med trådløst netværk kan jeg bl.a. anbefale pixma mg5250 som koster ca. 1000
> kr. Kunne fornylig købes for 700 kr. på tilbud i Elgiganten.
> De 2 nævnte bruger samme patroner. Glem alt om at købe patronerne til dem i
> Danmark. Det er meget billigere i Tyskland.
> Jeg køber normalt hjem fra Tyskland og finder så de billigste på ebay.de, som
> samtidig vil sende til Danmark.
> Når man gør det vil det være en fordel at købe en ordentlig portion, idet
> fragten kan være forholdsvis dyr.
> Hvis man f.eks. køber fire sæt med chip her
> http://www.ebay.de/itm/10-Patronen-Canon-Pixma-IP4850-MG5250-MG5150-CHIP-/380340392522?pt=DE_Elektronik_Computer_Computer_Druckerpatronen&hash=item588e0dd24a
> Vil de koste ca. 22 kr. pr. stk, incl. forsendelse.
> Nu tog jeg bare den første jeg stødte på, som også sender til Danmark, så det
> er meget muligt, at hvis man ser nærmere efter, vil kunne finde nogen, som
> enten sælger billigere eller har billigere fragt.
>
> Kurt

Den kunne da godt være interessant. Jeg har købt uoriginale patroner
gennem ebay.de før til en veninde, og der skulle man selv skifte
chippen osv. Det er jeg desværre nok nødt til at undgå i dette tilfælde
Men jeg har det med i baghovedet.



Peter T. (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 02-09-11 00:39

Den 01-09-2011 14:07, Per Nielsen skrev:

> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
> patroner

FONA har en Samsung laserprinter på hylden til 699 kr lige for tiden.
til den pris er den naturligvis S/H, men har faktisk også wifi
indbygget, hvilket er en glimrende ting!

Hvad angår driftsøkonomien er en laserprinter selvfølgelig enhver
blækprinter totalt overlegen. Et løst slag på tasken er MINIMUM 100
udprintninger på en laser for hver udprint på en blæksjovert. :)
Derudover er en laserprinter altså bare flottere og mere præcise i
udskrifterne end en blækprinter hvad angår tekstdokumenter.

Jeg overvejer selv Samsungen, da min antikke HP1100 laserjet efterhånden
er moden til udskiftning. Men den har også kun kørt +10 år på samme
tromle og er først begyndt, at vise tegn på, at den er ved, at løbe tør
dette år...

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Allan Vebel (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-09-11 01:34

Peter T. skrev:

> da min antikke HP1100 laserjet efterhånden
> er moden til udskiftning. Men den har også
> kun kørt +10 år på samme tromle

Jeg kørte på en HP LaserJet 4L i 15 år. Nu har
jeg en ældre LaserJet 6P til de daglige opgaver
og en farvelaser på netværket til det i farver.

Ja, det er rigtigt - det er meget billigere end at
købe en blækprinter - det er jeg gået bort fra for
mange år siden.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg


Peter T. (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 02-09-11 01:46

Den 02-09-2011 02:33, Allan Vebel skrev:

> Ja, det er rigtigt - det er meget billigere end at
> købe en blækprinter - det er jeg gået bort fra for
> mange år siden.

Jeg kender desværre ikke kvaliteten på fotoudskrifter på laserprintere.
Hvordan er de egentlig i dag?

Jeg spørger, da jeg faktisk overvejer en farvelaserprinter. Jeg har
selv har en 3-4 år gammel pixma-printer, hvor printerhovedet nok skal
dypppes i en alkoholisk opløsning for at få løsnet op på de indtørrede
blækklatter. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Allan Vebel (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 02-09-11 02:19

Peter T. skrev:

> Jeg kender desværre ikke kvaliteten på
> fotoudskrifter på laserprintere. Hvordan er de
> egentlig i dag?

Min HP LaserJet 2605DTN laver bedre udskrifter
end nogen af de blækprintere jeg har haft gennem
tiden - og til en fjeredel af prisen.

> Jeg spørger, da jeg faktisk overvejer en
> farvelaserprinter. Jeg har selv har en 3-4 år
> gammel pixma-printer, hvor printerhovedet nok
> skal dypppes i en alkoholisk opløsning for at få
> løsnet op på de indtørrede blækklatter. :)

Sådan noget oplever du aldrig på en laserprinter,
det kører bare altid.

Min hustru har en blækprinter stående, men der
har ikke været blæk på den i årevis - hun bruger
kun scanner-funktionen: Scan til PDF eller scan
direkte til laserprinteren - ellers er det bare at
udskrive direkte via netværket.

Er I flere i husstanden, vil jeg kraftigt anbefale en
model der kører med LAN.

Vi har netværk i hele huset, og printeren står i et
gæsteværelse, hvor vi også har papirdepot i
forskellige tykkelser, laminator, makulator og
meget andet støjende udstyr.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg


Leif Neland (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 02-09-11 05:55

Den 02-09-2011 03:19, Allan Vebel skrev:

>> Jeg spørger, da jeg faktisk overvejer en
>> farvelaserprinter. Jeg har selv har en 3-4 år
>> gammel pixma-printer, hvor printerhovedet nok
>> skal dypppes i en alkoholisk opløsning for at få
>> løsnet op på de indtørrede blækklatter. :)
>
> Sådan noget oplever du aldrig på en laserprinter,
> det kører bare altid.
>
Ja, med en blækprinter, der kører sjældent, bruger man en hel del af
blækket til at rense dyserne med; en laserprinter kan skrive et par
sider om året, og kan holde i årevis.

Leif


--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Allan Vebel (04-09-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 04-09-11 23:12

Leif Neland skrev:

> Ja, med en blækprinter, der kører sjældent,
> bruger man en hel del af blækket til at rense
> dyserne med; en laserprinter kan skrive et par
> sider om året, og kan holde i årevis.

Det er så den næste store fordel.

Jeg går aldrig tilbage til en blækprinter igen,
de er måske billige i indkøb, men alt for dyre
i udskrift - og så alle de andre problemer.

For nogle år siden var prisnuvueaet i den høje
ende, men nu kan man få en farvelaser til en
rimelig pris - og i en kvalitet der matcher en
blækprinter.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg


Fister (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Fister


Dato : 02-09-11 07:41

Peter T. submitted this idea :
> Den 01-09-2011 14:07, Per Nielsen skrev:

>> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
>> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
>> patroner

> FONA har en Samsung laserprinter på hylden til 699 kr lige for tiden. til den
> pris er den naturligvis S/H, men har faktisk også wifi indbygget, hvilket er
> en glimrende ting!

> Hvad angår driftsøkonomien er en laserprinter selvfølgelig enhver blækprinter
> totalt overlegen. Et løst slag på tasken er MINIMUM 100 udprintninger på en
> laser for hver udprint på en blæksjovert. :) Derudover er en laserprinter
> altså bare flottere og mere præcise i udskrifterne end en blækprinter hvad
> angår tekstdokumenter.

> Jeg overvejer selv Samsungen, da min antikke HP1100 laserjet efterhånden er
> moden til udskiftning. Men den har også kun kørt +10 år på samme tromle og
> er først begyndt, at vise tegn på, at den er ved, at løbe tør dette år...

Jeg har forrige model Samsung, den er bare tiptop.
Ingen problemer med udtørring, papiret ligger skjult for støv, alt i
alt perfekt, når der udskrives ca. 1 gang om måneden.
Kai



Per Nielsen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 02-09-11 09:55

Peter T. formulerede spørgsmålet:
> Den 01-09-2011 14:07, Per Nielsen skrev:
>
>> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
>> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
>> patroner
>
> FONA har en Samsung laserprinter på hylden til 699 kr lige for tiden. til den
> pris er den naturligvis S/H, men har faktisk også wifi indbygget, hvilket er
> en glimrende ting!
>
> Hvad angår driftsøkonomien er en laserprinter selvfølgelig enhver blækprinter
> totalt overlegen. Et løst slag på tasken er MINIMUM 100 udprintninger på en
> laser for hver udprint på en blæksjovert. :) Derudover er en laserprinter
> altså bare flottere og mere præcise i udskrifterne end en blækprinter hvad
> angår tekstdokumenter.
>
> Jeg overvejer selv Samsungen, da min antikke HP1100 laserjet efterhånden er
> moden til udskiftning. Men den har også kun kørt +10 år på samme tromle og
> er først begyndt, at vise tegn på, at den er ved, at løbe tør dette år...

Tanken om en laserprinter begynder da at blive interessant. Jeg kunne
godt tænke mig at høre om nogle gode personlige erfaringer med billige
farve laserprintere.



Ralph K (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Ralph K


Dato : 02-09-11 16:30

HP har lige lanceret en farvelaser til 895,-
Måske det er en mulighed?


Per Nielsen (02-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 02-09-11 16:34

Ralph K frembragte:
> HP har lige lanceret en farvelaser til 895,-
> Måske det er en mulighed?

Det kunne da godt tænkes. Er der evt et link?



Jane (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Jane


Dato : 03-09-11 03:56

Afventer bestemt også med interesse på 'Linket' fra Ralph K
Jane & Jørn

"Ralph K" wrote in message news:4e60f676$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

HP har lige lanceret en farvelaser til 895,-
Måske det er en mulighed?


Ralph K (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Ralph K


Dato : 03-09-11 21:45

Det er selvfølgeligt muligt at jeg tager fejl, men er nu ret sikker på at
jeg ikke gør.
Kan bare ikke huske hvor jeg så det og har forsøgt at finde det igen.
Da man snildt kan få en sort/hvid laserprinter fra HP til den pris, så er
jeg overbevist om at det var en farvelaserprinter.
Mener at den hed noget omkring HP 1100 eller HP 1200.....Men jeg vender
frygteligt tilbage når jeg finder link


Kurt B. Andersen (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 03-09-11 22:58


"Ralph K" <Raprap(fjern)@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4e6291fd$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er selvfølgeligt muligt at jeg tager fejl, men er nu ret sikker på at
> jeg ikke gør.
> Kan bare ikke huske hvor jeg så det og har forsøgt at finde det igen.
> Da man snildt kan få en sort/hvid laserprinter fra HP til den pris, så er
> jeg overbevist om at det var en farvelaserprinter.
> Mener at den hed noget omkring HP 1100 eller HP 1200.....Men jeg vender
> frygteligt tilbage når jeg finder link
Her kan man få en ide om, hvad man skal give for en farvelaserprinter.
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-27-34&qt=Fql&nf=strmatrix16%3a%5e%22Farve+laserprinter+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Printer%2c+scanner+%26+kopi%7c27%2fPrinter%7c34%22%24
Den hp cp1525n til 994 kr. ser ud til at være et usædvanlig godt tilbud,
idet kun en forhandler har den til den pris. Næstbilligste tager 1638 for
den og HP mener, at den skal koste 1935 kr. Det ligner næsten en forkert
prisfastsættelse.

Kurt


Peter T. (06-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 06-09-11 00:05

Den 03-09-2011 23:57, Kurt B. Andersen skrev:

> Her kan man få en ide om, hvad man skal give for en farvelaserprinter.
> http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-27-34&qt=Fql&nf=strmatrix16%3a%5e%22Farve+laserprinter+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Printer%2c+scanner+%26+kopi%7c27%2fPrinter%7c34%22%24
>
> Den hp cp1525n til 994 kr. ser ud til at være et usædvanlig godt tilbud,
> idet kun en forhandler har den til den pris. Næstbilligste tager 1638
> for den og HP mener, at den skal koste 1935 kr. Det ligner næsten en
> forkert prisfastsættelse.

Det mente jeg også indtil jeg fandt den til 995 kr hos proconsult.dk. :)

<http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-color/pr-color2/pr-ce874a.html>

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Peter T. (06-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 06-09-11 10:04

Den 06-09-2011 01:05, Peter T. skrev:
> Den 03-09-2011 23:57, Kurt B. Andersen skrev:
>
>> Her kan man få en ide om, hvad man skal give for en farvelaserprinter.
>> http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-27-34&qt=Fql&nf=strmatrix16%3a%5e%22Farve+laserprinter+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5e%22Printer%2c+scanner+%26+kopi%7c27%2fPrinter%7c34%22%24
>>
>>
>> Den hp cp1525n til 994 kr. ser ud til at være et usædvanlig godt tilbud,
>> idet kun en forhandler har den til den pris. Næstbilligste tager 1638
>> for den og HP mener, at den skal koste 1935 kr. Det ligner næsten en
>> forkert prisfastsættelse.
>
> Det mente jeg også indtil jeg fandt den til 995 kr hos proconsult.dk. :)
>
> <http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-color/pr-color2/pr-ce874a.html>

Nåda. I dag er prisen hos både proconsult og shopitonline.dk fordoblet.
Jeg skulle alligevel have benyttet mig af "tilbuddet". :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Thoeger (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Thoeger


Dato : 03-09-11 13:12


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e609a0c$0$314$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter T. formulerede spørgsmålet:
>> Den 01-09-2011 14:07, Per Nielsen skrev:
>>
>>> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay.
>>> Så det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
>>> patroner
>>
>> FONA har en Samsung laserprinter på hylden til 699 kr lige for tiden. til
>> den pris er den naturligvis S/H, men har faktisk også wifi indbygget,
>> hvilket er en glimrende ting!
>>
>> Hvad angår driftsøkonomien er en laserprinter selvfølgelig enhver
>> blækprinter totalt overlegen. Et løst slag på tasken er MINIMUM 100
>> udprintninger på en laser for hver udprint på en blæksjovert. :)
>> Derudover er en laserprinter altså bare flottere og mere præcise i
>> udskrifterne end en blækprinter hvad angår tekstdokumenter.
>>
>> Jeg overvejer selv Samsungen, da min antikke HP1100 laserjet efterhånden
>> er moden til udskiftning. Men den har også kun kørt +10 år på samme
>> tromle og er først begyndt, at vise tegn på, at den er ved, at løbe tør
>> dette år...
>
> Tanken om en laserprinter begynder da at blive interessant. Jeg kunne godt
> tænke mig at høre om nogle gode personlige erfaringer med billige farve
> laserprintere.

De billige laserprintere jeg har haft med at gøre har alle fungeret
udmærket. Som med blækprinterne er det tonerudgiften du skal kigge på,
medmindre udskriftshastigheden også er af betydning.

Imidlertid vil jeg råde dig til at gå langt uden om Lexmarks printere, både
blæk og laser, da de for begges vedkommende er rasende dyre i
forbrugsstoffer. Oki laserprintere kan jeg heller ikke anbefale hvis du
bruger Linux. Af en eller anden grund udvikler Oki ikke Linuxdrivere til
deres produkter (var ihvertfald tilfældet for ca. 2 år siden).

Brother laver rigtig gode printere der er stabile og billige i drift,
særligt de monokrome, og Samsung er også kendt for at lave gode og billige
laserprintere. Canon går du aldrig fejl af, men de kan også indimellem være
lidt dyre i toner.

Som andre også har nævnt, kan det være en god ide at undersøge om det er til
at få uoriginale tonerpatroner til en billigere pris og så vælge printeren
ud fra det.
--
mvh
Thoeger



George (03-09-2011)
Kommentar
Fra : George


Dato : 03-09-11 15:24

Der er en faktor som sjældent bilver nævnt, men som kan
vende op og ned på prisberegninger:
Laserprintere bruger mere strøm, både når de printer og når
de intet laver (men er tændt). Da laserprintere bruger nogen
tid på opvarmning er man mere tilbøjelig til at lade
laserprintere være tændt hele tiden.

Canon PIXMA MX340 er opgivet til et forbrug på 2,2W ved
standby og 11W ved drift. D.v.s. at det koster ca. 20 kr om
året at have den tændt 12 timer om dagen 330 dage om året.

En laserprinter bruger 11-50 Watt på standby og typisk 300W
ved drift. Så vidt jeg ved er HP's laserprintere er de
eneste under 20-30 W ved standby. (men der er muligvis store
huller i min viden)

Hvis computeren og printeren er tændt 12 timer om dagen 330
dage om året vil prisforskellen mellem laser og blæk være
mellem 100 og 400 kr, og typisk nærmere 400 end 100 kr. om
året - inden man begynder at printe.

George

Peter T. (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 03-09-11 16:27

Den 03-09-2011 16:23, George skrev:

> En laserprinter bruger 11-50 Watt på standby

Det er en sandhed med modifikationer. Et hurtigt tjek på edbpriser
fortæller mig, at mange laserprintere har strømforbrug langt under de 10
watt i standby. Derudover kan nogle modeller endda gå i sleepmode, hvor
forbruget ryger på 0.5 watt eller derunder.
Den billigste laserprinter (samsung ml 1670 - 463 kr) på edbpriser
bruger dog 40 watt i standby. Det er lidt voldsomt. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

George (03-09-2011)
Kommentar
Fra : George


Dato : 03-09-11 16:44

Den 03-09-2011 17:27, Peter T. skrev:
> Et hurtigt tjek på edbpriser fortæller mig, at mange
> laserprintere har strømforbrug langt under de 10 watt i standby

Hvilke ?

George


Peter T. (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 03-09-11 17:03

Den 03-09-2011 17:44, George skrev:
> Den 03-09-2011 17:27, Peter T. skrev:
>> Et hurtigt tjek på edbpriser fortæller mig, at mange
>> laserprintere har strømforbrug langt under de 10 watt i standby
>
> Hvilke ?

Jeg er altså ikke din barnepige. Tjek selv. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

George (03-09-2011)
Kommentar
Fra : George


Dato : 03-09-11 18:02

Den 03-09-2011 18:03, Peter T. skrev:

> Jeg er altså ikke din barnepige. Tjek selv. :)
>
Nej, jeg ved godt at du ikke er min barnepige - og
heldigvis. De barnepiger jeg havde var ikke særligt
agressive, men var i stand til at værdsætte, når man prøvede
at bidrage med et relevant synspunkt.

George

Ivan V. Klattrup (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 03-09-11 16:45

Peter T. skrev:

>Den billigste laserprinter (samsung ml 1670 - 463 kr) på edbpriser bruger
>dog 40 watt i standby. Det er lidt voldsomt. :)

Den er lidt mere specificeret i manualen
http://klattrup.dk/misc/samsungpowerframanualen.JPG

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Peter T. (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 03-09-11 17:07

Den 03-09-2011 17:45, Ivan V. Klattrup skrev:
> Peter T. skrev:
>
>> Den billigste laserprinter (samsung ml 1670 - 463 kr) på edbpriser
>> bruger dog 40 watt i standby. Det er lidt voldsomt. :)
>
> Den er lidt mere specificeret i manualen
> http://klattrup.dk/misc/samsungpowerframanualen.JPG

Der kan man bare se. 2.8 watt i power save mode er bestemt acceptabelt
i et hjem, da den nok vil stå i denne mode 99% af tiden.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

George (03-09-2011)
Kommentar
Fra : George


Dato : 03-09-11 17:22

Den 03-09-2011 17:27, Peter T. skrev:
> Den 03-09-2011 16:23, George skrev:
>
>> En laserprinter bruger 11-50 Watt på standby
>
> Det er en sandhed med modifikationer. Et hurtigt tjek på
> edbpriser fortæller mig, at mange laserprintere har
> strømforbrug langt under de 10 watt i standby. Derudover kan
> nogle modeller endda gå i sleepmode, hvor forbruget ryger på
> 0.5 watt eller derunder.
> Den billigste laserprinter (samsung ml 1670 - 463 kr) på
> edbpriser bruger dog 40 watt i standby. Det er lidt
> voldsomt. :)
>
Du har ret, jeg har fundet ud af at der er flere printere
der kun bruger 9W ved standby og ikke 11 W, men som du også
antyder er det mest normale langt højere.
Er der nogen under 9 W ?

George

Peter T. (03-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 03-09-11 17:35

Den 03-09-2011 18:22, George skrev:

> Er der nogen under 9 W ?

Jeg sorterede på pris og fandt flere under 10 watt. Svjh snublede jeg
over et par stykker på omkring 2 watt i standby.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

JP (05-09-2011)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 05-09-11 16:23


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4e5f758f$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
> En ven spørger om råd vedr ny printer. Priside 5-600.
>
> Han vil ikke længere selv printe billeder ud i super kvalitet, men lade
> fotohandleren om det. Det kan han både gøre bedre og billigere.
>
> Så det skal være en printer til ganske almindelig dagligdags brug. Mest
> til udskrift af tekst, madopskrifter og andre almindelige ting, der ikke
> kræver super kvalitet.
>
> Driftsøkonomien er det vigtigste, printkvaliteten skal bare være okay. Så
> det må meget gerne blive en printer der udskriver fint med uoriginale
> patroner
>
> Det behøver ikke være en All-in-One, men det ville da heller ikke gøre
> nogen skade.
>
>
Har haft megen glæade af min hp1018 sort/hvid laser printer. Gav 500 for den
(nettilbud) og har haft den 3 år uden at skulle skifte patron.
Det fede ved laser er at "patronen" ikke tører ud. Så hvis du ikke skirver
meget er laser perfekt.



Per Nielsen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-09-11 08:55

Jeg er nået frem til et valg mellem disse to kombinationer:

Brother DCP-J125 all in one:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=55620
651,- inkl forsendelse.

Patroner:
http://www.nordic-ink.dk/dcpserie-dcpj125-c-585_535_536_1665.html
1 sæt kompatible patroner inkl forsendelse 156,-.

Canon Pixma IP3600:
http://www.dustinhome.dk/canon-pixma-ip3600/product/5010172665
468,- inkl forsendelse.

Patroner:
http://tinyurl.com/3mugasu
4 sæt kompatible patroner inkl forsendelse 170,-.

Jeg hælder egentlig mest til Canon, men man kan vel også købe
patronerne _for_ billigt? Nogen der har personligt gode erfaringer med
de kompatible patroner fra ebay.de?



Max (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-09-11 09:05

Hej Per

> Jeg hælder egentlig mest til Canon, men man kan vel også købe
> patronerne _for_ billigt? Nogen der har personligt gode erfaringer med
> de kompatible patroner fra ebay.de?


Jeg har gennem en del år prøvet et utal af kopipatroner til
diverse Canon printere, bl.a. et par Pixma modeller, og
fælles for dem alle har været at jeg ikke har kunnet opnå
den samme kvalitet i fotoudprint med kopi patronerne som
jeg kan med Canon's patroner. Så min løsning har været at
købe en billig sort/hvid laser til almindelige udskrifter og så
kun bruge min Canon Pixma til krævende opgaver og fylde
originalpatroner i den.

--
Mvh Max



Per Nielsen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-09-11 09:20

Max skrev den 08-09-2011:
> Jeg har gennem en del år prøvet et utal af kopipatroner til
> diverse Canon printere, bl.a. et par Pixma modeller, og
> fælles for dem alle har været at jeg ikke har kunnet opnå
> den samme kvalitet i fotoudprint med kopi patronerne som
> jeg kan med Canon's patroner. Så min løsning har været at
> købe en billig sort/hvid laser til almindelige udskrifter og så
> kun bruge min Canon Pixma til krævende opgaver og fylde
> originalpatroner i den.

Jeg skal finde en billig i drift printer til en ven, og hverken han
eller jeg regner med at kopipatronerne når helt samme niveau som
originalpatronerne Men håber på en 80-90% kvalitetsniveau med
kopipatroner. Der er ikke så meget ved det hvis det bliver _for_ blegt,
udvandet, uskarpt osv..

At indkøbe og have 2 printere stående er desværre ikke en mulighed



Peter T. (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 08-09-11 11:12

Den 08-09-2011 10:20, Per Nielsen skrev:

> At indkøbe og have 2 printere stående er desværre ikke en mulighed

Jeg har netop fået denne ind ad døren til en tussebasse:

<http://www.grafical.dk/hp-laserjet-color-pro-cp1525n-printer/>

*host* :) For noget fortæller mig, at HP muligvis har sendt en forkert
listepris ud på denne og bagefter har rettet den, da alle andre
webshops, der har haft denne model til salg for 900-1000 kr har ændret
deres priser til det dobbelte.
Jeg har modtaget min for en lille time siden og har netop udskrevet det
første foto på helt almindeligt A4-papir. Med papirtypen taget i
betragtning, er fotoudprintet meget godt.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Per Nielsen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-09-11 18:46

Peter T. skrev:
> *host* :) For noget fortæller mig, at HP muligvis har sendt en forkert
> listepris ud på denne og bagefter har rettet den, da alle andre webshops, der
> har haft denne model til salg for 900-1000 kr har ændret deres priser til det
> dobbelte.
> Jeg har modtaget min for en lille time siden og har netop udskrevet det
> første foto på helt almindeligt A4-papir. Med papirtypen taget i
> betragtning, er fotoudprintet meget godt.

Det virker ellers tiltrækkende Men det skal så være en blæksprutte.



Per Nielsen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-09-11 18:48

Den 08-09-2011, skrev Per Nielsen:
> Jeg er nået frem til et valg mellem disse to kombinationer:
>
> Brother DCP-J125 all in one:
> http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=55620
> 651,- inkl forsendelse.
>
> Patroner:
> http://www.nordic-ink.dk/dcpserie-dcpj125-c-585_535_536_1665.html
> 1 sæt kompatible patroner inkl forsendelse 156,-.
>
> Canon Pixma IP3600:
> http://www.dustinhome.dk/canon-pixma-ip3600/product/5010172665
> 468,- inkl forsendelse.
>
> Patroner:
> http://tinyurl.com/3mugasu
> 4 sæt kompatible patroner inkl forsendelse 170,-.
>
> Jeg hælder egentlig mest til Canon, men man kan vel også købe patronerne
> _for_ billigt? Nogen der har personligt gode erfaringer med de kompatible
> patroner fra ebay.de?

Jeg har lige snakket med vennen, så nu er det blevet ændret til en
Canon Pixma MG5150 Patroner skal så købes via ebay.de. Han vil så
vente lidt og se om Elgiganten ikke igen får den på lager til 299,-.



Kurt B. Andersen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 08-09-11 22:05


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e68ffe6$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 08-09-2011, skrev Per Nielsen:
>
> Jeg har lige snakket med vennen, så nu er det blevet ændret til en Canon
> Pixma MG5150 Patroner skal så købes via ebay.de. Han vil så vente lidt
> og se om Elgiganten ikke igen får den på lager til 299,-.
>
>
Bestil den hos deres Webshop, så er han sikker på at få den til prisen.
Jeg har erfaring med kompatible købt hos diverse tyske firmaer via ebay og
er godt tilfreds. De er nok ikke helt så farveægte som canons, men hvis man
gider kan man formentlig justere det ind. Men da jeg er tilfreds ændrer jeg
ikke på noget.
Har lige bestilt 8 sæt til mig selv og 4 sæt til en bekendt, som har en
mg5250 (samme patroner som til ovenstående).
Så 20 patroner hos Tito-expres til mg5250 for 51,8 euro incl. forsendelse.
De er i øvrigt lige ankommet 4 dage efter bestilling.

Kurt


Per Nielsen (08-09-2011)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 08-09-11 22:23

Kurt B. Andersen tastede følgende:
> Bestil den hos deres Webshop, så er han sikker på at få den til prisen.

Det kan man desværre ikke i øjeblikket:

http://tinyurl.com/3sqmu2s

> Jeg har erfaring med kompatible købt hos diverse tyske firmaer via ebay og er
> godt tilfreds. De er nok ikke helt så farveægte som canons, men hvis man
> gider kan man formentlig justere det ind. Men da jeg er tilfreds ændrer jeg
> ikke på noget.

Han vil også bare gerne have noget der er "godt nok"

> Har lige bestilt 8 sæt til mig selv og 4 sæt til en bekendt, som har en
> mg5250 (samme patroner som til ovenstående).
> Så 20 patroner hos Tito-expres til mg5250 for 51,8 euro incl. forsendelse.
> De er i øvrigt lige ankommet 4 dage efter bestilling.

Jeg har også kig på:

http://tinyurl.com/3jejdbs



Peter T. (09-09-2011)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 09-09-11 10:48

Den 08-09-2011 23:04, Kurt B. Andersen skrev:

> Bestil den hos deres Webshop, så er han sikker på at få den til prisen.
> Jeg har erfaring med kompatible købt hos diverse tyske firmaer via ebay
> og er godt tilfreds. De er nok ikke helt så farveægte som canons, men
> hvis man gider kan man formentlig justere det ind. Men da jeg er
> tilfreds ændrer jeg ikke på noget.

Jeg bestilte for en håndfuld år siden 100 patroner hos
<www.nordic-ink.dk> til min daværende Canon A3-printer. Jeg har stadig
en stabel testprints liggende fra dengang og jeg kan endnu ikke se
forskel mellem de originale og kopipatronerne i dag. :)
Jeg skriver "en håndfuld år siden" fordi sælgeren i mellemtiden kan have
skiftet blækleverandør og kvaliteten kan have forandret sig.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407849
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste