HD kapacitet
Fra : Vidal

Dato : 30-08-11 21:48

Jeg har købt en Packard Bell ekstern USB HD på 1 terabyte. Foreløbig
har jeg 22 Gb på den, men når jeg vil kopiere mere over på den,
melder den at disken er fuld.

Er der nogen, der evt kan sige noget om det? Jeg ved ikke, hvad jeg
skal stille op.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Vidal

Dato : 30-08-11 22:05

Den 30-08-2011 22:48, Vidal skrev:

> [...]
> melder den at disken er fuld.
>
> Er der nogen, der evt kan sige noget om det? Jeg ved ikke, hvad jeg

Jeg opdager det er en FAT 32 disk, mens mine andre diske er NFTS,
har det noget at sige. Jeg bruger WinXP, fuldt opdateret.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole C

Dato : 30-08-11 22:23

Vidal skrev blandt andet:

> Jeg opdager det er en FAT 32 disk, mens mine andre diske er NFTS,
> har det noget at sige. Jeg bruger WinXP, fuldt opdateret.

Der er måske tale om en fil større end 4 Gb? - for det kan FAT32 ikke
håndtere.
Du kan/bør konvertere disken til NTFS:
http://support.microsoft.com/kb/307881/da
- læs lidt nede på siden.

--
vh
Ole C

Fra : Vidal

Dato : 30-08-11 23:09

Den 30-08-2011 23:23, Ole C skrev:

> Der er måske tale om en fil større end 4 Gb? - for det kan FAT32 ikke håndtere.
> Du kan/bør konvertere disken til NTFS: http://support.microsoft.com/kb/307881/da
> - læs lidt nede på siden.

Tak for henvisningen. Det var nemlig en 10 Gb fil jeg forsøgte
at overføre.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Ole C

Dato : 31-08-11 08:18

Vidal skrev blandt andet:

> Tak for henvisningen. Det var nemlig en 10 Gb fil jeg forsøgte
> at overføre.

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-08-11 22:23

Vidal wrote:

> Jeg opdager det er en FAT 32 disk, mens mine andre diske er NFTS, har
> det noget at sige. Jeg bruger WinXP, fuldt opdateret.

Kun hvis du prøver at kopierer filer som er større end 2 GB (som jeg
mener at grænsen er på FAT32).

--
Jesper Lund