Hel-rusten motorklap ?
Fra : Per

Dato : 29-08-11 21:25

Hej !

Jeg har pudsigt nok inden for de sidste par uger set flere (gamle) biler der
kører rundt med helt rustne motorklapper. Resten af bilen ser normal ud.

Altså de er rustne på den måde, at der ikke er noget maling på dem. De er
ikke gennemtærede.

Et bud kunne være at der har været ild i motorklappen og man har købt denne
del hos en hugger.

Jeg undres over at jeg har set flere biler med denne "ting" - det er ikke
noget jeg har set før.

Er det det nyt fænomen ? Og hvorfor kører man med en rusten klap istedet for
en lakeret (er den billigere) ?

Mvh. Per

Fra : Anders Ecklon

Dato : 29-08-11 21:45

Den 29-08-2011 22:25, Per skrev:

> Er det det nyt fænomen ? Og hvorfor kører man med en rusten klap istedet
> for en lakeret (er den billigere) ?

Det er det de unge vil ha'! Det er helt bevidst, kaldes "rat-look". Ofte
hælder de bevidst ætsende væsker ud ovre hjælmen for at give udseendet.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-11 21:52

Mod Aalborg fra Viborg står en Golf i helrusten ratlook.
Nogle stylere stiler efter netop dette look.
http://rat-look.com/image-gallery/nggallery/rat-look-2/volvo/

Fra : Anders Majland

Dato : 29-08-11 23:24

> Mod Aalborg fra Viborg står en Golf i helrusten ratlook.

Og den har stået der længe - På højprofil dæk med fede hvide dæksider,
tagbagagebærer og das ganze molevitten Der er nogen der har gjort noget
ud af den føs'da, men den kan nok ikke køre derfra ved egen hjælp

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-11 21:47

Per skriver:

> Er det det nyt fænomen ?

Prøv at google "rusty hood".

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fra : Per

Dato : 30-08-11 04:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per skriver:

> Prøv at google "rusty hood".

Hold da op !!!

Det var jeg ikke klar over - ja smag og behag er jo individuel

Tak for hjælpen til alle.

Mvh: Per

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-08-11 11:13

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Prøv at google "rusty hood".

Her har man kørt Opel et et halvt dusin år, uden at vide at man var trendy

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mcwm

Dato : 30-08-11 11:29

Den 30-08-2011 12:13, Uffe Ravn skrev:
> uden at vide at man var trendy
Gad vide, om det er enden på caramba?

Venligst
Mcwm

Fra : Mikael L

Dato : 29-08-11 14:35

Er det ikke fordi man har udskiftet den originale med en uoriginal som man ikke lige har fået malet.

Mikael

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-08-11 23:13

Mikael L:
> Er det ikke fordi man har udskiftet den originale med en uoriginal som man
> ikke lige har fået malet.

Nopes! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk