Kommentarer til netværk, tak
Fra : Backfixer

Dato : 29-08-11 09:11

Hej,

Jeg er ved at planlægge netværk hvilket ikke er min stærke side

Er der noget jeg har overset i flg spec omk switch og 2 NAS:

1) Fullrate Zyxel (10Mbit)-->2) Cisco G200-->3) split til 4 enheder
( 2 stationære comp + 1 sonos +1 switch)

Til switchen kobles 2 NAS: Synology 207+ og WD lifebook

Jeg vil gerne køre Giganet internt så switchen skal jo kunne dette
( nogen anbefalinger ?)

Kablerne er cat6a. Det længste er 25m

http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/switches/ps5718/ps11229/data_sheet_c78-634369.html

Fra : Arne Keller

Dato : 29-08-11 18:35

On 2011-08-29 17:11, Backfixer wrote:
> [...]
> ( 2 stationære comp + 1 sonos +1 switch)
>
> Til switchen kobles 2 NAS: Synology 207+ og WD lifebook

jeg vil foreslå:

Fullrate Zyxel (10Mbit) forbundet til en Gigabit ethernet switch med
dobbelt så mange porte som du behøver idag.

Til switchen tilslutter du alle dine enheder 2xNAS, 2xPC, Sonos.

> Jeg vil gerne køre Giganet internt så switchen skal jo kunne dette
> ( nogen anbefalinger ?)

Eventuelt SG200-18 eller 26

> Kablerne er cat6a. Det længste er 25m

Inget problem du kan køre 10G Ethernet på dem.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-08-11 22:12

Backfixer wrote:

> [...]
>
> Til switchen kobles 2 NAS: Synology 207+ og WD lifebook
>
> Jeg vil gerne køre Giganet internt så switchen skal jo kunne dette (

Du kan også spare lidt penge og købe en billig 8-port switch som denne
<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=453354>

Du har næppe noget at bruge en managed switch til. I det daglige sparer
du også lidt strøm (jeg har selv denne Zyxel og den bruger max 5 Watt).

Den begrænsende faktor på dit LAN vil være netkort og CPU hastighed i de
to NAS'er, ikke om du får 500 Mbps eller 900 Mbps ud af switchen.

--
Jesper Lund