Biip lyde
Fra : Helge Hammer

Dato : 29-08-11 13:58

Computeren er en Acer Aspire med MCP61PM-AM bundkort og Athlon 64 CPU,
der når jeg trykker på startknappen udsender nogle 2-3 sek. lange
biip-lyde. Jeg kan ikke finde betydningen af disse lyde på Acers
hjemmeside, måske er det et forkert sted at lede. Er der en venlig
person, der kan vejlede mig?

Fra : Flemming

Dato : 29-08-11 14:52

Nu skriver "nogle" - hvor mange ? og kort eller langt ?
På en ældre pc skal der normalt kun komme et bip (selvtest) og ikke mere.
Kommer der en eller flere bip kan det betyde problemer med alt lige fra
RAM, grafikkort, HD eller MB. Starter den op med normalt skærmbillede ?

mvh Flemming

Fra : Ole C

Dato : 29-08-11 15:07

Helge Hammer skrev blandt andet:

> [...]
> biip-lyde. Jeg kan ikke finde betydningen af disse lyde på Acers
> hjemmeside, måske er det et forkert sted at lede. Er der en venlig

Afhængig af hvilken BIOS der er i din pc, kan du her se betydningen af
bib-lydene:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Petersen

Dato : 29-08-11 20:13

Ole C wrote:

> Afhængig af hvilken BIOS der er i din pc, kan du her se betydningen
> af bib-lydene: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Hvis der er tale om en BIOS fra Award, så ser deres standard liste
således ud:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

--
Mak tal shree! Lok tak. Mekta satak Oz!

Fra : Helge Hammer

Dato : 30-08-11 11:53

> Klaus Petersen skrev:
> Hvis der er tale om en BIOS fra Award, så ser deres standard liste
> således ud:
> http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Super, må hellere bogmærke dem for en anden gangs skyld.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-08-11 21:23

"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det et forkert sted at lede. Er der en venlig person, der kan vejlede mig?

Det lyder bestemt som om at den ikke kan registrere noget RAM.

Check dine Ram-moduler, er mere end eet prøv dem et ad gangen, lån evt.
et fra en anden maskine til test.

//Henrik

Fra : Helge Hammer

Dato : 30-08-11 11:28

Den 29/08/11 22.23, Henrik Nielsen skrev:
> "Helge Hammer"<helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bestemt som om at den ikke kan registrere noget RAM.

Det har du helt ret i. Den ene ramklods på 512MB er stået af. Så er der
kun en tilbage. Maskinen har kørt ustabilt et stykke tid, men
umiddelbart ser det ikke ud til at den er blevet langsommere af at det
ene modul er taget ud, så det har nok været kaput længe.